Anbefalte innlegg

Ja, tidlig ute nå ikke sant?

 

Men vi har forlengst kommet igang med neste års forberedelser, vi lærte en masse av dette siste treffet og fikk så mange positive tilbakemeldinger at vi tar et år til...

 

Denne gangen blir det over 2 dager, og vi prøver å lage et opplegg som vil passe alle, også barnefamilier som synes at en helg med kun bil kan være litt mye...

 

Datoen for neste års treff er satt til: 30 Juni til 1 Juli på samme sted som i fjor, nemlig Fredriksten i Halden.

 

Vi har også fått oss eget domene http://www.youngtimers.no som blir klart i løpet av noen dager....

 

Siden vår er oppdatert med treff-reportaske fra i år og en egen BLOGG har vi også fått.

 

http://www.geocities.com/youngtimersmeet_2006/index.html brukes inntil videre.

 

Vi har også knyttet til oss et par personer som vil være med på planleggingen, Håkon Aurlien og Per Erik Kristiansen.

 

Er det noen som har lyst til å være med å hjelpe til eller har forslag på ting vi kan gjøre, ta kontakt enten med meg eller Kjell Arne på ytimers@start.no

 

Vi har lyst til å få til følgende aktiviteter:

 

Fredag:

 

- Willie Nelson spiller på Fredriksten

- Vi griller har og hyggelig samhver.

 

Lørdag:

 

- Rebusløp

- Cruising i Halden

- Tur til Strømstad med kanalbåt

- Aktiviteter på festningen, sightsing for eldre og jakt på gamasjer for de små.

- Bespisning og kanskje musikk på kvelden?

 

Søndag:

 

- Utstilling m/loddtrekning

- Swap-meet

- Aktiviteter for barna (Kjell Arne skal være tryllekunstner :P )

- NM i Golf 1 starter-kast...

 

Sjekk ut hjemmesia for pokker... : vinke :

 

Hilsen Classic-gruppa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Willie Nelson spiller på Fredriksten Festning dagen før treffet starter (Fredag) så her er det mulighet for å kombinere treffet med en musikalsk godbit for de som liker slik musikk.

 

Vi jobber for å få på plass aktiviteter for store og små både lørdag og søndag. Kommer tilbake med info om dette.

 

9a23.jpg?mg46hPFBcBydl1.j

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Håkon!

 

Synd med det dårlige været i år, men godt at dere ikke har mistet motet av den grunn. Lover at jeg kommer neste år med den gule - forhåpentligvis med skilter og nye felger!

 

Gleder meg allerede!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite innspill..

 

ok med cruising, men er tur til strømstad med kanalbåt å foretrekke?

 

Begge disse "eventene" vil jo føre til at treffområdet blir forlatt... Mennesker som stikker innom eller ankommer på tidspunktet hvor disse tingene foregår vil jo møte et tomt treffområde?

 

Ideelt sett bør jo alle ankomme et slikt treff samtidig og dra når det slutter, men vi vet vel alle at dette ikke er tilfelle? Folk kommer når de har tid, og ikke alle kan være der hele helgen...

 

Bare noen tanker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite innspill..

 

ok med cruising, men er tur til strømstad med kanalbåt å foretrekke?

 

Begge disse "eventene" vil jo føre til at treffområdet blir forlatt... Mennesker som stikker innom eller ankommer på tidspunktet hvor disse tingene foregår vil jo møte et tomt treffområde?

 

Ideelt sett bør jo alle ankomme et slikt treff samtidig og dra når det slutter, men vi vet vel alle at dette ikke er tilfelle? Folk kommer når de har tid, og ikke alle kan være der hele helgen...

 

Bare noen tanker...

 

Jo. men dette er aktiviteter som blir lagt til lørdagen, det med kanalbåt er en fin unnskyldning for at familien skal være med, samme med jakten på gamsjer i festninger for barn.

 

Meningen med dette er at det ikke bare skal være bil, men også en helg der familien kan kose seg sammen. Det er det vi prøver og oppnå med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo. men dette er aktiviteter som blir lagt til lørdagen, det med kanalbåt er en fin unnskyldning for at familien skal være med, samme med jakten på gamsjer i festninger for barn.

 

Meningen med dette er at det ikke bare skal være bil, men også en helg der familien kan kose seg sammen. Det er det vi prøver og oppnå med dette.

 

Ok, skjønner... Nå har jeg forståelse for at det finnes folk med andre interesser enn meg (og som faktisk har familie å ta med seg på treff :P ), men slike ting gjør et treff mindre intressant for meg. Skal jeg på biltreff skal jeg på biltreff. Ønsker jeg å være turist reiser jeg på ferie :)

 

(dette er ikke ment som kritikk av engasjemetet deres gutter. Synes det er flott at dere setter gang slike ting, bare sier hvordan det er for meg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe arrangement...

