Hjelp med delenummer på speedometer.

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere prøvd meg litt på å sette inn hvite skiver ispeedometeret mitt. Blandt annet skrevet litt om i dennetråden, og det ble jo ikke akkurat heeelt vellykket. :rolleyes: (se bilde)

 

Saken er at jeg ble fortalt at både speedometerene til Golf 3.5 cab og 2.0 8v Colour Consept passer til bilen min.. men gjør de det?? Er det noen som har erfaring med å bytte instrumentene til noe annet enn det som er originalt?

 

Eller blir det riktig uansett siden vinkeldrevet sitter i kassen og signalet inn på instrumentet ikke forandres selv om jeg bytter instrumenter?

 

Det jeg trenger hjelp til nå er å finne delenumrene og gjerne også prisene på de overnevnte instrumentene slik at jeg får bestilt dem hos Møller. (om de passer så klart..)

 

Med vennlig hilsen Geir

speedometer montert i bilen.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som irriterer meg så grenseløst er at det er så skjeivt i åpningene rundt klokka og turtelleren.. også det at det ser ut som om liten hamster har gnagd på nålene :D

speedometer montert i bilen -grønn belysning 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Instrumentet til Golf 3.5 har ifølge Per Lindgren delenummer 1EO 919 880 EX og Møller skal ha 2781 for det inkl moms.

Siden det må bestilles fra Tyskland får jeg ikke levert det tilbake heller dersom det ikke passer.

 

Har ringt Norsk Speedometerservice som tviler på at det vil passe pga koplingene, NBS stiller seg også tvilende til det og mener at det ligger en startsperre bak det.. og Møller Frysja får jeg ikke svar hos fordi han eneste teknikeren er opptatt.

 

Tror uansett at jeg skrinlegger planene om de instrumentene..

 

Det som gjenstår da er at noen av dere har delenummeret til color consept, joker etc.. bare ett instrument som er fra 20-220 med hvite el skiver, ogsom passer til en 94/95 golf 3 med 2E motor.

 

Da hadde jeg blitt glad.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du de skivene du har nå Geir?

Kunne tenkt meg slike...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøpt, men photoshop og fotopapir.. derfor de usansynlig skjeive vinduene for klokke og tripteller, siden de ikke var merket opp for utskjæring.

 

Må prøve å skjære til en "ramme" i grov kartong og lime rundt for å rette dem opp.

 

Gikk heldigvis greit å skjære ut hullene til stoppe-pinnene for speedo og turteller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store spørsmålet er: HVEM HAR GNAGD PÅ VISERNE? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser de er "litt" skjeve, men prøv igjen. Dersom du får det til, blir det like bra som å betale nesten 3000 for et nytt sett.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Det store spørsmålet er: HVEM HAR GNAGD PÅ VISERNE? :confused:

 

The Tasmanian Devil kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn: Det er han som printet ut skivene mine. Fikk 2 ark for 100 kroner av han. Jeg bare klipte og limte litt på forhånd og maila det over til han. Jævlig grei kar, tror han sendte meg 3-4 forhåndsvisninger før jeg sa meg fornøyd. :)

 

Arne: Hadde jeg hatt en hamster kunne jeg skyldt på den, men det var dama som lakkerte de i hobbylakk (hun har teket på neglelakk så hvorfor ikke..) men unge herr Danielsen hadde det litt for travelt da han skulle se hvordan de ble ferdig montert (og den delen med 6 timer tørketid måtte jo være trykkfeil..) så jeg skal lakke dem på nytt når jeg monterer "rammene" mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser han har justert opp prisen sin kraftig siden begynnelsen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir M Danielsen

Bjørn: Det er han som printet ut skivene mine. Fikk 2 ark for 100 kroner av han. Jeg bare klipte og limte litt på forhånd og maila det over til han. Jævlig grei kar, tror han sendte meg 3-4 forhåndsvisninger før jeg sa meg fornøyd. :)

 

Arne: Hadde jeg hatt en hamster kunne jeg skyldt på den, men det var dama som lakkerte de i hobbylakk (hun har teket på neglelakk så hvorfor ikke..) men unge herr Danielsen hadde det litt for travelt da han skulle se hvordan de ble ferdig montert (og den delen med 6 timer tørketid måtte jo være trykkfeil..) så jeg skal lakke dem på nytt når jeg monterer "rammene" mine.

Så vidt jeg vet, så har jeg sett på nettet at det finnes spesiell oransje fluoriserende/selvlysende"visermaling", men jeg husker ikke hvem som hadde dette desverre. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, er sikkert ikke noe problem å skaffe f.eks markeringsspray for minefelt eller liknende, men den hobbylakken er fin som snus bare man har god tid og lar den tørke. Tror jeg betalte 70,- inkl pensel og skalpell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da har jeg bestilt skiver jeg også;) Ganske lik dem du har Geir, han jebson karen sa at en måtte være nøye med utskjæring for klokke og Km:)

 

Har planer om å bruke signalrød e.l. til viserne, funker sikkert bra det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporte du om han hadde fått me oppmerkinga på ka du ska skjære ut te klokka og trip-tællern?? Hvis ikkje e det en liten jobb me å måle riktig å styre.. som du ser av mine skive ;)

 

Har lagt nye instrumenta på is fram te høsten i alle fall. Har vært hos Sharif i dag og kjøpt nye dekk, også regne æ me at det blir hellakkering av biln i løpet av sommern. Må i alle fall bytte framskjærman, men det koste nu ikkje all værden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.