Anbefalte innlegg

Jeg må anskaffe meg alarm.

 

Noen som har erfaringer med firmaer rundt Drammen/Oslo som er rimelige, og flinke til å behandle bilen slik en entusiast vil at den skal bli behandlet?

 

Spytt ut her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men etter min mening et poeng:

 

Sørg for at den som gjør det lodder alle ledninger, ikke bare surrer eller bruker klemmer/tjuvkoblinger. Har hørt om flere alarmer som har begynt å oppføre seg "loddent" etter en stund pga. dårlig kontakt. Det er tidkrevende/dyrt å feilsøke på, så betal noen for å gjøre jobben skikkelig første gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på firma.

 

Og da er det de som har et problem hvis det klikker.

 

Men takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg var å fikk montert defa alarm på oslo bilstero, har hatt den noen månder nå ikke noe problem (burde ikke være det etter så kort tid) Har heller ikke kikka så mye på jobben, men blir vel det når jeg skal monter anlegg. Men det jeg skulle fram til er at jeg var fornøyd me behandlinga jeg fikk og jobb de gjorde. Ps de holder til på alnabru

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert alarm på alle mine biler hos Mobilhidden G.Myhren, det er proffe folk som kan jobben sin. Vet ikke om de er billigst i byen, men det er ikke alltid det viktigste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betalte dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 3500,- ink mva og pruting :) Dette var på en 99 A6 avant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Espen Ferbu

Har montert alarm på alle mine biler hos Mobilhidden G.Myhren, det er proffe folk som kan jobben sin. Vet ikke om de er billigst i byen, men det er ikke alltid det viktigste :)

 

Har sett bilersom har hatt utstyr montert hos disse folka, og det har vært veldig opp og ned på utførelsen. Noe ser ut som det er montert av en 16 åring som har hatt det travelt, mens noe er bra....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukka ut alarmen på Santanaen i går. Den laget en del bråk for forrige eier, og hadde vist planer om å gjøre det samme for meg.

 

Jeg temmelig sikker på at årsaken er at det var brukt tjuvkoblinger og kabelsko for å koble den opp, i stedet for lodding som er anbefalt i monteringsanvisningen fra Defa.

 

En tjuvkobling er aldri helt tett, og det blir ofte små kontaktpunkter. Kommer det bare litt fuktighet inn i den, så begynner det å irre. Når det i tillegg er vibrasjoner støtt og stadig så er sjansene meget store for at du får kontaktbrudd med malfunksjon som følge.

 

Jeg vil derfor gjenta meg selv: Sørg for at den som utfører monteringa lodder alle koblinger.

 

Noen som vil ha en Defa 500 alarm forresten?

Jeg TROR den virker, den lager i alle fall mye lyd :P

Sentralenhet, 3 fjernkontroller, sirene, kupesensor, lysdiode og tilkobling til dørbrytere. Aner ikke om den kan tilkobles sentrallås. Ledningen til sirena ble vist klippet over 131.gif men kan helt fint loddes sammen igjen. Jeg har bruksanvisning, men ikke monteringsanvisning. Har heller ikke nød-koden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.