registerreim skift 2,3E ng motor?

Anbefalte innlegg

noen som har bytta reima på denne motoren før,er det en kurant sak? har en kjølevannslekasje,frykter det er fra vannpumpa,så da kn jeg likegodt bytte reim i samme slengen,noen stramme/løpehjul en bør bytte samtidig? forresten,noen som vet intervallen for skifte av reima? 90 eller 120 tkm?

takker for svar

mvh geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har nylig byttet reim på min og det var litt jobb. Lønner seg å ta av fanger og blekket bak fangeren så du kommer skikkelig til. Vannpumpe og reimstrammer bytter du i samme slengen. Sikkert noen av de andre her "inne" som vet hvor mye NM du skal bruke når du skal skru dette sammen igjen. Vi tok det på filingen i hvertfall.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å bruke korrekt moment og loctite på bolten til reimhjulet på veiva,ellers kan det fort bli dyrt....:D

untitled-12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går å bytte reg reim uten å ta av fanger også. Fikk det greit til da vi gjorde det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo trangt da.:) Alt går om en gidder å knote. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Inge Åsen

Det går å bytte reg reim uten å ta av fanger også. Fikk det greit til da vi gjorde det.

Hvordan klarte du å få av senterbolten på veiva? Det hadde ikke gått på min å skifte uten større demontering (AAR-motor).

Størstedelen av jobben med skifte av reg-reim, strammehjul og vannpumpe, var å skru av hele fronten m.m. først ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av plastikk deksla i støtfangern, kom da til med en forlenger inn til senterbolten. Brukte lufttrekker for å få den opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Inge Åsen

Tok av plastikk deksla i støtfangern, kom da til med en forlenger inn til senterbolten. Brukte lufttrekker for å få den opp.

Ikke dumt ;) Og du gikk klar radiatoren og rørbjelkene framme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenke tenke... løsna vel også metall deksel over radiator og selve radiatoren, den lille som er i fronten. Min bil har automat, usikker på om dei uten automat har denne lille radiatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut det var radiatoren som lekker,kjipt,men 1600 for en ny hos krogslund,det var ikke så galt:) skal uansett skifte regreima snart,har vell sikkert skiftet 100 reg reimer,men ikke på audi da,men går nok lekende lett det å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min så sitter radiatoren på siden. Ingen som er i front. Tenkte ikke på at det gikk ann å ta av dekslene i fangeren.:) Da lærte jeg noe nytt i kveld også.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell automat? og 20v som har tillegsradiator i grillen,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.