-97 A3: Kondens fra klima ut på gulvet!

Anbefalte innlegg

Etter mye fint vær har jeg fått store mengder rent vann på gulvet under klimaanlegget. Har demontert hanskerommet og med AC på full guffe piplet det vann rundt kanten på bunnen av viftehuset.

 

Noen som har opplevd dette på A3? Søkte litt og tenkte at det kan være dreneringsslangen som er tett eller hoppet av? Men alle trådene var om A4, A6 eller Passat.

 

Hvor på viftehuset sitter denne slangen? Må hele saken ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt dumt men jeg regner med at alle vinduer har vært igjen mens du brukte ac ??? Ac har en tendens til å få masse kondens hvis vindu/takluke er åpen samtidig som ac er slått på. Ellers så vil jeg nok tippe på at drenerings-slangen er tett uten at jeg kan hjelpe deg med plassering av den........: rolleyes Drev å leka meg litt med en leiebil jeg hadde på ferie i Florida i 2003. Hadde full pinne på ac mens cabben var nede. Da spytta den kondensvann ut av luftedysene i dashbordet : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinduer har stort sett vært igjen ja. Vannet kommer ut i en skjøt mellom lokket i bunn på viftehuset og selve huset forresten. Får vel bare begynne å lete. Noen som har hatt ut viftehuset her?

 

Det er heller ikke det plast dekselet under ruta heller. Hvis noen skulle foreslå det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinduer har stort sett vært igjen ja. Vannet kommer ut i en skjøt mellom lokket i bunn på viftehuset og selve huset forresten. Får vel bare begynne å lete. Noen som har hatt ut viftehuset her?

 

Det er heller ikke det plast dekselet under ruta heller. Hvis noen skulle foreslå det....

 

Det er vel ca samme opplegg i A3 og A4. Jeg hadde samme problem som deg men syns det virka som en noe stor jobb å demontere hele den svarte kassa som vifte-motoren er festa i (viftehuset). Jeg styra litt med fingra i den overgangen der dreneringstuten går inn i det store hullet og siden da, har jeg ikke hatt noe vann på gulvet siden. Så min konklusjon var enkli at jeg ikke gjorde noe konkret, bare tafsa litt rundt der med fingrene og ble kvitt problemet :?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem på kona sin nye Ford Fiesta når vi hadde den... Reiste da til forhandler og de fikset dette.

Da viste det seg å være rørene ut fra klima'n som hadde tetta seg. Men andre ord så rant kondensen inn i bilen istedenfor ut under bilen...

 

Kan jo sjekke dette ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vannet "ut" samme sted som på min? Nederst på viftehuset i skjøten?

Mitt drypper ned i fra skumgummien og ned på matten..

Kommer ikke til bak registret jeg,må visst løsne HELE viftehuset... :(

 

Bilde:

attachment.php?attachmentid=43790&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem på kona sin nye Ford Fiesta når vi hadde den... Reiste da til forhandler og de fikset dette.

Da viste det seg å være rørene ut fra klima'n som hadde tetta seg. Men andre ord så rant kondensen inn i bilen istedenfor ut under bilen...

 

Kan jo sjekke dette ;-)

 

Har en mistanke om at det er dreneringsrørene ja. Men det er litt vanskelig å se hvor det er. Høres ut som samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vannet "ut" samme sted som på min? Nederst på viftehuset i skjøten?

Mitt drypper ned i fra skumgummien og ned på matten..

Kommer ikke til bak registret jeg,må visst løsne HELE viftehuset... :(

 

Bilde:

attachment.php?attachmentid=43790&stc=1&

 

Høres sånn ut ja. en skjøt mellom et deksel under på høyre del av viftehuset. Der hvor pilene peker kommer det på min:

IMG_1492.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vannet "ut" samme sted som på min? Nederst på viftehuset i skjøten?

Mitt drypper ned i fra skumgummien og ned på matten..

Kommer ikke til bak registret jeg,må visst løsne HELE viftehuset... :(

 

Vannet i min kom fra AKKURAT samme plass. Jeg forsøkte å finne noe utgang for dette under bila med å sette den på bukk, men de gikk ikke. Kommer heller ikke til dette etter å ha skrudd ut vifta.. Tror eneste utvei er å ta ut hele greia, men er usikker. Som sagt, jeg tukla litt rundt der med fingrene. Rista litt, dro og bøyde. Min lekker ikke lenger nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vannet "ut" samme sted som på min? Nederst på viftehuset i skjøten?

