Hjelp til å handle på tysk e-bay?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne på tysk ebay og sjekket ut litt snacks til min touran.. (Golf GTI pedaler og aluringer rundt clima/lysbryter) har veeeeldig lyst og handle dette, men jeg suger i tysk, og for å handle på e-bay må man jo registrere seg og sånn.. det finnes vel ingen snille sjeler som kunne tenkt seg og hjelpe til å handle?

 

mvh. frank roger los

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plages med at mange av de jeg sender forespørsel til om fraktkostnader aldri gidder å svare, dermed tør jeg aldri å by heller. Dette gjelder både firmaer og privatpersoner. Engelske og amerikanske selgere er det aldri noe problem å få svar fra..

 

Kan dette være fordi de rett og slett ikke skjønner engelsk? Kan omtrent nada Tysk, og å oversette med babelfish blir vel omtrent som kvasiengelsk..

 

Erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine erfraringer er værtfall at de svarer ganske raskt. Kan heller ikke tysk:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer det med pengeoverføring da, sist jeg foretok en internasjonal pengeoverføring ifra bank tok det en uke før pengene kom fram : klø : det beste er jo og betale med visa men ikke alle har denne muligheten liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke de tinga jeg skal ha på ebay.com, bare på ebay.de.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt ett sett UFO-skiver og ett sett klosser på tysk ebay.

Brukte PayPal og et Mastercard til å betale med. Nå gjenstår det og se om varen kommer... :o

 

Heldigvis har jeg litt skole-tysk som bakgrunn, og den Bablefish-oversetteren funker utmerket i tillegg. : ja :

 

Jeg brukte ebay.com til å registrere meg på ebay, så forstår man hva man regger seg som. ;) Senere kan man logge seg på den tyske ebay.

 

Mye snadder på Ebay ja... farlig for pængpungen. : faint :

 

P.S. Ebay.com og Ebay.de er ikke det samme. Forskjellige varer og forskjellige selgere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer det med pengeoverføring da, sist jeg foretok en internasjonal pengeoverføring ifra bank tok det en uke før pengene kom fram : klø : det beste er jo og betale med visa men ikke alle har denne muligheten liksom...

 

 

De fleste har paypal-mulighet, det er helt genialt. Overfører bare via visa\mastercard. Det dumme er at de fleste tyske selgerene fortsatt foretrekker gammeldags bankoverføring, men flere og flere har begynt å bruke PayPal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten alle butikker og selgere har IBAN nummer på bankkonto. De fleste banker ordner overføring av penger til en rimelig sum (50-200kr), og da er pengene overført på 3-4dager.

 

PAYPAL er iallefall genialt. Har brukt det mye i det siste.

 

Ellers søker jeg på ebay, og da står det som regel hva det koster å få det sendt. Hvis ikke så kan man sende selger en mail. Pass på at det står "versand" og Europa, Werlweit eller noe slikt.

 

Jeg bruker også babelfish og Clue ordbok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt, Babelfish funker, og Clue, men de fleste som bruker PayPal er ganske lette å handle hos. Jeg stiller alltid sp.målene mine på engelsk og jeg får overraskende mange tilbake på engelsk.

 

Men om det er butikk som selger via ebay, pass på å skjekke om de har webshop på annen side, jeg endte opp med å betale ca 1000 kr for noe jeg fant på webshoppen deres til under 800 kr. og da uten å måtte vente lenge til budrunden var over. Har bare hatt positive erfaringer med tyske ebay, mange gode selgere, har til og med fått rabattavtaler ved merhandel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg registrert meg på ebay og paypal, og jeg har lagt inn kredittkortet mitt på paypal. men må jeg overføre penger til paypal kontoen min via bank før jeg kan handle eller vil paypal fungere som visa siden jeg har kredittkortet mitt lagt inn der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du betaler vha Paypal belastes kredittkortet ditt og du får melding om hva transaksjonen vil hete på kredittkortregningen din.

Paypal er en safe og praktisk måte å betale på. Det går raskt og du slipper å dele kredittkortnummer med all slags selgere (noe som ikke er særlig smart:fy: )

I utgangspunktet kan man overføre penger via Paypal til alle som har en mail-adresse, desverre er det ikke alle på ebay.de som aksepterer dette. Er heldigvis flere og flere selgere der som skjønner at dette er et praktisk system, spesielt de som ønsker å handle med folk utenfor Tyskland.

Har stort sett bare gode erfaringer med ebay, både .com, .uk og .de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bestillt GTI pedaler til touranen.. happy happy joy joy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plages med at mange av de jeg sender forespørsel til om fraktkostnader aldri gidder å svare, dermed tør jeg aldri å by heller. Dette gjelder både firmaer og privatpersoner. Engelske og amerikanske selgere er det aldri noe problem å få svar fra..

 

Kan dette være fordi de rett og slett ikke skjønner engelsk? Kan omtrent nada Tysk, og å oversette med babelfish blir vel omtrent som kvasiengelsk..

 

Erfaringer?

