Fornøyd med resultat av Polering?

Anbefalte innlegg

Jeg polerte bilen, en svart A4 99 modell for ett par uker siden.

Tenkte jeg skulle bruke Meguiar's polish, siden jeg har fått med meg at denne skal være veldig bra.

 

Reiste på BilExtra og kjøpte håndvoks, beregnet for proffmarkedet, kostet nesten 500 for en liter. (ca samme som 3 bokser autoglym på 325ml flasker). Prisen skremte meg ikke så veldig, men den er dyrere enn Autoglym, og jeg ferventet ett godt resultat.

 

Autoglym har jeg brukt tidligere, men synes ikke den er god nok på å dekke de små vaskeautomatripene i klarlakken som jeg kjøpte bilen med, og håpte at Meguiar's er bedre på dette.

 

Resultatet etter polering var meget bra, og stod ikke noe tilbake for Autoglym (parkert ved siden av en Golf som ble polert samtidig med dette).

 

I dag, 2 uker etter vasket jeg bilen. Og for det første, når jeg spylte den, så virker det ikke som skitten ble skylt bort på samme måte som før, og når jeg etterhvert gikk på med svamp og såpe, virket bilen litt trå, ikke så glatt som jeg er vant med.

La merke nederst på dørene og støtfangeren bak så var det nuppete, ikke uvanlig etter en vinter, men ikke etter 2 uker på vekslende regnvåte og tørre veier. Prøvde å gnikke ekstra på dette, men fikk det ikke bort. Det synes jeg er uvanlig, og kan ikke huske at jeg ikke har fått dette bort med relativt vanlig bruk av svampen. Så jeg skylder på polishen jeg har brukt som ikke slipper dritten.

 

Når jeg fikk tørket bilen, ventet jeg blank og fin overflate som da jeg hadde polert den, men nei. Småripene synes godt, og jeg er rett og slett ikke fornøyd med Meguiars som jeg brukte.

 

Nå skal jeg polere bilen en gang til, og så får jeg se om det holder denne gangen. Eller så må jeg gå over på Autoglym igjen.

 

Noen andre som har erfaringer med Meguiars eller andre fabrikater som de vil dele med oss andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står det hva jeg bruker fra meguiars. Lønner seg ikke å bare kjøpe ett produkt og gni det på, du må vite hvordan du skal bruke det og hvilke andre produkter det passer sammen med.

 

 

Det absolutt råeste produktet deres er Final detailer. Kjøp det i Gallon.. Det er avhengighetsdannende. Jo fler ganger du tar det over bilen din jo dypere blir glansen i lakken. Denne varer dog ikke lenge og går bort i vask. Men er perfekt på utstilling/treff..

 

Gold Class Endurance High Gloss (dekkfornyer, nr. G-75) er også helt suveren (denne er ikke i proffserien) Blir helt sinnsyk finish på gummien, lett å påføre (i geleform), varer lenge (2-3 uker i alle fall) og blir ikke brun.

 

Ellers så har jeg brukt Show Car Glaze (polish, nr. M-7), Cleaner/Wax (voks, nr. M-6) og Polymer Sealant (lakkforsegling, nr. M-20)

 

Når jeg har kjørt igjennom regla ovenfor (bruker såklart ordentlig rondell med 3M pute og hastighetsregulering, ikke sånn billig Biltema dritt poleringsmaskin e.l.) har jeg så jeg klarer meg i hvertfall et halvt år fremover..

 

 

jeg bruker selv denne pakka på min bil, og den kan jeg bare spyle av uten noe mer tull selv etter at jeg senest behandlet den i fjor høst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere detaljer om dette takk, da jeg og vurderer å handle inn litt av denne serien! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Meguiars i fjor.

Bruker den i år.

Kjempefornøyd med den jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Meguiars.. Bare gode erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meguiars blir bra der og da, men det holder ikke mål noe særlig lenge. Sikkert bra til klargjøring f.eks.

Har brukt Turtle wax Extreme og syns den er mye bedre. Den gir et bra resultat og det varer lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si at jeg er så veldig fornøyd med Autoglyms holdbarhet ivertfall, tom. med extra gloss protection på...

 

Hvordan er Turtle wax sin polering å jobbe med da? Den du nevner over her? Kan det sammelignes m. autoglym? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe erfaringer med maxwax? vurderte å kjøpe en slik pakke med proff maskin som er på tilbud.

gikk over bilen min med 3m rubbing og så polish,gud,det var som å se en ny bil etterpå.er jo rød,så en merker den må holdes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hvordan er Turtle wax sin polering å jobbe med da? Den du nevner over her? Kan det sammelignes m. autoglym? : klø :

 

Den er vel kansje noe tyngre å jobbe med enn autoglym, men den er lettere å polere av mener jeg å huske. (lenge siden jeg brukte autoglym)

 

Og Turtle waxen gir en vannvittig glatt overflate!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Kan ikke akkurat si at jeg er så veldig fornøyd med Autoglyms holdbarhet ivertfall, tom. med extra gloss protection på...

 

Hæ?? Jeg må bare si at makan til levetid på polering skal en lete lenge etter... Har kjøpt 'alle' typer polish i snart 25 år, og har landet på AG. Er nok noe mer jobb å få det fint, og blir absolutt best med maskin, men da er det i tillegg svært holdbart. På sort er det uovertruffent, IMHO.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Kan ikke akkurat si at jeg er så veldig fornøyd med Autoglyms holdbarhet ivertfall, tom. med extra gloss protection på(...)

Jeg må si at jeg er godt fornøyd met Autoglym. Jeg har prøvd en del produkter (Turtle, Simoniz m.fl. men dog ikke Meguiars), og Autoglym er det desidert beste. Spesielt med tanke på holdbarhet faktisk.

 

Nå har jeg ikke polert siden i september, men en fyr som bivånet en bilvask spurte om jeg nettopp hadde polert bilen, siden vannet prellet så godt av lakken. (Selv bruker han noe Turtle greier som han påfører for hånd).

 

Men det krever at du gjør det riktig. Følg bruksanvisningen på pakningen nøye på alle punkter utenom ett: Extra Gloss Protecrion bør tørke i minst en time, opp mot to for at du skal få varig resultat. Og det er uhyre viktig å ikke gni denne på, men bare påføre en minst mulig mengde med myk klut og meget lett labb. Hvis du gnir denne på vil den fungere som et løsemiddel mot Super Resin Polish'en og ødelegge hele poleringa.

 

Resultatet blir også merkbart bedre (og jobben enklere) ved bruk av maskin (til påføring av Paint Renovator og Super Resin Polish, IKKE Extra Gloss Protection). Selv bruker jeg en eksentersliper med AutoGlyms S160 pute på, og det fungerer bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med teflon da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.