Nordmøre: Helge & Eskild goes Våler =)

Anbefalte innlegg

Turen startet Fredag klokken 14.00. Da reiste vi i fra Eskild på Frei =)

 

Bilder av nypakka (og senere oppdaget.....FEIL justert bil)

VACN Hovedtreff 085.jpg

VACN Hovedtreff 084.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oohh...feiljustert bil ja :o Har du mer dekk og hjulbue igjen bak på høyre side da? Var det jeg som var for tung kanskje? : klø :

 

Uansett, vi kom oss i allefall til Oppdal, hvor det ble bunkret både bensin og kaffe.

Turen gikk videre nordover langs E6 ett lite stykke, før vi tok en "hard right", møtte Simon, Stian og Kay, og kjørte ilag med de sørover Østerdalen.

Lenger sør i Østerdalen holdt vi følge ilag med en annen kjapp liten sak på henger : smil :

S3010001.JPG

S3010003.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her står vi forresten på en raste plass. Omgitt av Kabeltromler. div hasardiøse polske semitrailere og venter på Kai, Stian og Simon =) Vet ikke hva plassen heter.

 

Men på en minnestein like ved kjærreveien jeg og eskild brukte som pissoar (selvfølgelig etter tur) sto det at en fyr døde her på midten av 1800 tallet i en grusom spregningsulykke.

VACN Hovedtreff 086redig.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...sto det at en fyr døde her på midten av 1800 tallet i en grusom spregningsulykke.

 

3 faktisk! Det var 3 mann som omkom under denne stygge sprengningsulykken! RIP : gråter :

 

Omsider så kom vi nå frem da. Vi ble alle overrasket over at vi fant veien med en gang : klø :

Teltene måtte jo seff settes opp...Jeg vil bare påpeke det at jeg hadde det største teltet helt alene. Noen glemte soveposen helt, andre tok med seg sovepose str. XXS, slik at disse to måtte legge seg i bilene for å sove : haha : Skal si det ble god plass å rulle seg i teltet på ja! : smil :

S3010073.JPG

S3010083.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 mann å da gitt. jaja.

 

Men anngående telt og soving =) hehe

 

Jeg var jo maks uheldig og tok med meg feil sovepose. Tok med den vi gir til gjester vi egentlig ikke vil ha. Altså type laken tynn. Hold derfor på å fryse ihjæl og sov to netter i bilen. .... Trangt men ikke u effent =)

 

Stian bomma jo også ganske bra =) Fikk tekstmelding fra han på avreise dagen hvor han fortalte at han ikke fant 8 manns teltet han egentlig skulle ha med så jeg og eskild burde ordne eget telt.

 

Stian satte så opp sitt 5 mannstelt, noe som gikk knirkefritt. Men ble litt "Shaking Stevens" når han oppdaga at Soveposen han hadde med var ett 8 mannstelt =) hehe Stian sov derfor hele helga i en Audi S4=)

 

Anngående de som lå i teltet kan jeg referere til følgende kommentar fra kai som måtte ligge siste natta i en Audi 200 :

"......så jeg kikka opp og så hekken til simon inn forteltet, og han stod på knær og dreit samtidig som han spydde..."

" den sammenlagte lukten ble for mye for meg"

 

Grunnen til at Simon spydde var at han kvelden i forveien hadde spist 14 grillpølser av variabel kvalitet (som vi vet om) samt at det ble noen ØL iløpet av kvelden.... Har aldri tidligere opplevd VACN medlemmer som er mer opptatt av grillpølser enn Biler =)

 

Forklarende bilder :

1. Makkverket til Simon

2. Trøtt, Kald, Redd og Sliten Stian i en S4

VACN Hovedtreff 018.jpg

VACN Hovedtreff 027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det var dere jeg møtte på Sunndalsøra tidligere i dag ja :) Jeg kjørte forøvrig i S2 coupe:)

Fet front på golfen din!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor hen da? Husker ikke serru =) Var ganske sliten, knisete og omtåket =) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg og Helge var mer som "fjortiser" på hjemturen :o

 

Jeg knipset ett par bilder av bilen til Helge under en "tissepause" i Folldalen:

31.JPG

32.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også lagt inn en håndfull bilder under mediaforumet ;)

 

Klikk her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må forøvrig få takke noen karer med en lilla Golf 1 som lånte meg garasje jekken sin. Hadde det ikke vært for dem så hadde nok dekka sett MYE MYE værre ut enn hva de gjør nå.

