Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en passat gt g60 syncro -90 mod

 

Av å til så er det et lite napp som jeg kjenner når jeg setter igang, etter å ha rygget og eller stoppet og så sette igang igjen.

Har det noe med viskose koblingen å gjøre? kjennes ut til at det er under\bak det skjer..

 

Kan man koble ut\demontere til bare å ha forhjulstrekk?

ta av kardang eller driv aksler bak?

 

noe tips her?

 

takk for svar

 

mvh

 

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene har et frihjulsnav bak, det fungerer slik at bakakselen kobler ut når du rygger eller bremser, dette er for at Syncro-systemet ikke skal lage problemer for ABS'en.

 

Ettersom koblingen mellom for- og bakaselen er selve viskosekoblingen så kan du ta ut mellomakselen og bare kjøre 2wd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey! så et lite napp i ny å ne er ikke noe galt da?!?!

 

ehh, ta av mellomaksel fra gearkasse foran og til midten? er det ikke 3 aksler før man kommer til viskose koblinga?

og sitter viskosekoblinga fast eller må den tas av med mellomakslingen?ene? kommer det til å lekke gearolje hvis man drar ut akslinga foran?

 

 

hehe mange spm der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det napper er ikkje nøye, køyr til det detter sammen så er det lett å sjå kva som er gale.

Tar av alle tre delene i mellomaksling i ett.

Viskosekoblingen sit fast i bakdiffen

Ingen lekk i gearkasse nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke viskose koblinga fast i mellomakslingen og så er den dytta innpå splines'en til bakdiffen?

 

Når jeg rygger og svinger hører jeg et klonk og et lite rykk. Ettersom jeg forstod så var det firhjulstrekken som koblet inn da. Den skal jo virke i revers oxo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskosen er skrudd i mellomakslingen ja, veit ikkje kvisleis den er festa i bakdiffen.

Får ned på werkstafen og røske litt i delene mine så finn eg ut.

 

Elektromagnet som kobler inn firehjulstrekken i revers, min fungerer ikkje. det var surt første gang eg fant det ut.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut i natt at jeg skrev feil der oppe. Bakakselen kobler ikke ut ved rygging, den låser seg til permanent stilling!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.