Anbefalte innlegg

Skien bil har hvis det gjeller den nye type...er ikke sikker på den gamle typen.

Ellers har de sikkert noe tips hvis de ikke kan gjøre det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig? ;

 

Må jeg bytte olje og sånn i systemet hvis det ikke har vært erstatningsgass på tidligere? Kun R12 !?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er kun hvis du skal konvertere til R134a du må bytte olje. Poenget med erstatningsgass er at du ikke trenger å skifte olje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Har jeg forstått det riktig? ;

 

Må jeg bytte olje og sånn i systemet hvis det ikke har vært erstatningsgass på tidligere? Kun R12 !?

 

Hvis det er overtrykk i anlegget(dvs ingen luft inn)=> bytt til R413a eller R500(evt R134a med oljeskift/skyll)

Hvis det ikke er overtrykk i anlegget(dvs luft har kommet inn)=> bytt olje og medie.

 

Hvis kjølefirmaet ikke tar så mye for å bytte olje hadde jeg helt klart gjort dette uansett. Oljen er gammel og bør byttes, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok 2500 i tillegg til skift som kom på ca 2500... Tror ikke jeg kommer til å skifte olje.

 

Eyvind; var det jeg regnet med. Siden det het erstatningsgass ;) men bedre å være sikker :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.