Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å montere en slik ting som bråker når jeg åpner døra om parklysa står på.

Den må vel monteres samen med + på dørsensoren og + fra parklysa, men er ikke helt sikker om dette er løsningen.

 

Jeg lurte på om noen hadde montert en slik før???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Anders Grytten

Jeg vurderer å montere en slik ting som bråker når jeg åpner døra om parklysa står på.

Den må vel monteres samen med + på dørsensoren og + fra parklysa, men er ikke helt sikker om dette er løsningen.

 

Jeg lurte på om noen hadde montert en slik før???

De fleste dørbrytere gir - og ikke +, slik at du må koble summeren mellom + på parklys og - fra dørbryteren. Husk å hente - fra førerdøren og på rett plass. Det er ofte to ledninger i dørbryteren i førerdøren, der den ene ofte er sammenkoblet med resten av dørene i bilen, slik at dersom passasjerdøren åpnes vil den irriterende lyden komme, og slik vil du ikke ha det. Derfor bruker du den andre ledningen. Det er slik på Audi, vet ikke hvilken bil du har, men du får prøve deg fram :) Dette er vel standard på Audier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard på min Audi fra 87, denne tuter ikke bare med lysene på, men også hvis radioen står på. Så lenge nøkkelen står i tenningen, så tuter den ikke. Litt mer avansert enn de som man får på Biltema, Clas Ohlson etc, med andre ord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok...

Har ikke kjøpt den tingen enda, men skal gjøre det i kveld eller i morgen.

Så om jeg tar + fra park og - fra riktig sted på døra så skal det fungere.

 

lyden kommer vel når bilen står på tommgang om døra er åpen.

 

er en golf 3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden vil da også komme når du åpner døra, ja. Golf 3 fikk vel ikke tuta før i 96 tror jeg. Min mors 94 Vento har ikke sånn, men jeg tror min brors 96 Golf Variant har denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tuta er jeg interessert i å fjerne i mitt eie!

 

Forferdelig ergrelig lyd det der! : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.........bedre med påminnelse enn flatt batteri vel?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Denne tuta er jeg interessert i å fjerne i mitt eie!

 

Forferdelig ergrelig lyd det der! : nei :

Da kan du ta av den ene ledningen (den bakerste tror jeg) på dørbryteren i førerdøren, men vil da få tull med el.vinduer mm når du tar nøkkelen ut av tenningslåsen. Alt. 2: Ta ut instrumentpanelet og bruk avbiter på den ene ledningen til summeren ;)

Alt. 3: Skru av lyset før du åpner døren, problem løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta ut denne "buzzer" saken fra instrumentet da? eller påvirker det resten av instrumentet tro?

 

Nei Waadeland, jeg har gelèbatteri, og det tømmes ikke før jeg er like gammel som deg, og det er som kjent noen år til :D:D:D:D

 

-LOL-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hva med å ta ut denne "buzzer" saken fra instrumentet da? eller påvirker det resten av instrumentet tro?

 

Nei Waadeland, jeg har gelèbatteri, og det tømmes ikke før jeg er like gammel som deg, og det er som kjent noen år til :D:D:D:D

 

-LOL-

Tror bilen klarer seg perfekt uten buzzer.

 

Gelebatterier har ikke større kapasitet kontra et like stort blybatteri, men den indre motstanden er lavere, derav mye høyere strømytelse. Når det er minus 30 og ingen får start på bilen sin, da starter din :) Nå vet jeg ikke om det blir så kaldt hos deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det gjør nesten det en gang av og til, men jeg er flittig vedlikeholdslader og jeg da... batteriet holder alltids på cd spiller eller parklys i ti min. mens jeg er i butikken liksom:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hva med å ta ut denne "buzzer" saken fra instrumentet da? eller påvirker det resten av instrumentet tro?

 

Nei Waadeland, jeg har gelèbatteri, og det tømmes ikke før jeg er like gammel som deg, og det er som kjent noen år til :D:D:D:D

 

-LOL-

såså lillegutt, hårsår i kveld? hehe:D BTW, har du fått tak i klubbpins?: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEHE, lokk lokk du liksom, jeg bare slår igjen jeg!

 

BTW, det er bare eldre menn som går med pins veit du, og den kategorien går jo du greit under, du som har krisebil og alt, -LOL-

 

 

: sikle :: grønn :

 

Har forresten noen lillehammer pins du kan handle av meg : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

HEHE, lokk lokk du liksom, jeg bare slår igjen jeg!

 

BTW, det er bare eldre menn som går med pins veit du, og den kategorien går jo du greit under, du som har krisebil og alt, -LOL-

 

 

: sikle :: grønn :

 

Har forresten noen lillehammer pins du kan handle av meg : haha :

ække greit å være misunnelig, ha en fin kveld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Lyden vil da også komme når du åpner døra, ja. Golf 3 fikk vel ikke tuta før i 96 tror jeg. Min mors 94 Vento har ikke sånn, men jeg tror min brors 96 Golf Variant har denne.

 

'95 Golf har i alle fall denne funksjonen... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.