 

Hvem dere nå var : Tusen takk =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens vi var på Våler prøvde vi jo seff å markedsføre vårt eget treff, VACN Nordvest 2006, så godt vi bare kunne :)

S3010048.JPG

S3010071.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de veiene ned østerdalen var fryktelig dårlige, satt som noen sprettballer i bilen... var faktisk bedre og kjøre romsdalen opp igjen.

dere var ikke de eneste som var gla i pølser, natt til søndag gikk det med rindt 130 pølser hos oss... vi skjønte ingen ting da vi våknet og alle pølsene var borte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kay hadde med seg aggregat også, men han glemte den elektriske tannbørsten sin, så da kom ikke aggregatet til nytte : haha :: smil :

 

 

På vei hjemover igjen så møtte vi på et skilt ved Sunndalsøra. Verken jeg eller Helge er ikke noe særlig dyktig i engelsk, så vi måtte stoppe for se hva skiltet betydde : klø :

S3010084.JPG

skilt01 (5).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de veiene ned østerdalen var fryktelig dårlige, satt som noen sprettballer i bilen... var faktisk bedre og kjøre romsdalen opp igjen.

 

Romsdalen nordover igjen? Den forstod jeg ikke helt : klø :

Vi kjørte Østerdalen et lite stykke nordover, før vi tok av og kjørte via Folldalen over til Hjerkinn og E6 på Dovre. Kjørte E6 til Oppdal, og via Sunndalen og Tingvoll videre hjemover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen bilder fra da vi skjønte at JEG hadde vært bla sløv kvelden i forveien =)

 

Litt VEL lav bak kontra framme =) SUBB SUBB SUBB var en gjenganger =) Bilde nummer 2 ser dere forøvrig at bakfangeren hoppet av sitt feste pga subbing =)

IMG_2097 (Small).jpg

IMG_2067 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anngående de som lå i teltet kan jeg referere til følgende kommentar fra kai som måtte ligge siste natta i en Audi 200 :

"......så jeg kikka opp og så hekken til simon inn forteltet, og han stod på knær og dreit samtidig som han spydde..."

" den sammenlagte lukten ble for mye for meg"

 

Det var faktisk en ganske underholdende situasjon : smil :

Nå skal det sies at jeg sov mye bedre i en Audi 200 enn i teltet natten før. Men det sier seg vel selv : klø : Bilkarosseri og glassruter har en bedre støydempeeffekt enn teltduk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var forøvrig noen av de andre på jordvollen som ikke hadde ett så veldig stormsikkert telt =) Var heller ikke konstruert med tanke på igjennomløpning =)

VACN Hovedtreff 106.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm???

Synes gjennomløpinga funka greit jeg.

Fikk hvertfall litt gjennomtrekk. hehe... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel ikke tilfeldigvis du som gjorde det du kunne for å fryse ned hjernen din også? Så en fyr som gikk på timesvis med ispose i panna =) Kan umulig ha vært sundt =) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe..

Var nok ikke meg det nei. Var eieren av teltet det.

Var litt Texas ei lita stund så det ble en aldri så liten Donaldkul i panna. : haha :

Ganske morsom episode når man tenker tilbake på det.

Fikk Bjørntvedt og Co. til å stikke innom med en liten ispose.

Dere skulle stukket innom en tur for en liten dram dere oxo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.

 

Vi hadde mistanke om at dere var fra Frøya. Og etter mye om og men vurderte vi det dithen at dere så små skumle ut =) Men vi får ta det igjen til neste gang =) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ganske så harmløse. :evil:

Blir nok å finne der neste år også, i ett litt bedre telt forhåpentligvis.

Snakker om å gå sammen å kjøpe ett skikkelig ett til neste år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er mange som kommer fram til det etter ett hovedtreff =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.