Anbefalte innlegg

Fikk på den nye fangeren i dag (uten lakk da) og skulle ta meg en liten tur i det fine været. Tok det med ro ifra veien ned fra huset da det er en noe bratt overgang i krysset. Resultatet var at fangeren skrapte endel nedi veien. Såpass mye at jeg vurderer å gjøre noe med det.

 

Lurer på om det er noen her som har noen gode forslag? Skulle hatt bilen/fangeren 1 cm eller 2 høyere....

 

Er H&R 60/40 sett som står på nå.

 

Hva med å skjære til noen tykke ringer i gummi og legge under fjærene? Er ikke så giret på å begynne å bytte fjærer heller, ikke uten at jeg vet 100% sikkert hvor mye høyere bilen blir.

(40mm fjærer = 20 --> 60mm senk....?)

 

Hva ville Dere gjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt om veien.. :D

 

Har samma prob selv, men det er en vanesak. Jeg kjører mye penere/roligere etter at jeg fikk meg lowrider..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

senk den mer bak... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Korneliussen

senk den mer bak... :D

 

Er kansje ikke det dummeste forslaget det? Ville bilen blitt høyere fremme da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på Bodø Bil(Vw) at hvis jeg ble plaget med for lav bil, kunne jeg bare legge noen stålskiver fra et hjullager inni fjærskåla, skal visst heve ca. 1cm! Har ikke prøvd det, men kanskje det er mulig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Freddy Svendsen

Er kansje ikke det dummeste forslaget det? Ville bilen blitt høyere fremme da?

 

vil tro d ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett på justerbart sett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Antonsen

sett på justerbart sett ;)

 

Så jæ...ig dyrt det.... :)

 

Planen er å senke bittelitt mer bak, og få dreid til noen ringer til å legge under fjærene foran (for å heise bittelitt.....)

 

Men hvis ikke det er nok, må jeg nok vurdere justerbart......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter ikke med at bilen er for lav... men min er for høy... selvforskyllt da jeg satte på høydejusterbare dempere for at jeg ikke skulle subbe. Noen som vet om bilen vil bli stivere og vandre mindre hvis jeg "jekker" ned demperene litt? Har Gule Koni Sport som er høydejusterbare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp sement og jevn ut kanten...... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør litt roligere og kjør skråt over kanten, bilen min er senket 100/80 m fjærer, jeg kommer frem og ja det sub litt men, ikke F*** om jeg hever bilen, det er en nedtur........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen fanger har du montert????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fangeren. Lumma Tuning GT/S3

picture 001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bilen som er for lav, det er frontspoileren som er for dyp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feet fanger Freddy : ja :

 

Ikke hev bilen som Runar sier. Senk den 60mm over det hele, det var min senket, litt subbing forann, men med litt valsing så ungår du det også.

Men da må du ha 205 dekk bak, skal du ha 215 må du modde litt bak der, men dette vet du sikkert allerede. ;)

 

Lykke til videre ihvertfall. :)

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som må moddes bak? Valsing du mener? Har noen distanse-ringer under fjær-skålene bak som jeg skal prøve å fjerne eller lage nye (tynnere). Får se om det hjelper. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er innerskjermen på innsiden som tar i dekkan om du har 215.

Tommy R har jo 215 dekk bak og han subber og bilen hans er jo høyere en norges høyeste fjell nesten :D

Har en kamerat som hadde golf III for noen år siden, han kjørte også med 215 bak og 4 senk, han subba også!

 

Men vet egentlig ikke hva som skal til for å dette utbedret. Kappe vekk en del av innerskjermen?? eller slå den til med en hammer, men da må enn jo huske og lakke det til igjen visst lakken spretter av.....

 

Er jeg helt på jordet nå kanskje :)

 

MVH

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.