Felles handletur til Tyskland ???

Anbefalte innlegg

Hei, jo må vel til Våler en tur ja, men hadde vært fint å fått deler og montering klart før treffet da...

En handletur rett før dette hadde vært fint. Ta noen dager ferie skal nokk gå i orden...

Mvh Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Kvernland

Søren også.....regner med at du har full bil med utstyr og sjåfører ???

Skal dere langt inn i Tyskland eller skal dere "bare" til Danmark ?

Er nå 3 pers.... skal besøke en bekjent i Hamburg og handle litt i nærheten. Men det blir jo ikke VW på tur da den for&%¤"#¤ touaranen ikke var like pålitelig som reklamen sier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feil med Touran'en ?

Jeg har en bror som tenker på å kjøpe en slik en....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feil med Touran'en ?

Jeg har en bror som tenker på å kjøpe en slik en....

50% av utvendig lys bestemte seg plutselig for å slutte å fungere... alt av pærer og sikringer er hele

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette sklir kanskje ut fra nåværende tråd, men dersom du har strømskjema for bilen, burde det være mulig å feilsøke litt før du stiller deg i kø hos nærmeste VAG verksted.

Jeg har god erfaring med å kjøpe original dokumentasjon fra ErWin; http://erwin.volkswagen.de (jeg har Audi A2, så jeg har alle slike dokumenter for min bil).

Det at halvparten av lysene ikke fungerer høres snedig ut, og jeg regner med at alle brytere fungerer som de skal også ?

Har du prøvd å aktivisere parklysene på den siden av bilen som er 'død' med blinklyshendelen (dra den opp eller ned) når tenningen er av ?

Jeg har ikke skjemaene tilgjengelig akkurat nå, men såvidt jeg husker så er det to separate strømsløyfer for venstre/høyre, og at de har egne sikringer og jordingspunkt, og at begge disse går igjennom lysbryteren. Har du et multimeter som måler motstand ville jeg koblet meg inn på sikringen og dratt (med en forlengerkabel) andre koblingen til pluss/minus på en av lyspærene som ikke virker (slik at du kan sjekke eventuelt brudd). Det samme mot bryteren.

Høyre lampe----X---Bryter--------X------sikring------X--------+12V--X

Venstre lampe---X----Bryter--------X------sikring--------X------+12V--X

Sjekk alle stedene som er merket med X.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Ser at Pegaus tilbyr 285NM, det er bare bullshit. Girkassen på A2 (5 trinns manuell) tåler 250NM. HK tallet er kanskje litt optimistisk det også, rundt 100HK kan man få.

Nuvel, du må ikke bare kjøpe der det er billig. Det bør også være bra kvalitet. Når det gjelder senkesett, har jeg erfaring med Gule Koni og fjærer fra K.A.W på 'gammel-Audien' (80 Avant, 95-mod), og jeg er iallefall imponert over at demperne holder bra og at fjærene ikke har siget ned slik som billige "Jamex"-klasse sett gjør. Har vel kjørt med dette nå i 6 år og ca. 100tkm.

"XL-1" til TDI får du vel med garanti her i Trondheim også ? Eller var det NOS du tenkte på ??? Forstår ikke at du vil ha mer energi fra utlandet, det er da bare prakk om noe skjer og da må du uansett til byens XL-1 selgere.

Uansett, hadde vi vært 3-4 som var interessert, så kunne vi tatt en tur

Skal ikke handle bare fordi det er billig, "xl-1" fra danmark har fått masse skryt. finnes også et tyskprodukt jeg kunne ha tenkt meg, men er noe dyrere dah.

Byens "xl-1" folk ja.... hadde jeg hatt 2,2t hadde jeg KANSKJE vurdert det. men med TDI... aldrig i verden! eller har vi flere i byen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.