'99 Passat (3B), høydehus foran etter bytte av bærearmer??

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, etter bytta av alle bærearmene i forstillingen så ble bilen "mye" høyere foran enn hva den var før jeg byttet, også er det mye større klaring mellom skjermkant og dekk foran enn bak (etter bytte..).: klø :

 

Er det noen som har opplevd det samme etter en slik operasjon, er det noe jeg har oversett når jeg satte dette sammen igjen?

F.eks. om det er nødvendig at bilen må ned på hjulene før man drar til boltene / muttrene på foringene på bærearmene? :confused:

 

Skal legge ut bilde av dette senere idag......: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F.eks. om det er nødvendig at bilen må ned på hjulene før man drar til boltene / muttrene på foringene på bærearmene?

Jeg har aldri byttet på Passat (skjønt jeg har vært den uheldige eier av en '98-modell), men tommelfingerregelen er at etter bytte av foringer skal man bare skru til med fingrene, sette bilen på hjulene og gynge den opp og ned på fjæringa. Deretter skal bolter trekkes til med rett moment.

 

Jeg tror likevel ikke at det er dette som er ditt problem. Oppskriften over skal bare sørge for at gummien ikke står i spenn, for da vil foringene slites mye raskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blien må vile på fjærene når boltene strammes, hvis ikke hvil foringen stå i spenn og løfte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en sjekk på de armene en tur til. Er 100% sikker på at du har montert de i feil hull under i forstillinga. Det er nemlig flere å velge mellom. Spør meg ikke hvorfor.

 

Ja. Bilen bør stå på bakken da du drar til. Evt. stabler du en solid vedkubbe e.l under bærekulene ved navet og slipper bilen ned på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute ikveld og tatt en liten runde på bærearmene...

 

Fikk den litt lavere (ca 1 cm), men har ikke fått lagt ut bilder av dette...

Har heller ikke fått prøvekjørt mye...

 

Løsnet innfestingen av bærearmene i karosseriet / ramme oppe og nede og hadde bilen ned på hjulene, tok så av hjulene igjen og la under bærekulene mens jeg senket ned bilen og skudde til bærearmene igjen....

Men dette virker en smule tungvint da....

 

Og så savnet jeg senkesettet som jeg bestilte .......: gråter : : gråter :

 

Slik så det ut før jeg skrudde opp innfestingene til bærearmene:

Avstand_dekk_skjerm_vs.JPG

Skjerm_vs_f_just.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at de indre boltene ( i traversen ) på de nedre armene sitter i riktig hull da? Hvis disse er montert i feil hull vil nemlig hjulet havne feil i hjulhuset ( forover/bakover ) og hjulvinklene bli feil=slite dekk/vond å kjøre.

 

Se etter avtrykk etter skrue/mutter rundt bolthullene i traversen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket dette igår ja, og de sitter i riktig hull (må gjøre) fordi jeg fant ikke noen flere hull : rolleyes

Ikke er den vond å kjøre heller, og de sitter riktig i hjulbuen også, så jeg får vel leve med dette...: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.