Ålesund: Bredbånd i ålesund - alternativer?

Anbefalte innlegg

Skal flytte til ålesund og begynne på skole der til høsten. Har fått meg leilighet nå, men der er ikke bredbånd installert. Hvilke alternativer har jeg?

 

Vurderer ADSL2 fra mimer. Ligger ca 1km fra sentralen, så vil få 20mbit inn og 1,2mbit uthastighet. Prisen for dette er 499 pr mnd.

 

Noen som har gode/dårlige erfaringer med mimer?

Hvilke andre alternativer har jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal flytte til ålesund og begynne på skole der til høsten. Har fått meg leilighet nå, men der er ikke bredbånd installert. Hvilke alternativer har jeg?

 

Vurderer ADSL2 fra mimer. Ligger ca 1km fra sentralen, så vil få 20mbit inn og 1,2mbit uthastighet. Prisen for dette er 499 pr mnd.

 

Noen som har gode/dårlige erfaringer med mimer?

Hvilke andre alternativer har jeg?

Ville gått for Mimer !!! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste at det virker som om Mimer har begynt å bli litt

trege i det siste: klø : på å få opp til kundene altså, ikke netthastighet.

Altfor mange kunder, og for lite firma:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Gjør ikke noe at de er trege med levering. Skal ikke begynne på skolen før om 2 mnd, så dersom jeg bestiller det nå så må de vel klare å få det til å virke til den tid ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har adsl2+ linjen, og er fornøyd når den fungerer. Men jævla irritert nå plutselig nettet henger i noen sekunder. Har klaget 5-6 ganger men de finner ikke ut av det. Skal ta med meg router/modem til de en dag og be de bytte med meg. Forbanna irriterende, spesielt med VPN tilkobling mot jobben osv. For da blir man disconnectet.

 

Men greit med fast ip adresse, mail og router da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har adsl2+ linjen, og er fornøyd når den fungerer. Men jævla irritert nå plutselig nettet henger i noen sekunder. Har klaget 5-6 ganger men de finner ikke ut av det. Skal ta med meg router/modem til de en dag og be de bytte med meg. Forbanna irriterende, spesielt med VPN tilkobling mot jobben osv. For da blir man disconnectet.

 

Men greit med fast ip adresse, mail og router da.

 

Jeg har AKKURAT samme problemet men henga mine kan vare i opptil 5 minutter... Tok meg routeren til mimer og slengte den på disken og forlangte en ny med en gang fra en annen serie. Har hørt at mimer tok inn en leveranse med ADSL2+ routere som var feil på... Har koblet opp den nye nå og den virker perfekt. Men ELENDIG av mimer og ikke tilbakekalle disse routerene, har skapt jævlig med problemer for meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm takker for info om det. Jeg var en av de første med ADSL2+ etter det ble annonsert fra mimer på sidene deres. Fikk oppgradert tidlig i fjor høst. Så kanskje det er problem med min da.....

 

EN TIDLIG MORGEN PÅ EN TORSDAG VÅKNET "MANNEN MED LJÅEN" I MEG. MIMER STÅR FOR TUR!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at du gjør forarbeidet for meg A3myr 2 :P Spørs om det blir Mimer her i gården også, hvis vi ikke bare strekker kabel over veien og ned til meg da : smil :

 

Gjenstår bare å få dei h... nøklene nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldingene hittil. Om det er flere som har gode/dårlige erfaringer så er det abre å poste de her ;)

 

Fint at du gjør forarbeidet for meg A3myr 2 :P Spørs om det blir Mimer her i gården også, hvis vi ikke bare strekker kabel over veien og ned til meg da : smil :

 

Gjenstår bare å få dei h... nøklene nå!

 

Hehe.. trur nok det blir billigere å bestile ett abb på hver.. var vel ca 1km mellom oss, å en tp-kabel kan ikke vere lenger enn ca 100meter ;) men vi får kjøpe oss en fiber å grave ned :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Gjør ikke noe at de er trege med levering. Skal ikke begynne på skolen før om 2 mnd, så dersom jeg bestiller det nå så må de vel klare å få det til å virke til den tid ;)

 

Tja, si ikke det. En kamerat av meg bestilte rundt juletider, og høyre tommeltott tilsier at det er vel rundt 6 måneder siden nå...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mimer ja....

Jeg bestilte 8mbit fra dem for 3 mnd siden...Ennå ikke skjedd noe!

Sitter her bare å luffer med ei jækla 0,5mbits linje...: bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal flytte til ålesund og begynne på skole der til høsten. Har fått meg leilighet nå, men der er ikke bredbånd installert. Hvilke alternativer har jeg?

 

Vurderer ADSL2 fra mimer. Ligger ca 1km fra sentralen, så vil få 20mbit inn og 1,2mbit uthastighet. Prisen for dette er 499 pr mnd.

 

Noen som har gode/dårlige erfaringer med mimer?

Hvilke andre alternativer har jeg?

 

Er det en blokkleilighet med canal digital kabeltv kan du jo bestille internett fra dem.

Jeg gjorde det i min leilighet(var litt skeptisk til å begynne med)

Jeg betaler 347kr for 5mbit ned og 2.5mbit opp. Dette er litt over det som den skal være men det har funket strålende hittil.

Gikk bare noen dager fra jeg bestilte til den ble innstalert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.