Motor henger igjen på turtall..

Anbefalte innlegg

En litt irriterende småfeil på corren. Like etter at jeg har startet den, må jeg gi litt gass for å rygge ut i veien. Når jeg så clutcher for å sette den i gir, ruser motoren opp til 3000rpm. Det skjer for det meste når motoren er kald, men kan også henge igjen når den er varm.

 

Noen tips? Det virker som om wiren går fint, det hjelper ikke å dra pedalen tilbake manuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaler deg å sjekke innsuget..hadde et HELT rart tilfelle på min kompis sin G60..satt faktisk no inn på spjellet slik at det aldri lukket seg helt. Tomgangsskrue bak på innsug kan også være et tips. Pakningen (o-ring) kan være slitt) Tar da inn falskluft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen vise med biler, lyd, tegninger, klar tekst hvor tomgangs skruen sitter? Skal den være juster inn eller ut på en eller annen måte...?? Altså, skrur mann den ut for å bytte den og O ringen, får mann det da greit på plass igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Kan noen vise med biler, lyd, tegninger, klar tekst hvor tomgangs skruen sitter? Skal den være juster inn eller ut på en eller annen måte...?? Altså, skrur mann den ut for å bytte den og O ringen, får mann det da greit på plass igjen??

 

Heisann du!

 

Denne sitter bak på innsug. Denne skal skrues helt ut og skifte o-ring. Etter at du har skiftet o-ring så skrur du den helt inn..og tar HELE 8 runder ut igjen. Er denne trimmet/chippet så må den litt mer ut pga at den trenger mer bensin ved lavt turtall. Anbefaler deg å ha en kompis etc til å se på turtall når du justerer. Motoren bør være litt varm da denne justeres. Hadde problemer med falskluft på min (var trimmet) og da o-ring var slitt så beveget tomgangsskruen seg pga slakke i o-ringen.

 

ta gjerne kontakt ved problemer..

bilde.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

større bilde..

ebay03.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skruen vises nedenfor justering av gass-wire... mot torpedoveggen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Siden turtallet går helt ned etterhvert, tror jeg ikke det er spjeldet. Har også prøvd å dra wiren tilbake etterpå, så..

 

Skal ta en kikk på o-ring-bytte idag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.