Til noen som har greie på golf 2(Gti 16v)

Anbefalte innlegg

Til dere 2`er guruer...Har en golf 2 1986mod gti 16v på handa nå,det jeg lurer på er,det er noe kluss med det elektriske på bilen sier han,blinklysa framme virker ikke,og ryggelysa henger seg opp...dette fører visstnok til at batteriet tapper seg for strøm hvis bilen står lenge rolig(1uke eller mer) Jeg kommer til å bruke bilen hver dag.Kan dette være noe alvorlig greier eller en bagatell?? Skal inn å se på den til lørdag,så hvis noen hadde giddi å svart meg hadde det vært fint. Bilen har forøvrig gått 210000km,nylig eu godkjent og han forlanger 33 000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ingen 2'er guru, men..

 

Dersom ryggelysene henger seg opp er det kanskje treghet i kontakten på girkassen. Du kan jo kappe ledningen til lysene, men da må du rygge i mørket. :D

 

Når det gjelder blinklysene kan det være alt fra ledningsbrudd, dårlig kontakt eller defekt rele. Dersom de andre virker, er det ingenting feil med hendelen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. sjekk jordingspunktet i bagasjen din!! kan være dårlig der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt, det er nok en dårlig jording bak som gjør det. Passaten til en kompis hadde samme problemet på venstre side med blinklys og ryggelys, der tappet det riktignok ikke batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dårlig gjording gjøre at de lyser hele tiden? Dersom du fjerner enten + eller - blir jo kontakten brutt, og ergo lyser ikke lampen? Eller er jeg på jordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikkordet er vel heller at det blir overledning med en dårlig jording. Da må en pære hente strøm en annen vei, da gjennom en annen pære's glødetråd. De fungerer nemlig da bare som ledninger når de ikke har strøm på seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah.. Da skjønner jeg det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok...så det er ikke noe grunn til å ikke kjøpe bilen pga dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde jo la seg fixe rimelig kjapt da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil si at dette trolig er en bagatell, og ingen grunn til å la bilen være hvis den er ok ellers. Bare en grunn til å prute den ned en tusing eller to til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At rygge lysa har hengt seg opp kan kan skyldes

defekt bryter i kassa, eller at ledningene er snudd.

Det var de hos meg da jeg kjøpte bilen min, og

lysa lyste hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mange snodige elekriske problemer med min gamle jetta også, da var det korslutning/jordfeil i kontakten ved hengerfestet.

Men det er jo litt rart at det er bare fremme blinklysene som ikke virker, kanskje det bare er gåene pærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Du kan jo kappe ledningen til lysene, men da må du rygge i mørket. :D

 

mye greiere å bare ta ut pæra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magne Gunleiksrud

Men det er jo litt rart at det er bare fremme blinklysene som ikke virker, kanskje det bare er gåene pærer?

 

Det er jo ikke så rart. Foran så er det ingen andre pærer i lampeenheten som blinklyset kan "stjele" jord gjennom, mens bak så har du baklys, bremselys, tåkebaklys og ryggelys i samme enheten. Når det da er dårlig jording så stjeler en pære jord gjennom de andre pærenes glødetråder, siden de alle deler felles jording. Derfor får man også disco-lys effekten bak når det ikke fins jording.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magne Gunleiksrud

Hadde mange snodige elekriske problemer med min gamle jetta også, da var det korslutning/jordfeil i kontakten ved hengerfestet.

Men det er jo litt rart at det er bare fremme blinklysene som ikke virker, kanskje det bare er gåene pærer?

Blinklysene fremme har en tendens med og kortslutte

mine virket heller ikke som de skulle .

Rota litt rundt med ledningene og vips: blinklys.

Skal ha en dag og rydde opp i ledninger og kontakter,

kanskje flere ting begynner å virke:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.