Anbefalte innlegg

Var en liten tur opp på treffet i Drammen i dag, og når jeg kjørte derfra lyste lampen som varsler at ABS-systemet er slått av. Det fungerer ikke å prøve å slå den på med bryteren. Er det noen som har ideer til hva som kan være galt, eller må jeg innom VAG-forhandleren og få lest av feilminnet? Har prøvd å trykke på plass alle releer i boksen foran, uten at det hjalp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en deffekt abs/turtalls føler. Hender ryker de. Stikker du på verksted kan de lese av hvilken føler/hjul problemet sitter på. Selv røk jeg av en ledning i vinter da jeg fartet med kjettinger. (Wish i had quattro : gråter :) Skjøta ledningen, men måtte slette feillagret. Ta en tur innom en forhandler så sjekker de det kjapt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har mine mistanker om det samme. Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Mest sansynlig er det ABS sensoren din som er deffekt.

Vist det er på S4 92 mod din så er det ikke sikkert at de får lest av feilkodene fra styreenheten ( er ikke diagnose).

 

Da må du måle hver og en sensor (produserer vekselstrøm ved rotering av hjul), vist alt der er ok måle ledninger fra hver sensor til styreenhet (lokalisert under baksetet på førerside).

 

Sist men ikke minst på min måtte jeg skifte styreenhet da det var komt fukt og dermed "irr" i den (grønn overlednig tror jeg,he,he).

 

Det du da skal vite er at styreenheten mest sansynlig går over flere biltyper, les av Bosh nummeret og kontakt Møller og be dem finne ut av hvilken andre biler denne styreenheten står på.

Da vil det være mye lettere å få tak i en brukt en vist du bare leter etter en til S4.

 

Men mest sansynlig er det en sensor som har takket for seg, eller ledningsbrudd på sensor (gjennomførimg innerskjerm).

 

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei vist ikke det er diagnose på ABS'en din.

;)

 

 

Mvh

Lars Ivar Thorsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket litt mer, og lampen sluknet når jeg beveget litt på den ene sensoren foran. Kan virke som jeg ikke hadde fått trykket den langt nok inn etter fjærbytte. Håper det er dette, og at det ikke kommer igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars Olav Tveito

Har sjekket litt mer, og lampen sluknet når jeg beveget litt på den ene sensoren foran. Kan virke som jeg ikke hadde fått trykket den langt nok inn etter fjærbytte. Håper det er dette, og at det ikke kommer igjen...

Denne sensoren er en initiator, og den må ha en minsteavstand for å fungere. Dersom denne ikke stod langt nok inne, vil det ikke kommer pulser til ABS'en som vil tro at hjulet ikke går rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.