Destination Nürburgring 2006

Anbefalte innlegg

Da er tiden snart inne for internasjonale S2Forum sine medlemmer og sette seg inn i bilene og kjøre til Nürburgring for en helg med fart og morro.

De som drar fra Norge blir Øystein H. med sin strøkne RS2 og meg og min S2 (hvis den er ferdig i tide..).

Selve treffet varer fra 18-20 August, og skal sammle en liten gjeng fra hele europa med div S2 og RS2'er.

Turen bærer nedover på natt til fredag den 18 August, da selve oppmøtet er på fredag ettermiddag. Vi skal først til Liège i Belgia for å innkvartere og møte gjengen før turen bærer til 'ringen tidlig Lørdag. Et hus i Liège blir da campen våres og befinner seg kun 1 time unna 'ringen, og da med bevoktet parkering for alle :D

Samme helgen er det også DTM løp på GP-sløyfa om man skulle gå lei av å frese rundt på 'ringen. Vi har jo også tatt oss friheten til å bestille en tur med 'ringtaxi'n en tur som er en BMW m5 (v10) hvor det er Sabine eller en annen som kjører. Om vi skulle være så heldige å få sitte på nettop med Sabine så ville det vært en stor bonus, men det gjenstår å se.

 

Har vel spilt alt som kan spilles av bilspill, sett de fleste filmer og lest det meste av artikler for å kunne lære banen sånn noenlunde, men det blir nok en helt anderledes opplevelse når vi først kommer ned og får testet ut for egen maskin. Er jo ikke uten grunn det blir kalt "Die grüne Hölle", (Det grønne helvette på norsk) og mange brenner seg på sitt første møte med ringen, noe vi ikke har store planer om.

Dette hørtes ut som en utfordring for Øystein og meg og etter mye spøking og drømming ble det til slutt bestemt at vi tar turen ned og oppfyller et ønske vi begge har hatt mer enn lenge nok.

 

Nå har det seg slik at påmelding o.l. er over for denne gang, men mer info, bilder og film kommer etter endt treff!

Blir dette aktuelt neste år også skal jeg være litt forut og sjekke ann interessen om det er flere som kunne tenkt seg å være med.

 

Vi tror dette kommer til å bli en suksess for våres del.

: ja :

 

nurburgring_map.thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta hørtes helt værst ut Anders ..: rock :

Gleder meg til å få tilbakemelding av dere ! Skal komme meg dit jeg også etterhvert men må ha noe med en tanke mer skyv i en polon!! he he ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da blir det tur til ringen for min del, men uten egen bil.

Men det gjør sikkert ikke noe siden Øystein sin snart er klar for gata.

(Han mangler bare å feste supra spoileren med skikkelig gaffa teip så den holder i godt driv på autobahn) : haha :

Ellers stiller vi med godt mot og lover å komme tilbake med en fin oppsummering.

 

:)

 

@ Mats: jepp, du får hive nedi en vr6 TT i "go-karten" din og joine oss! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette blir helt rått og jeg gleder meg som en unge!

Synd kit-car prosjektet ditt ikke blir ferdig i tide Anders,men kjenner jeg deg rett så har du sikkert noen "hurtigmetoden" triks når det gjelder glassfiber.

 

Husk city bie hjelmen din :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde vært drit tøft å vært med på :)

 

Men hvis det skjærer seg gutter, og dere skal til rudskogen i helgen i steden + mats, så kan vi jo ta et vorspiel hos meg på lørdagen : vinke :

 

Der kan vi jo da diskutere hvilken rieger fanger som passer best på hvilken bil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avlyst p.g.a. tekniske problemer.

 

En tur ned til ringen skal det nok bli i år uansett.

PM meg om flere er intressert.

 

 

Dette hadde vært drit tøft å vært med på :)

 

Men hvis det skjærer seg gutter, og dere skal til rudskogen i helgen i steden + mats, så kan vi jo ta et vorspiel hos meg på lørdagen : vinke :

 

Der kan vi jo da diskutere hvilken rieger fanger som passer best på hvilken bil :P

 

Ser ut som det blir vors da Chris!

(ps: Øystein lover å ta med den nye torshov potta si og det skal sies at den er i 5" ende med blå neon inni. Tøft øystein!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere planer om og ta turen i år siden den ble avlyst i fjor, eller ble det tur allikevel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir kanskje en tur i mai og en på sensommeren. Men ser det står POLITIET på avataren din..og jeg akter ikke å ligge i 90 kmt nedover:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars,

det ble desverre ikke noe tur ifjord da masse kom i veien og bilene var ikke klare heller (mye vil ha mere). ;)

 

-Hvis alt klaffer i år, så blir det garantert tur ja.

Om det blir en tur eller flere får vi se ann, men sånn det ligger ann nå er det vel planlagt en tur, og noe snakk om en til.

