Haugesund: Skandinavia rundt i '73 Transporter (2652km)

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er nokså nylig kommet tilbake fra en lang tur med min 1973mod Transporter. Min samboer og jeg kjørte 2652km gjennom Danmark og Sverige. Tenkte kanskje noen av dere kunne være interessert i å lese og se bilder fra bilturen. En slik biltur kan anbefales !!

 

 

Jeg har ikke lyst å dobbel-poste, så dere finner alle bildene, tekst, og så videre her:

 

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?p=41489#41489

 

 

 

Animation_2.gif

 

 

Carl Otto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin/kjekk tur : vinke : Og masse flotte bilder... hvordan har du foresten laget bilde over? Er det animert GIF lagd av en filmsnutt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin/kjekk tur : vinke : Og masse flotte bilder... hvordan har du foresten laget bilde over? Er det animert GIF lagd av en filmsnutt??

 

Takk for det. Det var virkelig en fin tur. Glad jeg fikk overtalt madammen til at dette skulle bli vår biltur i sommer.

 

En slik animasjonen kan lages som følgende:

1) Skaff deg et digitalkamera som kan ta flere bilder i sekundet. (mitt Canon D350 tar 3bilder/sekundet når blits er slått av)

2) Sett kamera på et stativ slik at det står i ro.

3) Få noen til å være fotograf for deg mens du kjører bil / eller vær fotograf selv.

4) Sett i gang med å ta serien av bilder (flest bilder pr sekund blir best) mens for eksempel en bil passerer.

5) Last ned et animasjonsprogram som kan bruke JPG-bilder i en serie og så generere 1stk GIF-fil (som altså er animasjonen). For eksempel så bruker jeg dette meget enkle programmet http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Products/Display&pfid=1047024307383&pid=1047024390003

6) Hvis du f.eks bruker det programmet der så vil resten nesten gå av seg selv. Velg "Animation Wizard" så vil programmet guide deg gjennom hele opplegget.

7) Merk! For at du skal få animasjonen til å gå i riktig hastighet / for at det skal se ut som rett hastighet på bilen, så er det viktig at du vet hvor mange bilder/sekund kamera tar og at du da justerer hastigheten på animasjonen tilsvarende. Eks: Når jeg tar 3bilde/sek så velger jeg å vise hvert bilde i animasjonen i 33/100 sekund.

8) Til slutt så lagrer du animasjonen som en GIF-fil. Denne GIF-filen kan du da lett legge ut på nettet et sted og så linke til det her på forumet (forumet betrakter animasjonen som et vanlig GIF-bilde).

 

 

Lykke til ;)

 

 

Carl Otto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.