Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge om til bremseskiver bak på min 74mod scirocco. Har fått tak i navet til en Golf 2 GTI.

Men spørsmålet mitt er: den bremse avlasteren som sitter under bilen / er vel det det er?) Er det noen som veit hvordan jeg skal feste den på en normal måte? trenger jeg den i det hele tatt? De pleier jo å sitte fast, da har de jo ingen funksjon.

hadde jeg vært lur når jeg sveisa opp bilen, hadde jeg jo byttet karosserifestet til bakstillinga med en fra golf 2. Men det er for seint, seveiset inn de orginale uten å tenke meg om.

Navet passer på orginal bakstillinga, men får ikke plassert avlasteren på en fornuftig måte.

Håper det er noen med et fornuftig svar der ute.

scirocco1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordel å ha denne dersom du ikke ønsker veldig mye effekt på bakbremsene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakbremsene låser opp først hvis du ikke har avlastningsventilen.

 

Snakker av erfaring ;)

 

Åssen du fester den vet jeg ikke...

 

Fortell mer om prosjektet - pliiis! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer om prosjektet ja, for det første kan du jo sjekke denne adressen: http://home.tiscali.no/kjellarne/scirocco.htm

Her kan du lese mer om bilen, sidene vil få mer info. iløpet av en 14 dagers tid.

Kan jo fortelle litt her også, bilen er en 74mod som jeg kjøpte mars 95. Betalte nok litt for mye for den iforhold til hva jeg måtte gjøre med rusta. Planene forover er å få lakkert bilen utvendig, helst i sommer. Bilen skal senkes, og få noen heftige hjul. Veit ikke hva enda. Forslag???

Når det gjelder motor har jeg en 1.8GTI 8v, hørt at det er et ypperlig trimmings prosjekt. Den holder lenger en 16V. Stemmer dette?

Så må jeg jo bytte navet foeran da det er 5 bolter bak, bør jo ha det foran også. Følg med på linken, der kommer oppdateringene så fort det har skjedd no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det no dokumaentasjon på hvordan den avlasteren virker, om den må sitte på no spesiell måte, eller er det nok at fjæra strammer når bilen bremser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tak i navet til en Golf 2 GTI.Så må jeg jo bytte navet foeran da det er 5 bolter bak, bør jo ha det foran også

5 bolt på navet fra en golf 2 GTI? stemmer ikke helt det

 

 

Navet passer på orginal bakstillinga, men får ikke plassert avlasteren på en fornuftig måte

 

SKal være hull til den på bakstillingen...

Har ikke noen bilder av den men den sitter på bakstillingen rett ved siden av innfestingene til karrosseriet også er den festet til det med en fjær slik at jo lavere bilen blir bak jo mer bremsekraft fordeles bakover.

 

 

 

hadde jeg vært lur når jeg sveisa opp bilen, hadde jeg jo byttet karosserifestet til bakstillinga med en fra golf 2. Men det er for seint, seveiset inn de orginale uten å tenke meg om.
Ikke noe problem.... akseltappene/navet fra golf/corrado/passat passer rett på. problemet med bakstillingen til golf2 er at den er breiere enn på rocco/golf 1

 

Ang trim så er det vel mer potensiale i en 16V når man snakker både NA og turbotrim....

sette turbo på en 8V er mye jobb.... enklere å begynne med en G60 motor da den har underspylte stempler og er "dekompet" allerede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen har du rett, den hadde bare 4 bolter. Var ute og sjekka nå. Skjønner ikke hvor jeg har 5 bolter fra da, sant skal sies ar det er lenge siden det er blitt gjordt no på bilen.

Det hullet i bakstillinga er vel ikke på den orginale bakstillinga til scirocco? Navet passer, det har jeg prøvd. Tror jeg må henge opp bastillinga for å se hvordan avlasteren kan festes. Har sammenlignet med Golf bakstillinga, men fester jeg den slik, tror jeg karosseriet på bilen er i veien. Får prøve.

Motor har jeg lite peil på når det gjelder trim. Hadde planer om en G60, men fikk høre at 1.8 8v var en soilidere motor. Som holdt bedre. Jeg veit ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

Jammen har du rett, den hadde bare 4 bolter. Var ute og sjekka nå. Skjønner ikke hvor jeg har 5 bolter fra da, sant skal sies ar det er lenge siden det er blitt gjordt no på bilen.

