#426 Skrevet September 12, 2012 Har montert blendeplater på min Audi A6 2004 modell med AWX motor,prøvde å få kode vekk den motorlampa med vag com men motorlampe lyset kom tilbake,vurderer å fjerne blendeplatene og kjøpe ny egr ventil nå...Noen som har vært borti det samme? Et verksted mente at jeg ikke fikk bilen Eu godkjent når den motorlampa lyste.. Egr funksjon kan fjernes i chippen, på den måten får du ikke feilmelding når det er blendet. Gjorde det på en AWX forrige uke og han har ikke fått noen feilkoder siden det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#427 Skrevet Oktober 22, 2012 På Touran kommer vel lampa på om man skal blende innsuget, tenkte derfor heller å rengjøre innsuget istedenfor. Men er det paking på EGR-ventilen som man også må kjøpe, eller holder det med innsugspakning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#428 Skrevet Desember 2, 2012 Vet ikke om dette er postet før, men på AVF motor, trengs to stk. 038 131 925A med tilhørende pakning. Har da en stk. 038 131 925 til overs hvis noen trenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#429 Skrevet Desember 16, 2012 Men er det noen som vet hvor den sensoren som finner ut at EGR er blokkert sitter? Jeg testa dette ut litt på en 2004 A4 pumpedyse, der kutta jeg røret til EGR å satte på blendeplate mot eksosmaifol, mot innsug satte jeg på et veivhus ventilasjons filter, sånn at den suget inn friskluft i stede for eksos. Men allikevell kom motorlampa på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#430 Skrevet Januar 14, 2013 Her er det en i England som har blendet EGR på sin Audi 80 1,9 TDI som har gått rundt 280.000, med medfølgende rens av innsug.... Verdt å gjøre mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#431 Skrevet Februar 20, 2013 Noen her som har fjernet EGR på en 2.0 TDI motor? Har oppdaget at den svetter rundt egr ventilen så burde gjøre et tiltak snart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#432 Skrevet Februar 20, 2013 Hvilken motorkode? (2.0 er både 8v og 16v) http://www.darksidedevelopments.co.uk/ har delene du trenger, men er nok en viss fare for at du må ha en chip hvor EGR er deaktivert for å unngå feilkode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#433 Skrevet Februar 20, 2013 Uff , etter å ha sett det bildet , så tror jeg ay jeg bør renske innsuget på min 1.9tdi Har gått 420.000km med urørt motor Men blenda EGR for ca 100.000km siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#434 Skrevet Februar 22, 2013 Hvilken motorkode? (2.0 er både 8v og 16v) http://www.darksidedevelopments.co.uk/ har delene du trenger, men er nok en viss fare for at du må ha en chip hvor EGR er deaktivert for å unngå feilkode Litt usikker. Ser på mekonomen at motoren min heter BLB/BRE Er 140 hk-6 trinns manuell Har fått anvisning fra Møller at den svetter litt på egr ventilen men finner ingen feil med vag com på det. Er det noe forskjell på å blende egr mekanisk eller i sw? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#435 Skrevet Februar 22, 2013 Litt usikker.Ser på mekonomen at motoren min heter BLB/BRE Er 140 hk-6 trinns manuell Har fått anvisning fra Møller at den svetter litt på egr ventilen men finner ingen feil med vag com på det. Er det noe forskjell på å blende egr mekanisk eller i sw? Da har du 16V. Svetter EGR så må ventilen fjernes da den lekker. Software må også oppdateres for å unngå feilkode. Denne: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-9-8v-pd105-2-0-16v-tdi-pd-ppd-and-cr-egr-delete-race-pipe.html + chip (med EGR funksjon og diagnose deaktivert) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#436 Skrevet Februar 22, 2013 Ok Innsug bør vel også taes av og rengjøres i samme slengen? Synes den 4f min er litt slapp,den gamle 4b min med 131 hk og blokkert egr er mye sprekere. Så det kan være pga at egr min lekker altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#437 Skrevet Februar 22, 2013 4F er vel gjerne en tyngre bil en 4B? Å rense innsug når en først er i gang er lurt ja, da det garantert er stappa med koks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#438 Skrevet Februar 22, 2013 Nokon som har gjort dette på 2008 Passat 1,9 tdi bls motor? Åssen er det å ta ut innsuget på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#439 Skrevet August 16, 2013 Tenkte jeg skulle fjerne Egr på passaten min 1,9 tid 110 hk. Tenkte først på EGR delete kit. Men tenkte og bare blenne eksos/innsugmanifolden i første omgang. Men hva er enkleste måte og rengjøre innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#440 Skrevet August 16, 2013 Enkleste måte å rengjøre innsuget på, det er å ta av innsuget og rengjøre det:) Jeg brukte "sykkelbørster" fra Biltema og tynner for å skrubbe ut all dritten - fungerte kjempefint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#441 Skrevet August 16, 2013 Ok takk ska se om jeg får gjordt det neste uke Bilen har gått 288 000 så er vel påtide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#442 Skrevet Mai 4, 2015 Darkside skriver på siden deres at man ikke bør fjerne egr hvis man har dpf!? Er det noen som har noen formeninger om dette? Har ikke de fleste av dere som har fjernet og montert "race pipe" dpf? "The EGR Valve should NOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter in place, doing so may block the DPF as the EGR Valve operation is a prerequisite for DPF Regeneration." http://www.darksidedevelopments.co.uk/egr-removal-delete/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#443 Skrevet Mai 4, 2015 Er rett å slett at EGR er aktiv under rense prosessen. Kjøres det med feilkode på egr kan en risikere at dpf aldri renses og da går tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#444 Skrevet Mai 4, 2015 Hvis jeg remapper bort egr, hva så? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#445 Skrevet Mai 5, 2015 Det er da opptil om tuneren greier å beholde fungerende dpf re-genererings sekvens... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#446 Skrevet Mai 5, 2015 Da får jeg spørre om det når jeg skal tune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#447 Skrevet Mai 24, 2017 Noen som har prøvd å blende på bkd 16v? Ambefales det? Er Chippet.. manuelt eller vagcom? Bytter turbo nå og plugger ++ så vurderer å rense spjeld å egr i samme slengen. Mn har jeg dpf egentlig? Står på vegvesenet sine sider at e ikke har dpf. 2007 vw passat 3c 2.0tdi 4 motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#448 Skrevet Mai 24, 2017 Min 3c 2.0tdi fra 2006 har hvertfall ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#449 Skrevet Juni 6, 2017 Har det noe å si om det kommer ut olje ved egr ventilen? Ser på 03mod 131hk 1.9tdi. Gått over 200 000km, kan oljesølet ha noe med turboen å gjøre også? Bilen går normalt, vet ikke om turbo er skiftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#450 Skrevet Juni 9, 2017 Oljesøl ut av EGR tyder på at den er slitt. Det er laget drenering i de for at det ikke skal bygge seg opp trykk på feil side av ventilen, men når foring til ventilen blir slitt så kommer det olje fra trykkrørene på motoren og ut her. Det er veldig mange EGR ventiler som lekker litt olje såvidt jeg har erfart, og det er vel egentlig ikke noe krise før det blir så slitt at det kommer olje inn i elektronikk-delen. Når det er sagt så er ikke oljesøl i motorrom noe kult, og en OE EGR ventil fra ebay koster 1500kr... sånn ca 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...