'98 A6: Klima drypper på gulvet på passasjersiden

Anbefalte innlegg

Hva må jeg gjøre for å fikse dette?

 

Er det noen tette dreneringskanaler jeg må stikke opp?

Andre kjente problemer med A6 og AC som fører til vannlekkasjer på passasjersiden?

 

Hva bruker dere til å stikke opp tette dreneringskanaler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min tidligere bil så var et hull i en av de "belgene" kabler fra motor rommet går inn som det kom inn litt vann. Ellers kan du sjekke at ikke plastdekslet over innsuget til klima er hel. Denne hadde jeg også problemer med. plast som sprekker når det er kaldt. (denne ligger da rett under vindusviskerne)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det lekker der det er merket på bildet. Noen som kjenner til dette? (dårlig mobil bilde)

 

Bilde003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er tett drenering i huset til fordamperen/registeret for klimaanlegg.

Dreneringa mener jeg du kommer til ved å skru ut vifta. ( inni bilen ).

Det er en gummislange fra huset og ut gjennom torpedoveggen. Det er foresten det vannet som kommer derfra du ser på bakken under bilen noen ganger. Sett noen våte flekker under bilen i det siste????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er tett drenering i huset til fordamperen/registeret for klimaanlegg.

Dreneringa mener jeg du kommer til ved å skru ut vifta. ( inni bilen ).

Det er en gummislange fra huset og ut gjennom torpedoveggen. Det er foresten det vannet som kommer derfra du ser på bakken under bilen noen ganger. Sett noen våte flekker under bilen i det siste????

 

Har faktisk sett våte flekker på bakken ja.

Hva kan jeg bruke til å stake opp dreneringa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fingrene, skrutrekker, ståltråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fingrene, skrutrekker, ståltråd.

Fingrer - Check

Skrutrekker - Check

Ståltråd - Hmmm.. rote litt så finner jeg nok noe liggende....

 

Takker for tips Bent Owe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha nevnt det, jeg hadde en 98 a4 som varmeregisteret røk på.. det medførte at teppet ble relativt vått på passasjersiden.. fikk da samtidig problem med dugg på frontrute og søtlig lukt (fra kjølevesken i kupeen..

 

På den viste det seg at audi hadde utvidet garantien(grunnet svakhet/feil) på registeret til 10 år tror jeg det var, slik at jeg fikk byttet det kostnadsfritt.. dette var i 2002 og bilen hadde gått nesten 160000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha nevnt det, jeg hadde en 98 a4 som varmeregisteret røk på.. det medførte at teppet ble relativt vått på passasjersiden.. fikk da samtidig problem med dugg på frontrute og søtlig lukt (fra kjølevesken i kupeen..

 

På den viste det seg at audi hadde utvidet garantien(grunnet svakhet/feil) på registeret til 10 år tror jeg det var, slik at jeg fikk byttet det kostnadsfritt.. dette var i 2002 og bilen hadde gått nesten 160000

 

Det er rent vann i kupéen min, ikke kjølevæske. Men takk for tipset. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.