Anbefalte innlegg

Har montert blendeplater på min Audi A6 2004 modell med AWX motor,prøvde å få kode vekk den motorlampa med vag com men motorlampe lyset kom tilbake,vurderer å fjerne blendeplatene og kjøpe ny egr ventil nå...Noen som har vært borti det samme?

 

Et verksted mente at jeg ikke fikk bilen Eu godkjent når den motorlampa lyste..

 

Egr funksjon kan fjernes i chippen, på den måten får du ikke feilmelding når det er blendet. Gjorde det på en AWX forrige uke og han har ikke fått noen feilkoder siden det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Touran kommer vel lampa på om man skal blende innsuget, tenkte derfor heller å rengjøre innsuget istedenfor. Men er det paking på EGR-ventilen som man også må kjøpe, eller holder det med innsugspakning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette er postet før, men på AVF motor, trengs to stk. 038 131 925A med tilhørende pakning.

Har da en stk. 038 131 925 til overs hvis noen trenger... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen som vet hvor den sensoren som finner ut at EGR er blokkert sitter?

Jeg testa dette ut litt på en 2004 A4 pumpedyse, der kutta jeg røret til EGR å satte på blendeplate mot eksosmaifol, mot innsug satte jeg på et veivhus ventilasjons filter, sånn at den suget inn friskluft i stede for eksos.

Men allikevell kom motorlampa på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det en i England som har blendet EGR på sin Audi 80 1,9 TDI som har gått rundt 280.000, med medfølgende rens av innsug....

Verdt å gjøre mon tro? :P

 

50F2302F-20E8-4EBB-BEE0-6622F8D45247-364

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har fjernet EGR på en 2.0 TDI motor?

 

Har oppdaget at den svetter rundt egr ventilen så burde gjøre et tiltak snart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff , etter å ha sett det bildet , så tror jeg ay jeg bør renske innsuget på min 1.9tdi :/

Har gått 420.000km med urørt motor :o Men blenda EGR for ca 100.000km siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motorkode? (2.0 er både 8v og 16v)

 

 

http://www.darksidedevelopments.co.uk/ har delene du trenger, men er nok en viss fare for at du må ha en chip hvor EGR er deaktivert for å unngå feilkode

 

 

Litt usikker.

Ser på mekonomen at motoren min heter BLB/BRE

Er 140 hk-6 trinns manuell

 

Har fått anvisning fra Møller at den svetter litt på egr ventilen men finner ingen feil med vag com på det.

Er det noe forskjell på å blende egr mekanisk eller i sw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker.

Ser på mekonomen at motoren min heter BLB/BRE

Er 140 hk-6 trinns manuell

 

Har fått anvisning fra Møller at den svetter litt på egr ventilen men finner ingen feil med vag com på det.

Er det noe forskjell på å blende egr mekanisk eller i sw?

 

Da har du 16V. Svetter EGR så må ventilen fjernes da den lekker. Software må også oppdateres for å unngå feilkode.

 

Denne: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-9-8v-pd105-2-0-16v-tdi-pd-ppd-and-cr-egr-delete-race-pipe.html

 

+ chip (med EGR funksjon og diagnose deaktivert)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

Innsug bør vel også taes av og rengjøres i samme slengen?

 

Synes den 4f min er litt slapp,den gamle 4b min med 131 hk og blokkert egr er mye sprekere.

Så det kan være pga at egr min lekker altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4F er vel gjerne en tyngre bil en 4B?

Å rense innsug når en først er i gang er lurt ja, da det garantert er stappa med koks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som har gjort dette på 2008 Passat 1,9 tdi bls motor? Åssen er det å ta ut innsuget på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle fjerne Egr på passaten min 1,9 tid 110 hk. Tenkte først på EGR delete kit. Men tenkte og bare blenne eksos/innsugmanifolden i første omgang. Men hva er enkleste måte og rengjøre innsuget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måte å rengjøre innsuget på, det er å ta av innsuget og rengjøre det:) Jeg brukte "sykkelbørster" fra Biltema og tynner for å skrubbe ut all dritten - fungerte kjempefint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk ska se om jeg får gjordt det neste uke :) Bilen har gått 288 000 så er vel påtide :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Darkside skriver på siden deres at man ikke bør fjerne egr hvis man har dpf!? Er det noen som har noen formeninger om dette? Har ikke de fleste av dere som har fjernet og montert "race pipe" dpf?

 

"The EGR Valve should NOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter in place, doing so may block the DPF as the EGR Valve operation is a prerequisite for DPF Regeneration."

http://www.darksidedevelopments.co.uk/egr-removal-delete/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rett å slett at EGR er aktiv under rense prosessen. Kjøres det med feilkode på egr kan en risikere at dpf aldri renses og da går tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg remapper bort egr, hva så?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da opptil om tuneren greier å beholde fungerende dpf re-genererings sekvens...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg spørre om det når jeg skal tune :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd å blende på bkd 16v? Ambefales det? Er Chippet.. manuelt eller vagcom? Bytter turbo nå og plugger ++ så vurderer å rense spjeld å egr i samme slengen. Mn har jeg dpf egentlig? Står på vegvesenet sine sider at e ikke har dpf. 2007 vw passat 3c 2.0tdi 4 motion

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 3c 2.0tdi fra 2006 har hvertfall ikke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe å si om det kommer ut olje ved egr ventilen? Ser på 03mod 131hk 1.9tdi. Gått over 200 000km, kan oljesølet ha noe med turboen å gjøre også? Bilen går normalt, vet ikke om turbo er skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljesøl ut av EGR tyder på at den er slitt. Det er laget drenering i de for at det ikke skal bygge seg opp trykk på feil side av ventilen, men når foring til ventilen blir slitt så kommer det olje fra trykkrørene på motoren og ut her.

 

Det er veldig mange EGR ventiler som lekker litt olje såvidt jeg har erfart, og det er vel egentlig ikke noe krise før det blir så slitt at det kommer olje inn i elektronikk-delen.

 

Når det er sagt så er ikke oljesøl i motorrom noe kult, og en OE EGR ventil fra ebay koster 1500kr... sånn ca :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.