`00 Caddy 1.4 som stopper når clutchpedal trykkes inn

Anbefalte innlegg

Låner fatterns 2000 mod. Caddy 1.4 bensin til jeg får henta Passaten. Den har hatt litt lei tendens til å dø vekk vekk ved clutching inn mot kryss osv. Akkurat slik som når man kjører med åpen dump på bil med lmm liksom. Kan nesten virke som om tomgangsmotoren som er litt ute av form. Men......har sett litt under huven på bilen å kan ikke akkurat si jeg har sett noe slikt der. Noe ellers som kan være galt med motoren ? Utrolig irriterende da bilen er MEGET hard å svinge når motoren ikke går : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips å komme med ?? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av luftfilterboksen. Hele den stor plastsaken over motoren. I bakkant inn mot torpedoveggen sitter gasspjeldet. Dette har en tendens til å bli fullt av møkk og oljedamp fra ånding. Prøv å rense dette og se om det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av luftfilterboksen. Hele den stor plastsaken over motoren. I bakkant inn mot torpedoveggen sitter gasspjeldet. Dette har en tendens til å bli fullt av møkk og oljedamp fra ånding. Prøv å rense dette og se om det hjelper.
Er det noe slags form for tomgangsmotor slik som på gode gamle biler ?? Skal iallfall prøve det tipset du kom med der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel gasspjeldet som tar seg av det meste mht tomgang. Mener det er elektronisk overføring mellom gasspedal og spjeld på denne og dermed har gasspjeldenheten innebygd følere, stillmotor og sånt. Ikke 100% sikker her nå altså, men tror det er sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten glemt av denne jeg.......men jeg gjorde rent gass-spjeldet her isted. Fattern har brukt bilen siste tiden å han har "vent" seg til at den driver å dør av og til så han bremser den mere på gira enn jeg ville gjort. Men han synes den bruker litt mye bensin for å være en sånn liten bil (med liten motor....) Det er jo ikke lmm på bilen så da er det vel lambda-sonden som er gåen ?? Noen måte å finne ut om denne er gåen eller ikke ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohm den! husker ikke verdiene, men du finner jo ut om d er brudd i den, også kan det jo være noe galt hvis den har 800kohm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stopper når du clutcher? Bruker mye drivstoff?

 

Jeg vil gjette på falskluft. Kanskje en sprukket åndeslange..? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.