Felles handletur til Tyskland ???

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er kraftig irritert på alle de som skal ha dobbelt så mye for senkesett/felger/dekk osv. i Norge sammenlignet med Tyskland.

 

Er det noen som vil være med på 'flesktur' til Tyskland for å handle bildeler ? Vi trenger ikke å dra lengre enn til Flensburg, og vi burde kunne være der etter ca. 15-17 timers kjøring èn vei.

(max 12 timer til Malmø, 3-5 timer til grensen derfra). Avreise på torsdag ettermiddag, ankomst fredag morgen, henting av deler, retur fredag kveld, hjemme lørdag ettermiddag ?

 

Det vi trenger er ca. 3 sjåfører, varebil og masse cola...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadd du tenkt ut nå dato da eller slenge du bare ut er forslag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Hei,

 

Jeg er kraftig irritert på alle de som skal ha dobbelt så mye for senkesett/felger/dekk osv. i Norge sammenlignet med Tyskland.

 

Er det noen som vil være med på 'flesktur' til Tyskland for å handle bildeler ? Vi trenger ikke å dra lengre enn til Flensburg, og vi burde kunne være der etter ca. 15-17 timers kjøring èn vei.

(max 12 timer til Malmø, 3-5 timer til grensen derfra). Avreise på torsdag ettermiddag, ankomst fredag morgen, henting av deler, retur fredag kveld, hjemme lørdag ettermiddag ?

 

Det vi trenger er ca. 3 sjåfører, varebil og masse cola...

 

Ett godt tips.... bestill delene noen uker i forveien ;)

De fleste tyskestylingsjappene har minimale lagere av erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen dum ide... for de som har penger og noe å kjøpe...

 

skulle ønske utvalget og priser i tyskland var mere USA-tilstand da...

Da hadde det virkelig vært kult. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skall vell egentlig ikke ha nå, men blir gjærne med som sjåfør å turen sin skyld :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal på deletur til neste år. da jeg får feriepengene og skattepengene....

 

Skal ha:

 

Skinn int. svart

div. styling

nye speil

+++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Jeg takker for tips, jeg har handlet i Tyskland før hos en sjappe i Flensburg (D&W saker), og det var en liten butikk, men de skaffet det vi hadde bestilt. Vi ringte og faxet de sist gang.

 

Jeg har ikke tenkt meg en spesiell dato ennå, men det kan vi ta når det viser seg å være interesse nok. Er det noen som har en liten varebil av nyere dato til disposisjon ? Vil helst ikke kjøre nedover i en 80-talls HiAce....

 

Jeg skal ha senkesett, og mulgvis et nytt sett med dekk&felg, samt litt originaldeler fra Audi. Senkesett (KW justerbart) koster 7500+mva (=9300) hos NBS, og i Tyskland koster det 6500. Kunne nesten ha tatt fly til Hamburg, hatt leiebil og så tatt det med hjem bare for denne differansen.

 

Fredrik og Ole Bendik skal også ha senkesett sies det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Fredrik og Ole Bendik skal også ha senkesett sies det.

 

Yapp. Men ikke om turen blir på slutten av sommeren :)

 

Har dessverre ikke noen varebil, men er gjerne med på tur / betaler for frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vi ikke bare sjekke leie pris får en sånn bil da, bli man mange nok så kan jo ikke det bli å kost all verden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:cool:

 

Jeg tenker i samme baner, roadtrip til Flensburg høres ut som en gosd plan, men er det noen som har tenkt på et tidspunkt? Jeg for min del venter dels på skatten og feriepengene... Jeg har sendt ut forløpig anbud til "Pitstop" i Drammen på div ting som en god kamerat mente han skulle skaffe til skandaløse lave priser. Får gjøre en sammenlikning når jeg får prisene da.

 

Tyskland er forøvrig en fin plass å besøke...

 

Ka du sei Morten B.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magnus Pharo Sellgren

Tyskland er forøvrig en fin plass å besøke...

 

Ka du sei Morten B.?

 

joda, har jo tatt hurtig-roadtrip til tysland å henta interiør før æ...

Fikk jo en aldri så liten, aldri så festlig harry båttur også... :D

 

Ellers så sei æ at det e andre ting som står på handlelista akkurat no... uten å nevne details ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Etter skattepenger og feriepenger er ankommet konto passer det sikkert de fleste å dra.

 

Men på den andre siden hadde det vært flott med senkesett til Vålertreffet 18-20 juni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Hei,

 

Men på den andre siden hadde det vært flott med senkesett til Vålertreffet 18-20 juni.

 

:rolleyes: Er enig i det ja, vi får se da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Hei igjen,

 

Jeg takker for tips, jeg har handlet i Tyskland før hos en sjappe i Flensburg (D&W saker), og det var en liten butikk, men de skaffet det vi hadde bestilt. Vi ringte og faxet de sist gang.

 

 

Hei, du har ikke web adressen til sjappen i Flensburg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Hei igjen,

 

Fredrik og Ole Bendik skal også ha senkesett sies det.

 

Er det meg?

 

Var egentlig ikke senkesett som sto øverst, men jeg vurderer.

Vurderer også danmark for å kjøpe litt mer havre til dieseldyret.

 

Hva med montering? er det ikke billigere å få montert senkesett i tyskland?

 

Rune, du har da vel vare bil? en sølvgrå hatteske..... :D:D var jeg ekkel nå? hmmmmm...... :D:D

 

Men jeg er med på tur!

 

-FT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sølvgrå hatteske.....som kjører fra din A3......