 

Pleier å by først og spørre etterpå jeg ;) De som ikke får til å sende til Norge ber jeg sende til familien i Danmark eller pappa i Göteborg. Funker som faen det! : ja : Siste jeg handlet med nå hadde undersøkt at det kostet 32 euro å sende til Norge, men kun 17 euro å sende til Danmark, så da blir det litt deler i bagasjen neste gang jeg skal nedover :rolleye:

 

Til bankoverføring for de selgere som ikke aksepterer paypal bruker jeg Skandiabanken. Koster ingenting, og sist la jeg inn til betaling en fredag og de hadde mottaker fått tirsdagen etter, altså 3 bankdager. Synes ikke det er så ille verst : smil :

 

Paypal har jeg kun gode erfaringer med. Lagt inn visa som primær-kort og mastercard som sekundær (hender jaggu at visa'n går tom?!), og kan fritt velge hvem av dem jeg vil bruke. Har tilmed fått igjen penger via paypal fra en selger som hadde tatt for mye i frakt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay og PayPal er geniale saker! :tilber:: fan :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du betaler vha Paypal belastes kredittkortet ditt og du får melding om hva transaksjonen vil hete på kredittkortregningen din.

Paypal er en safe og praktisk måte å betale på. Det går raskt og du slipper å dele kredittkortnummer med all slags selgere (noe som ikke er særlig smart:fy: )

I utgangspunktet kan man overføre penger via Paypal til alle som har en mail-adresse, desverre er det ikke alle på ebay.de som aksepterer dette. Er heldigvis flere og flere selgere der som skjønner at dette er et praktisk system, spesielt de som ønsker å handle med folk utenfor Tyskland.

Har stort sett bare gode erfaringer med ebay, både .com, .uk og .de

 

du må være registrert med konto på paypla for å kunne motta penger, og samtidig blir det trukket fra en 3% av beløpet som kommer inn. derfor er det mange som ikke liker å bruke paypal. som kjøper er det genialt og enkelt. men ikke alltid som selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte ebay.com til å registrere meg på ebay, så forstår man hva man regger seg som. ;) Senere kan man logge seg på den tyske ebay.

 

Mye snadder på Ebay ja... farlig for pængpungen. : faint :

 

P.S. Ebay.com og Ebay.de er ikke det samme. Forskjellige varer og forskjellige selgere.

 

Har du registrert deg så funker kontoen din på alle Ebay sider ja, og dine kjøp er jo listet på en felles liste uansett ;) bra, så har man kontroll, og en annen ting, om en ikke får varen så rapporter det, da løser det seg fort, samme om en ikke får betaling for en vare som noen har sagt de skal kjøpe av deg, all vinnende bud er bindene kjøp, og alle har jo "signert på" brukervilkårene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra selgeren jeg bestilte UFO-bremser i fra:

 

we´ve tried to ship your item with our spedition, but the say no, they won´t deliever to norway, the only way to ship the order is with DHL but the shipping costs with DHL are 100,- Euro, We felt sorry for that. Please let us know what to do, we can sent your money back asap with paypal.

 

Har allerede betalt €40 i frakt. Så vil tro det står igjen €60 å betale, hvis jeg skal gjøre det da. Vurderer å revurdere handelen. Hva skal en gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten alle butikker og selgere har IBAN nummer på bankkonto. De fleste banker ordner overføring av penger til en rimelig sum (50-200kr), og da er pengene overført på 3-4dager.

 

Hos Storebrand og Skandiabanken kan du overføre gratis til utlandet fra Nettbanken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra selgeren jeg bestilte UFO-bremser i fra:

 

we´ve tried to ship your item with our spedition, but the say no, they won´t deliever to norway, the only way to ship the order is with DHL but the shipping costs with DHL are 100,- Euro, We felt sorry for that. Please let us know what to do, we can sent your money back asap with paypal.

 

Har allerede betalt €40 i frakt. Så vil tro det står igjen €60 å betale, hvis jeg skal gjøre det da. Vurderer å revurdere handelen. Hva skal en gjøre?

 

tunge pakker som f.eks bremser er ikke alltid like billig nei... om du får pengene igjen via paypal mister du 3% av beløpet til gebyrer som PayPal skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg takker for alle tips og kan informere dere alle om at jeg nå har registrert meg hos paypal og ebay.. shopper villt og alt er bare fryd og gammen.. første forsending er motatt ifra tyskland så da er alt bare gull!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på tråden her..

 

Vant noen solbriller på ebay, men vinnerbudet ble £0.01..: eek :

Virket veldig rart.. noen som har vært borti det samme?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på tråden her..

 

Vant noen solbriller på ebay, men vinnerbudet ble £0.01..: eek :

Virket veldig rart.. noen som har vært borti det samme?: klø :

Prisen på mange ting er veldig lav, men de skor seg på frakt og ekspedisjon, så det er viktig å se på totalsummen før du handler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips: Si til de du handler fra at de skal sende det som gavepakke, ikke bedrift. Da slipper du MVA inn til Norge. Spiller ingen rolle for de, da de får pengene uansett, så ikke noe problem å si til de hvorfor du vil at de skal gjøre det..

 

Fikk "originalt" midtarmlene til 750,- ferdig tilsendt, mot å betale 1700 i norge og måtte leve med de stengene som stikker ned ved seteryggen, eller betale huet og en fot og få originalt på møller.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.