-95 Passat 1.9TDI - Spm kjøling/cliamtronic

Anbefalte innlegg

En kollega på jobb har en -95 Passat 1,9TDI 66kW med climatronic som vi har noen spørsmål om.

 

Denne har en noe eldre climatronic uten Econ-knapp.

Er det da virkelig slik at så snart man slår på climatronic'en, enten det er for å få varme eller for og få kjøling, så går kjølekompressoren?

Er vant til at man kan bruke varmeapparatet uten at kompressoren går ved å trykke på Econ-knappen.

Vi har prøvd å lese instruksjonsboka, men den er dessverre på Tysk :(

Ut fra den lille tysken jeg kan, så fant jeg ingen forklaring på dette med kjølekompressor eller ikke.

 

Kan dette ha noen sammenheng med at utetemperaturen som vises i displayet til tider er "skyhøy"?

Hvor sitter denne temperatursensoren? Nede til venstre i støtfangeren?

 

 

Den samme bilen har to vifter bak radiatoren som starter å gå så snart climatronic'en slås på.

Det er to vifter, men kun én viftemotor.....

Er dette normalt?

Jeg trodde at disse viftene ble styrt av en termobryter i radiotoren?

 

 

En tredje ting er driftstemperatur på motoren.

Denne kommer fra tid til annen opp mot 100 grader. På tross av dette starter ikke viftene på radiatoren med mindre climatronic'en er slått på, og da går de til gjengjeld HELE tiden.

Kan det være temperturgiveren til instrumentet som det er feil på (hvor sitter denne forresten), eller kan det være termobryteren i radiatoren som ikke virker som den skal?

 

 

Ja - vi har lest av bilen med VAG-Com, men jeg husker ikke feilkodene som ligger på den bærbare PC'en hjemme :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at det bare er en viftemotor er riktig det, det går ei reim mellom viftene. Viftene skal gå så fort kompressoren starter.

Vis du har vag-com kan du jo lese ut tempen på motoren, for å finne ut om det er noe feil enten med instrumetet eller om der er noe med tempføleren på radiatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har helt glemt å oppdatere denne.

 

Feilen viste seg å være dårlig kontakt i printet i instrumentpanelet.

Nu virker alt så meget bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.