 

Før jeg tar ut baksetene, så har jeg 390 liter bagasjerom, og du har bare 350 liter.

 

...hvor får du det billigere i Danmark ? Jeg mener, dersom du er i Danmark, er du max 4 timer fra Flensburg i Tyskland.

 

Monteringen koster vel litt mindre i utlandet, ihvertfall i Tyskland. Jeg mener å huske at de har en timepris rundt 350-400 kr. på Audiverkstedet der, mens i Norge er det vel 650 kr som gjelder.

 

Hva de tar på en styling/tuningsjappe vet jeg ikke.

 

Jeg synes det er drøyt å kjøre med egen bil ned til Tyskland - da sparer vi ikke så mye likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Sølvgrå hatteske.....som kjører fra din A3......

 

Før jeg tar ut baksetene, så har jeg 390 liter bagasjerom, og du har bare 350 liter.

 

...hvor får du det billigere i Danmark ? Jeg mener, dersom du er i Danmark, er du max 4 timer fra Flensburg i Tyskland.

 

Monteringen koster vel litt mindre i utlandet, ihvertfall i Tyskland. Jeg mener å huske at de har en timepris rundt 350-400 kr. på Audiverkstedet der, mens i Norge er det vel 650 kr som gjelder.

 

Hva de tar på en styling/tuningsjappe vet jeg ikke.

 

Jeg synes det er drøyt å kjøre med egen bil ned til Tyskland - da sparer vi ikke så mye likevel.

 

Selv med trekk på 3 sylindre (hehe) hadde ikke bilen din klart å kjøre fra bilen min! skal jeg ta det som en utfordring......??

 

Det er jo det jeg sier... du har jo ei sølvgråhatteske med masse plass i!!! :D:D

 

Var bare no greier som lages i danmark jeg skal ha, og det er nok billigere i danmark. akkurat som at volvo er billig i sverige.

 

skal sjekke pris på senkis strax!

 

brb!

 

-FT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har 340kg mer enn meg og høyere luftmotstand....kanskje vi skal ta en liten 'street illegal' test ?

 

Si ifra om du finner noen som tilbyr senkesett rimelig i Danmark. Jeg tenker meg et sett fra KW (skal ikke ha noe billigmerke).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Du har 340kg mer enn meg og høyere luftmotstand....kanskje vi skal ta en liten 'street illegal' test ?

 

Si ifra om du finner noen som tilbyr senkesett rimelig i Danmark. Jeg tenker meg et sett fra KW (skal ikke ha noe billigmerke).

 

Jeje.. men så har jeg min. 35hk mer også, og iallefall 40nm mer....

Hvis man da ser på spec'en her.... så kan man se at du på papiret burde bli etter. http://www.pegasus-tuning.com/chip_tuning/tune.cfm/modelVariantID/16

 

I tillegg kan det jo antydes at du kanskje blir lengre bak etter et besøk i tyskland....

 

Når det gjelder luftmotstand.... mener du at en scania formet bil har mindre luftmotstand en en ferrari?! :D:D

 

Tenkte ikke å kjøpe senkesett i danmark.... tenkte på en energi-innsprøytning. Senkesett er nok billigere i "ther dåjtshland!"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Ser at Pegaus tilbyr 285NM, det er bare bullshit. Girkassen på A2 (5 trinns manuell) tåler 250NM. HK tallet er kanskje litt optimistisk det også, rundt 100HK kan man få.

 

Nuvel, du må ikke bare kjøpe der det er billig. Det bør også være bra kvalitet. Når det gjelder senkesett, har jeg erfaring med Gule Koni og fjærer fra K.A.W på 'gammel-Audien' (80 Avant, 95-mod), og jeg er iallefall imponert over at demperne holder bra og at fjærene ikke har siget ned slik som billige "Jamex"-klasse sett gjør. Har vel kjørt med dette nå i 6 år og ca. 100tkm.

 

"XL-1" til TDI får du vel med garanti her i Trondheim også ? Eller var det NOS du tenkte på ??? Forstår ikke at du vil ha mer energi fra utlandet, det er da bare prakk om noe skjer og da må du uansett til byens XL-1 selgere.

 

Uansett, hadde vi vært 3-4 som var interessert, så kunne vi tatt en tur

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint med sharan/touaran også ;) i morgen er det avreise for å handle styling,snus og alkohol :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søren også.....regner med at du har full bil med utstyr og sjåfører ???

 

Skal dere langt inn i Tyskland eller skal dere "bare" til Danmark ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla, Skulle bare si at jeg begynner å bli klar for en tur til "Dåitsjland": klø :

 

Men først skulle jeg ha bestilt litt deler ol. Jeg tenkte meg FK Automotive Königsport til Min S6 C4 og Et "3Toms" avgass anlegg. +litt div småting. I den forbindelse lurer jeg på hvor dere bestiller deler og om det kunne vært mulig å avtale ei langhelg.

 

: utvist :

 

Hadde dere tenkt å kjøre leiebil eller egen? Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å kjøre selv for kankskje å montere dere nede... Har da plass til et par karer og en del "baggasje".

: kaffe :

Jeg kjenner forsåvidt ingen av dere, men er rimelig sikker på at det kan bli gøy. Er ganske gira på å shoppe litt snart, hehe Noen av dere som skal på NBS sitt årstreff 5.Juni, treffes kanskje?: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg skal ikke til NBS 5. juni, men til USA en tur (kommer tilbake 12.06).

 

Når passer det for deg å reise ? Vi har Vålertreff 18-20.06 - skal du dit ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.