Anbefalte innlegg

Dessverre. Min første oEGR-blending, men på din kan den vel kodes vekk med VAG-com, tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg i gang med rens av egr og innsug også. Begynte med å skru av egr i går. Den var godt nedkokset for å si det slik. Prøvde først med bremserens, men dette funket ikke allverden. Med Mr.Muscle ovnsrens ble det derimot saker. Sprayet godt på og lot virke i en halvtime ca. Da gikk veldig mye av, så ovnsrens kan anbefales på det sterkeste.

I dag ble innsug tatt av og lagt i diesel. Tenkte la det ligge der ihvertfall en dag, om ikke to. Regner med det går greit å få av mye med en litt stiv børste da.

Tok samtidig av klokka på turboen siden jeg har trodd at den var gåen. Hadde helt rett der, for den fungerte ikke som annet enn rytmeinstrument siden den var full av drit.

Tenkte også jeg skulle benytte sjansen til å bytte noen vakumslanger som begynner å bli slitt. Noen som vet hvor en får tak i dette som metervare for en overkommelig pris??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roy, hvor mye skal du ha for å hjelpe meg med dette på min touran 1,9 tdi 04 modell? den fjusker og er treig til å starte når den er varm. Kommer over skogen til deg om du har mulighet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker denne opp igjen, da eg vil fjerne egr-ventilen!

 

Nokon leverandører i norge som har det eg treng til ein 1.9tdi ASZ for å fjerne egr dritten?

Hørt rykte om møller kanskje har det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker denne opp igjen, da eg vil fjerne egr-ventilen!

 

Nokon leverandører i norge som har det eg treng til ein 1.9tdi ASZ for å fjerne egr dritten?

Hørt rykte om møller kanskje har det?

http://rosten-performance.com/

 

Gå inn på "custom parts" og bla litt nedover så finner du block-off plater.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har også blendeplater... Husker ikke delenr men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

038131925A passer ofte på eksosmanifolden, og sikkert på din også. Koster 31,- hos Møller.

038131925 passer på en del innsug, muligens på ditt også. Koster 31,- hos Møller.

41,- pr. del er prisen nå, og pakningen koster hele 40,-. Blir spennende: rock :

Så da koster det sikkert et par kroner mer i år enn i fjor:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blendeplater, men dette gir feil fra egr og lysende lampe i dashbordet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blendeplater, men dette gir feil fra egr og lysende lampe i dashbordet..

 

Hvilken sensor skal forstå at det sitter en blendeplate der? Luftmasse? Lamda?

Ser noen får feilkode av å blende røret, men tror jeg har satt inn 20 stk. snart og ingen har fått feilkode.

Har du lest ut feilkodene på bilen? Ligger det flere feilkoder der? Bare lurer på andre ting kan være med på å få fram feilkodene.

Hvor setter dere blendeplata?

 

 

Mvh.

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får "insufficient flow egr valve" feil, som da gjør at motorlampen lyser konstant etter at jeg blendet av røret. Meget irriterende å kjøre med hele tiden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan jeg blokkere EGR totalt på en Audi A6 1.9 TDI 2004?

 

Har problemer med at den soter igjen støtt og stadig så vil fjerne den helt..

 

Noe tips?

 

Motorkode Awx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan jeg blokkere EGR totalt på en Audi A6 1.9 TDI 2004?

 

Har problemer med at den soter igjen støtt og stadig så vil fjerne den helt..

 

Noe tips?

