Anbefalte innlegg

Men hvordan i pokkern skal en få lagt inn bildet under navnet sitt til kolonnen i venstre??

Det vil si jeg vet hvordan jeg gjør det, men ikke om jeg tar bildet med digitalkaeraet på den aller laveste oppløsninga så greier jeg ikke å få et bilde som et lite nok. 20KB hva er nå det??

 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg løser dette her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bruke et bildebehandlingsprogram for å redusere størrelsen til 120x120 punkter (og maks 20kB).

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kniper forsåvidt ikke fra Photoshop helt uten videre heller.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke erfaring med Photoshop, men ta å last ned Paint Shop Pro 8. Du får riktignok 60 dagers trial, men rekker å endre en del bilder på den tiden. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør det på det den simple måten. Reduserer i Paint "strekk/forskyv" med x antall for å få rett størrelse.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et gratis program som klarer biffen er IrfanView. Det er ikke spesiel avansert men sikkert greit til du få deg noe annet.

 

Å endre størrelse på bildet:

* Åpne bildet

* Klikk på "Resize/Resample" på "Image"-menyen.

* Se til at "Preserve aspect ratio" er satt på.

* Fyll inn ønsket størrelse under "Set new size"

Typisk størrelse for forumbruk er 640x480 pixler, evt 800x600

* Klikk på "Save as..." på "File"-menyen hvis du vil lagre under et nytt navn eller bare bruk "Save" derom du vil overskrive originalen.

 

IrfanView kan også beskjære, rotere og konvertere til de fleste kjente formater.

 

(Postet tidligere. Gjentas til glede for nye lesere :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan i denne tråden poste bildet du vil bruke, så kan vi ordne det for deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.