Agder: Lokallagstreff Onsdag 7 Juni

Anbefalte innlegg

Denne gangen er det i Grimstad for de som lurer. Så for de som ikke sjekker terminlista så kan dere se på dette som deres personlige invitasjon :D

 

Dette blir en ypperlig annledning for mimring og historier fra hovedtreffet.

 

 

Vi stiller med en haug skiltplater på dette lokallagstreffet, så for de som vil kjøpe dette er det bare å dukke opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når og hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

McDonalds i Grimstad v/E18 klokka 18.00.

 

Avspark fra Esso ved Bjørndalssletta 17.30 tipper jeg. Kanskje 17.00 men dette finner dere ut av.

 

Jeg kan dessverre ikke komme fordi jeg befinner meg i Stavanger på dette tidspunktet.

 

Kos dere folkens ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når og hvor?

 

 

Jeg skrev vel grimstad....

 

Vi kjører fra Kristiansand kl 1700. Treffet begynner kl 1800.

Vi hadde tenkt å prøve å få i gang en rullende foto-shoot på en innlandsvei i løpet av kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ikke denne ganga,skal å kjøre gokart med jobben:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får prøve, hvis det ikke blir for seint. O-løp kaller. Hvis det blir foto-opplegg, betyr det att en drar derfra igjen litt tidligere enn vanlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tildligere eller veldig tidlig.

Om dere lurer på om vi er der kan dere ringe meg på 40400067 og høre om vi fortsatt er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau!

Det ble labert oppmøte. 8 biler møtte opp og alle som ville ha fikk skiltplater.

 

Vi hadde en rullende fotoshoot og jeg regner med at Per fikk tatt gode 500 bilder og vi håper det er 2-4 brukbare inni der :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok på plass igjen neste gang:) bilder,vi vill se:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde en rullende fotoshoot og jeg regner med at Per fikk tatt gode 500 bilder og vi håper det er 2-4 brukbare inni der :D

 

Hehe... Mye sant det du sa der! Jeg tok 435 bilder på denne kjappe fotosesjonen, og etter at jeg har slettet alle de som ble uskarpe pga små ujevnheter i veien sitter jeg igjen med 68 bilder som er bra eller brukbare.

 

En ting jeg helt klart ser er at det var altfor mørkt i skyggene på den veistrekken. Bildene burde taes tidligere på dagen. F.eks. så var Johans svarte bil vanskelig å få "fanget", nesten ingen bra bilder av hans bil. Videre så ble hver eneste liten ujevnhet i veien forplantet til kameraet, mange av bildene bar preg av dette.

 

Vi får prøve å gjøre dette omatt senere i sommer, og da ta det på dagtid, kanskje en søndag? Her er et par av bildene som ble bra, ett av hver bil, etter at jeg har justert littegran i photoshop.

 

Johan-vi.jpg

 

Julian-vi.jpg

 

Per-vi.jpg

 

Tommy-vi.jpg

 

Trond-vi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit bil var visst optimalt for de lysforrholdene :D

 

Mulig vi var heldigere med lyset på tur hjem fra våler. Jeg hang ut av vinduet og tok følgende bilde på vei til våler:

P1014388.jpg

Og dette på tur ned til sørlandet:

P1014541.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte jobbe onsadg kveld.... så kunne ikke komme.

Men må få tak i skiltplater.

Tommy som har disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult med bildesession, får ta det omatt som Per sier, og muligens heller på løddesølsletta, der er det nok mer optimalt med bredde på vei, og lys... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk jo skeis for min del og. Støtter forslaget til Per om ny fotosession!! Ble jo ganske bra det her da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo ganske bra det her da :)

 

Det gjorde egentlig ikke det, av over 400 bilder så var det disse 5 som ble bra nok til å publisere, og jeg synes ikke de var toppers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, var nok ikke bra nok lys.

 

Bare se på mine bilder tatt med et 3,2 Mpix camera..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øvelse gjør bedre!

 

Lokasjon og lys er viktige faktorer, og ikke minst underlag.

For som Per sier i et tidligere innlegg så forplantet den minste hump seg til kameraet. Kan bruke en annen bil med mykere fjæring som "fotostativ" neste gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øvelse gjør bedre!

 

Lokasjon og lys er viktige faktorer, og ikke minst underlag.

For som Per sier i et tidligere innlegg så forplantet den minste hump seg til kameraet. Kan bruke en annen bil med mykere fjæring som "fotostativ" neste gang :)

 

Tror ikke det blir mye mykere enn min usenkede A6.... Men vi kan jo prøve å få tak i en SCHVÆÆÆÆÆÆR caddilac. En rosa en :D

 

Det bør være vannsengfølelse :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det jeg hadde tenkt å svare, Tommy! Men bedre lys gjør at blenderåpning og lukkertid kan justeres til lavere verdier, da blir det mindre følsomt for ujevnheter i veien. De beste forholdene får man faktisk midt på dagen ved lett overskyet vær, da blir det lite skygger og solstråler, et veldig jevnt lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Men må jo ikke ha for kort lukkertid heller - da mister man jo fartsfølelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Men må jo ikke ha for kort lukkertid heller - da mister man jo fartsfølelsen.

 

Helt riktig, det erfarte jeg når jeg tok bilder på Våler-banen. Kjedelig med bilder av biler som står stille i 80 kmt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ikke denne ganga,skal å kjøre gokart med jobben:)

 

fanken jeg skal jobbe den fræddan. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fanken jeg skal jobbe den fræddan. ;)

 

??? Det er 19. Juni nå kaptein?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at 7. juli er på en frædda :D

 

Men vi har altså lokallagsmøter på onsdager, og i dette tilfellet så blir det onsdag 5. juli. Da kommer nok ikke jeg, da slapper jeg av i bendiksbukta (Quart) i steden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kunne vel jeg og misforstått, men de siste postene her er vel i preteritum:D:D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.