Anbefalte innlegg

Jeg får støt av døra mi etter jeg har skrudd av motoren. Dette er noe som skjer nesten hver gang og det smeller bra i hånda mi....

 

Er det noen som vet om hva det kan være eller må jeg på feilsøking?

Er det brudd i en + forbindelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror DU må på feilsøking :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Anders har en kortslutning? :D

 

Det er mange ting som skaper statisk elektrisitet, alt fra luften til vaskemiddelet du bruker på tøyet ditt, till evt innleggssåler i skoene (tuller ikke!). Det beste tipset er å lære deg til å holde på karroseriet før du setter skoen i bakken, da unngår du støt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok statisk elektrisitet dette ja. . .

Det er som Per skriver; "Lær deg til å holde i karroseriet før du setter føttene i bakken hvis du er plaget med statisk elektrisitet".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok et godt tips ja, for i dette tilfellet tviler jeg sterkt på at VAG-COM kan hjelpe. Tviler på at det er "kompatibelt"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lurt tips jeg lærte for noen år tilbake, var å ta litt tøyskyllemiddel og blande dette med vann i en spruteflaske (rist godt). Dusj litt på setene og la dette tørke. Vips så er problemet borte. Rådet er gratis.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det på skinn? Jeg og får veeeldig støt.. :D Har lagt meg til den vanen å ta i døren før jeg reiser meg opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får tydligvis leggeom måten jeg går ut av bilen på. Skal prøve det tøymykner greiene en dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Funker det på skinn? Jeg og får veeeldig støt.. :D Har lagt meg til den vanen å ta i døren før jeg reiser meg opp..

hvis du har stoffmatter, prøv på dem eller så er det buksene du bruker som skaper statisk elektrisitet. Bruk skyllemiddel i vaskemaskinen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke stoff matter, men orginale gummi.... Byttes snart med dørkkplater.

Jeg støvsugde bilen i går da smalt det enda mere i fingrene.

Jeg pleier å skylle bilen med glanstørk eller hva det heter på statoil sine selvvask maskiner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får og disse støta om jeg glemmer å holde i døra!

 

Da blir Trond hissig vet jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Jeg får og disse støta om jeg glemmer å holde i døra!

 

Da blir Trond hissig vet jeg ;)

pysa......: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fest en uisolert ledning i ett eller annet av metallet midt under bilen, ikke ved hjulene. La denne ledningen være lang nok til å rekke ned i bakken pluss litt til. Da skulle bilen alltid være utladet og klar til avstigning. Kan være løsningen for de som er spesielt plaget. Ledningen varer ikke evig da den blir slitt av å sope langs asfalten.

Dette sies å hjelpe mot reisesyke også, om det stemmer vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

pysa......: haha :

 

Frekkis nå waadis? fy f...

 

Nei, jeg er ikke pyse av den grunn ditt naut :D men jeg kvekker så jæ.... og det blir jeg hissig av...

 

Ellers var det jo på tide du gjorde et : haha : ampert forsøk på "disse" meg litt igjen da :D;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fler som får støt gitt! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er nok av oss ja! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Tror det er nok av oss ja! :D

Tror du har fått deg EL-Bil jeg trond, med el turbo.....lol...: haha : : haha : : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig det der Arne, jeg trodde den gikk på bensin jeg! Fyller det stadig vekk ivertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Fest en uisolert ledning i ett eller annet av metallet midt under bilen, ikke ved hjulene. La denne ledningen være lang nok til å rekke ned i bakken pluss litt til. Da skulle bilen alltid være utladet og klar til avstigning. Kan være løsningen for de som er spesielt plaget. Ledningen varer ikke evig da den blir slitt av å sope langs asfalten.

Dette sies å hjelpe mot reisesyke også, om det stemmer vet jeg ikke.

 

Hjelper svært lite, da det er du som er lada, og ikkje bilen.

 

Statisk elektrisitet bygger seg opp når du sitter 'å gnir deg' i sete.

Når ein reiser seg opp, øker avstanden til 'jord', og dermed øker spenningen og...

 

Det som hjelper er, som det vart skreve før her, å holde i karosseriet, medan ein reiser seg opp. Da får ein, ein langsom og gradvis utladning av ladningen, og ein merker ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.