Mitt drypper ned i fra skumgummien og ned på matten..

Kommer ikke til bak registret jeg,må visst løsne HELE viftehuset... :(

 

Vannet i min kom fra AKKURAT samme plass. Jeg forsøkte å finne noe utgang for dette under bila med å sette den på bukk, men de gikk ikke. Kommer heller ikke til dette etter å ha skrudd ut vifta.. Tror eneste utvei er å ta ut hele greia, men er usikker. Som sagt, jeg tukla litt rundt der med fingrene. Rista litt, dro og bøyde. Min lekker ikke lenger nå...

 

Hmm,kjedelige greier dette,gulvet mitt er klissbløtt nå igjen etter kjøring i dag. :( Men pusseskinnet er sykt bra til og ta opp vannet med,blir jo tørt med en gang.. :D

Har oxo hatt min oppe på bukk for å se men er bare aludeksler under hele bilen så ser ingen ting..

 

MÅ bare ta motet fatt og demontere HELE viftekassa så jeg kommer bak registret så jeg får sjekket dreneringen.: bh :

Men du kom vell ikke bak registret ditt vell? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser det ut som min er tett igjen. Har ikke gjort noe særlig. Bare kikka litt... Hadde ut vifta og så. men det er jo ikke stort å se. Har ikke kommet til bak registeret nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste i en tråd her at om man tok av alu varmedekslene under bilen og kom til kunne man se dreneringsslangene og stake opp disse med ståltråd etc,men dette vare på A8 men sikkert samme på A3 og A4 oxo.Jeg skal sjekke dette i morgen,kjedelig å få vannet inn.... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fa$#"{ i Hel%&£@"! Nå kom det plutselig vann igjen... Merkelige greier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok og fixet mitt i dag jeg nå da,skrudde ut hanskerommet og tok av denne "trakten" som går ned i gulvet og stakk opp dette røret,var tett av driiit. :( Røret er jo ikke tykkere enn ett sugerør så.. : bh : Tok bort den trakten og bruker en slange i stedet jeg nå,denne ledes ned under bilen,ser det ikke og funker mye bedre enn det org greiene.. ;)

 

Endelig kvitt vannet inn i bilen,nå ledes det dit det skal,under bilen. :D

 

Setter du klimaen til ECO,kommer det da oxo? Det gjorde det ikke på min,skrur av kompressoren da vettu .:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vannet "ut" samme sted som på min? Nederst på viftehuset i skjøten?

Mitt drypper ned i fra skumgummien og ned på matten..

Kommer ikke til bak registret jeg,må visst løsne HELE viftehuset... :(

 

Bilde:

attachment.php?attachmentid=43790&stc=1&

 

Nå har jeg ikke hatt oppe dette her på A4.. så ikke helt sikker på om dette er likt.

MEN, på A6, så kan du ta å dra opp teppet (hanskerommet bør demonteres) så kommer du til en skjøt på dreneringa lenger nede. Denne kan du ta fra hverandre. så kan du blåse opp dreneringa innenfra med trykkluft. Det pleier gjøre susen. evt kan du prøve med ståltråd ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått fikset min nå. Hadde bilen oppe på løftebukk, løsnet litt på dekselet over eksosen, løftet ut alu-støy-varme matte på torpedoveggen. Der satt det en gummi gjennom føring ca 30cm til høyre for midten av bilen, ca 15cm opp under matta.

 

Løftet opp gummi lokket over gjennomføringen og det fosset ut vann. Det var også en hel del møkk inni røret.

 

Har kjørt ca en uke etterpå, og ikke noe antydninger til vann i kupeen ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått fikset min nå. Hadde bilen oppe på løftebukk, løsnet litt på dekselet over eksosen, løftet ut alu-støy-varme matte på torpedoveggen. Der satt det en gummi gjennom føring ca 30cm til høyre for midten av bilen, ca 15cm opp under matta.

 

Løftet opp gummi lokket over gjennomføringen og det fosset ut vann. Det var også en hel del møkk inni røret.

 

Har kjørt ca en uke etterpå, og ikke noe antydninger til vann i kupeen ennå.

 

Samme systemet som på min også det,fint at det ordnet seg for deg også da. :D: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.