Det hullet i bakstillinga er vel ikke på den orginale bakstillinga til scirocco? Navet passer, det har jeg prøvd. Tror jeg må henge opp bastillinga for å se hvordan avlasteren kan festes. Har sammenlignet med Golf bakstillinga, men fester jeg den slik, tror jeg karosseriet på bilen er i veien. Får prøve.

Motor har jeg lite peil på når det gjelder trim. Hadde planer om en G60, men fikk høre at 1.8 8v var en soilidere motor. Som holdt bedre. Jeg veit ikke.

 

Er omtrent samme blokka på G60,8V og 16V så jeg vil ikke tro at noen er mer solide enn andre,kan jo hende folk tenker på stempler/råder da

på de fleste golf 1`ere jeg har hatt har hullene til avlastningsventilen vært der..... mangler det på din har jeg sikkert en bakstilling tilovers ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Er omtrent samme blokka på G60,8V og 16V så jeg vil ikke tro at noen er mer solide enn andre,kan jo hende folk tenker på stempler/råder da

på de fleste golf 1`ere jeg har hatt har hullene til avlastningsventilen vært der..... mangler det på din har jeg sikkert en bakstilling tilovers ;)

 

Kan ikke si at det er no hull i min, men må sjekke dette nøyere da jeg som sagt ikke har holdt på med bilen på en stund.

Når det gjelder motoren, er det kansje stempler og den slags folk har tenkt på ja. Men ekke det som bekymrer meg mest for øyeblikket, er langt fram dit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Er omtrent samme blokka på G60,8V og 16V så jeg vil ikke tro at noen er mer solide enn andre,kan jo hende folk tenker på stempler/råder da

på de fleste golf 1`ere jeg har hatt har hullene til avlastningsventilen vært der..... mangler det på din har jeg sikkert en bakstilling tilovers ;)

 

Vært å titta på bakstillinga mi, det var ikke no hull til avlastningsventilen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din er nok for gammel til at dette var påtenkt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn

Bilen din er nok for gammel til at dette var påtenkt ;)

 

Golf 1 har jo det, er jo ikke så mye nyere den?

Må få tak i en Golf 1 Bakstilling da, for enkelhetens skyld. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at Golf 1 hadde det i '74 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 83 mod bakstilling med hull tilovers....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

har en 83 mod bakstilling med hull tilovers....

 

Skal du ha for den da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når du får bakstilling med hull er det litt for tidlig å starte jubelen: Du må også ha braketten med to hull som sitter sveisa fast i gulvet på en Golf 1. Dette kapper du ganske enkelt av en Golf, eller du lager en kopi selv. Når du ser den ser du med en gang hvor latterlig enkelt det er konstruert.

 

For øvrig et meget kult prosjekt!! Skulle gjerne hatt Einser-Rocco selv (men har strengt tatt nok biler som det er...).

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt rykter om at nyere golf har denne avlasteren på bremsekraftforsterkeren, stemmer dette? Vedkommende sa at jeg evnt. kunne bygge om forsterkeren.

Jeg skjønner ikke helt hvordan denne evnt. fungerer da, men... mye jeg ikke skjønner.;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

Har også hørt rykter om at nyere golf har denne avlasteren på bremsekraftforsterkeren, stemmer dette? Vedkommende sa at jeg evnt. kunne bygge om forsterkeren.

Jeg skjønner ikke helt hvordan denne evnt. fungerer da, men... mye jeg ikke skjønner.;D

 

Dersom en Golf 2 GTI/GTI 16V er nyere nok er dette ikke tilfelle. Den har også lasteventilen festa i bakakselen/gulvet.

På Golfer (2 og 3) med ABS er det ikke lasteventil, ettersom elektronikken gjør den overflødig. Klødde meg fælt i hodet i sin tid da jeg hadde senka Caddy 9KVF'en min: Ingen lasteventil, jo.....(men ABS)

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen der ute med en Golf 1 som kunne ha tatt et bilde av de hull og brakketter som er under Golf 1. (da selfølgelig beregnet til avlasteren.)?

Det hullet i bakstillinga må det vel gå ann å borre opp, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.