 

I hovedsak har vi tenkt oss ned på S2forumet sitt treff, men akkuratt når dette blir, holder de på å stemme seg fram til nå "as we speak". Foreløplig ligger september ann som beste alternativ, og hvis det blir datoen for treffet så regner jeg med vi vil prøve å stikke ned hvertfall en tur i forkant av dette igjen.

 

Kommer tilbake til dette når mere info er håvet inn : ja :

 

Edit: selvfølgelig følger vi regler som alle andre Øystein :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært konge og tatt en tur med Sabine også da;) Sender du meg en PM dersom det blir tur nedover, mest aktuellt på sommeren igrunn.Mai blir kanskje litt tidlig.

Øystein: Ikke'no vits i å frykte avataren: smil : Måtte bare bruke den..

 

Edit: selvfølgelig følger vi regler som alle andre Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre det Lars!

 

Tenker du på å sitte på eller kjøre selv?

Blir å lage en ny tråd når vi har mere info så følg med videre derifra

 

: ja :

 

EDIT: seff må fikse tur med Sabine. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre det Lars!

 

Tenker du på å sitte på eller kjøre selv?

Blir å lage en ny tråd når vi har mere info så følg med videre derifra

 

: ja :

 

EDIT: seff må fikse tur med Sabine. :D

 

Foreløpig får vi se hva det blir om jeg får kjøpt meg noe gøy å kjøre nedover: smil : Time will show. Ser hvordan det ligger an nærmere en evt reise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra Ring Taxi idag..

 

Before you can book a date, you must buy a Ticket, but in the moment all the Tickets for the BMW Ring-Taxi are sold out.

 

The next Ticket buying starts at the beginning of Mai 2007. One Ticket cost 185,-€ and for this price you can drive with 3 Person.

 

 

Bare å booke i mai da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som skal nedover og vil samles for en tur i år? vi kjører uansett fra oslo rundt mai/juni tider...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel like gjerne bruke denne tråden som å lage en ny...

 

Har tenkt meg nedover til Nürburgring i løpet av sommeren en gang. Noen som har vært der som kan komme med noen tips eller fortelle litt om ting som er verdt å tenke på for en som ikke har vært der før?

 

Alt fra hva man bør beregne av tid, ting å ha med som man kanskje i utgangspunktet ikke tenker på, steder å bo, hva som helst! Alt tas imot med takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fire av oss som skal ned dit i juli. Blir 19 - 23 juli. Tenkt til å kjøre bil ned og opp igjen. Turen er også lagt til den helga det er formel 1 løp der. Vi har valgt å ligge i Bonn da dette kun er 45min fra bana samt 2 mil fra Koln som er Tysklands fjerde største by.

 

Pris på tur ca 3000kr pr pers inkl hotell og billett til F1 løpet. Må regne bensin kostnader i tillegg.

Det er 149 mil fra Hamar til Bonn så vi regner ca 13-15timers kjøretur. (Vært nedover før).Vi kjører følgende rute: Oslo, Svinesund, Gøteborg, Helsingborg -> (ferje til) -> Helsingør, Rødbyhavn -> (ferje til) Puttgarden, Lubeck, Hamburg, Koln og så til Bonn. Vi drar da kvelden torsdag 19.07 og ankommer Bonn fredag 20.07 på dagen. To netter i Bonn. Billett til både kavlikk lørdag samt løp søndag. Retur blir fra F1 løpet søndag og til enten Lubeck eller København med en natt her samt hjemreise samme rute mandag. Regner med å være i Hamar igjen rundt 21-22 mandag kveld.

 

Er sikkert muligheter for at flere slenger seg med hvis det er noen stemning for dette.

 

Mvh

Tor Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fire av oss som skal ned dit i juli. Blir 19 - 23 juli. Tenkt til å kjøre bil ned og opp igjen. Turen er også lagt til den helga det er formel 1 løp der. Vi har valgt å ligge i Bonn da dette kun er 45min fra bana samt 2 mil fra Koln som er Tysklands fjerde største by.

 

Pris på tur ca 3000kr pr pers inkl hotell og billett til F1 løpet. Må regne bensin kostnader i tillegg.

Det er 149 mil fra Hamar til Bonn så vi regner ca 13-15timers kjøretur. (Vært nedover før).Vi kjører følgende rute: Oslo, Svinesund, Gøteborg, Helsingborg -> (ferje til) -> Helsingør, Rødbyhavn -> (ferje til) Puttgarden, Lubeck, Hamburg, Koln og så til Bonn. Vi drar da kvelden torsdag 19.07 og ankommer Bonn fredag 20.07 på dagen. To netter i Bonn. Billett til både kavlikk lørdag samt løp søndag. Retur blir fra F1 løpet søndag og til enten Lubeck eller København med en natt her samt hjemreise samme rute mandag. Regner med å være i Hamar igjen rundt 21-22 mandag kveld.

 

Er sikkert muligheter for at flere slenger seg med hvis det er noen stemning for dette.

 

Mvh

Tor Egil

 

Jeg har lyst til og bli med!

Vi er noen fra Hamar som har planer om og reise nedover

i sommer. Og dette høres jo helt knall ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.