 

Motorkode Awx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjernet egr på min 1.9tdi 110 hk 1997 med awx turbo i går,kjøpte fra ebay

den på innsug passet ikke helt 100 men med litt filing var den på

syns ikke det er noe særlig bedre respons på gassen

røyk kansje en anelse mindre

men syns motor fikk en anelse bedre gange:)

ok resultat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør litt friskere? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjernet egr på min 1.9tdi 110 hk 1997 med awx turbo i går,kjøpte fra ebay

den på innsug passet ikke helt 100 men med litt filing var den på

syns ikke det er noe særlig bedre respons på gassen

røyk kansje en anelse mindre

men syns motor fikk en anelse bedre gange:)

ok resultat:)

 

Tok du av innsuget og gjorde det rent innvendig? Er der problemet ligger, fjerning av EGR er bare for å forhindre at det skjer igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei renset ikke innsug,gjøre det snart når bedre tid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til å skifte EGR og rense innsuget på min 1,9 pd 04 mod. Kikket litt på EGR og det så ut som det er sinnsykt trangt å komme til de umbrako skruene under og inn mot innsuget på EGR. Tenker da på dette røret som går fra manifold og inn i EGR, og den ene skruen som holder EGR til innsuget. Er ingen mekaniker men har lyst til å gjøre jobben selv, noen tips og råd?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til å skifte EGR og rense innsuget på min 1,9 pd 04 mod. Kikket litt på EGR og det så ut som det er sinnsykt trangt å komme til de umbrako skruene under og inn mot innsuget på EGR. Tenker da på dette røret som går fra manifold og inn i EGR, og den ene skruen som holder EGR til innsuget. Er ingen mekaniker men har lyst til å gjøre jobben selv, noen tips og råd?:)

 

Regner med at din 04 er lik min 02 mod...

 

Jeg tok bort lokket på luftfilter boksen, kun to skruer på toppen og løft ut. Da får du veldig mye bedre plass. Så tar du vekk røret fra innsug og ned til eksosmanifold. Etter det kommer du til skruene som holder egr spjeldet fast i innsuget...

 

Hvis du skal av med hele innsuget. Tar du dette etter at du har fått vekk røret fra innsug og ned til manifolden. Da følger jo egr spjeldet med ut.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info:) skal ut i garasjen og gjøre et forsøk i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte disse blendelokkene på min 1,9 TDI 1Z.

Slik ser det ut på baksiden etter kun 600km...det er helt klart at EGRen slipper en del guffe inn i innsuget : dum :

 

2012-07-07154740.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og bare blende hele dritten, men orker ikke å kjøre med en feil mld og gul lampe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A8 3,3 Tdi gikk fra 1,03 l/m til 0,93 L/m etter at jeg blokkerte EGR ventilene, så ja Forbruket går ned.

Dessuten er det lettest å bare blokkere EGR, å kjøre ett år , for da har olja som alltid følger med fra turboen løsnet opp kokset sånn at det er bare å høytrykk spyle innsuget rent.

:):):):):)

 

 

 

Jo hvis det kun er uforbrente gasser/diesel som kommer inn via egr så hadde jeg vært enig med deg.

 

Men det ligger mindre energi i varm eksos, kontra "kald" friskluft.. Vil tro motoren går dårligere med EGR enn uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen som kommer med unnsugnings lufta renser unnsuget/toppen, så om du kjører lenge nok med EGR plugga så blir innsuget reint av seg skjøl, dette har jeg sellt flere eksempler på selv, på biler jeg har satt blendeplate på.

 

Et forhold er overhodet ikke berørt i denne tråden, nemlig hva det er som setter seg på innsuget og hvorfor.

Det kan være eksospartikler (som de fleste på tråden trolig går utifra), det kan være olje som kommer over i luften fra turbo (som kleber seg fast i innsuget hvor det er varme nok til at det kleber seg) eller det kan være en kombinasjon. Hvis det er olje fra turbo kan det være at det er varmen fra eksosen som kommer via EGR som gjør at oljen kleber og setter seg fast, eller det kan være at oljen setter seg fast pga andre forhold (varme fra toppen som går over i innsuget). Er det noen her som har demontert innsug som har gått lenge med blokkert EGR og har sett hvor mye eller lite det kokser seg da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert blendeplater på min Audi A6 2004 modell med AWX motor,prøvde å få kode vekk den motorlampa med vag com men motorlampe lyset kom tilbake,vurderer å fjerne blendeplatene og kjøpe ny egr ventil nå...Noen som har vært borti det samme?

 

Et verksted mente at jeg ikke fikk bilen Eu godkjent når den motorlampa lyste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.