Blå røyk på ikke vag bil

Anbefalte innlegg

Hei dere, en kamerat av meg har kjøpt seg en fiat punto gt(1,4 turbo), Problemet begynte da oljelampen begynte å lyse når jeg skulle prøvekjøre bilen(han kjøpte den i går kveld), vi svingte så inn på bensinstasjonen og peilet olje, der var det tomt ja.

Fylte på 2 liter olje :( før det var fullt på peilepinnen, ved kjøring etter på røyker det sinnsykt blårøyk når man slipper opp gassen.

Så spøsmålet er da:hva er galt?

Jeg har null erfaring med turbo motorer og lurer på om toppen kan være gåen

Håper dere ikke slakter posten pga ikke vag bil:)

 

Mvh

Roy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når oljelampen lyser kan det kanskje være for sent... Stor mulighet for at motoren har fått seg en knekk, noe som pleier å skje når man kjører tomt for olje :( Problemene sitter kankje like mye i defekte rammelager og stempelfjører, som i toppen (kam med tilbehør)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turboen er slitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norhspeed her i bergen skal ha inn bilen til uken for å gå over motoren og gamle eieren skulle betale for alt han fant:)

Fint å kjøpe bil av Ærlige personer, skal bli morro og prøve bilen igjen når alt er på stell, var visst feiljustert nå pga en bensinfordeler eller noe slikt som skulle skiftes til uken også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

turboen er slitt

Og det også selvsagt. Bruker jo olje til smurning den også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder ogsåen knapp på at det er turboen. Hvis dere åpner den og sjekker om det er slark i impelleren er det nok den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.