 

Husk joachim. Mange som ikke har familie... Meg inkundert. og er det kun oss to som møter opp så kan vi ha det hyggelig på festningen vi to da vettu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe arrangement...

 

Husk joachim. Mange som ikke har familie... Meg inkundert. og er det kun oss to som møter opp så kan vi ha det hyggelig på festningen vi to da vettu :)

 

Anbefaler jakten på Karl XIIs gamasjer... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sånn for å presisere litt. Planene er aktiviteter på Lørdag, søndag er det kun bil og da utstilling med bedømming og den slags. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meningen med dette er at det ikke bare skal være bil, men også en helg der familien kan kose seg sammen. Det er det vi prøver og oppnå med dette.

 

Kjempetiltak, jeg synes veldig mange biltreff har blitt for mye fyll og rør.

Mulig jeg begynner å bli gammel(35), men jeg har hatt denne holdningen hele tiden.

 

Drar du med familien på biltreff så kan jo også disse ta del i det du holder på med på fritiden. Jeg er ganske heldig som har en samboer som synes det er greit at jeg drar på biltreff, bare det ikke skjer hver bidige helg.

 

Har vært medlem i andre bilklubber som har arrangert familietreff og dette har fungert veldig bra, dette passer for noen men ikke alle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe arrangement...

 

Husk joachim. Mange som ikke har familie... Meg inkundert. og er det kun oss to som møter opp så kan vi ha det hyggelig på festningen vi to da vettu :)

 

Og meg! Så da er vi tre! Vi kan jo sitte litt i familiebilen min hvis savnet etter egen familie blir for stort.. har plass til kjølebag også;)

 

Men for all del! Sikkert toppers for de det gjelder at det er litt aktiviteter for resten av familien også! Kan tenke meg at det fort blir kjedelig på biltreff hvis man ikke er så intresert, både for store og små.

 

Gleder meg til treff neste år gutter! Fortsett det gode arbeidet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe arrangement...

 

Husk joachim. Mange som ikke har familie... Meg inkundert. og er det kun oss to som møter opp så kan vi ha det hyggelig på festningen vi to da vettu :)

 

Og meg! Så da er vi tre! Vi kan jo sitte litt i familiebilen min hvis savnet etter egen familie blir for stort.. har plass til kjølebag også;)

 

Men for all del! Sikkert toppers for de det gjelder at det er litt aktiviteter for resten av familien også! Kan tenke meg at det fort blir kjedelig på biltreff hvis man ikke er så intresert, både for store og små.

 

Gleder meg til treff neste år gutter! Fortsett det gode arbeidet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vekker liv i denne tråden igjen. Bare sånn at dere ikke glemmer datoen :D 30.juni-1.juli.

Vi er også på jakt etter sponsoerere, så veit du om noen som kan bidra litt. Så kom med det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dukker nok opp, enten med gammel-Skoda eller gammel-Audi.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med dette treffet, trenger vi noe hjelp. Noen som kan være interessert i hjelpe til??

 

På lørdag skal vi forhåpentligvis arrangere rebusløp. Men trenger hjelp av noen som kan dette?? Evnt. hjelpe emd gjennomføringa??

 

Ellers så trenger vi sponsoerer til treffet for å dekke aktuelle utgifter. Noen som vil bidra?? (tenker da selvfølgelig på noen firmaer)

 

Ellers, så får dere ta dere en titt innom nettsidene våre http://www.youngtimers.no, vil skje mye der utover våren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkskift v/Christer Kvalheim har sponset treffet med et gavekort på 2000,- Tusen takk ! ! ! : rock :

 

Dette vil tilfalle people's choice.

 

Videre så er vi i full gang med å markedføre treffet blant andre medier og klubber. Tilbakemeldingene vi får lover godt.

 

Håkon Aurlien er innvolvert i lørdagens aktiviteter, der vi prøver å få til en cruiseing fra Østfold grense med innlagte stopp og severdigheter på turen som ender på Fredriksten festning.

 

Vi trenger hjelp på treffet som Kjell Arne har etterlyst tidligere, det være seg organisering av swap-meet, innkjøring og plassering samt vakter.

 

Håper det er flere i klubben som har mulighet til å bidra her, vi satser på å få til et unikt og spennende treff 30. juni og 1. Juli.

 

Kontakt oss om DU har lyst og bidra, eller kjenner firmaer som har lyst til å profilere seg på treffet og med det ønsker å bidra med premier etc.

 

post@youngtimers.no er mailadressen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp ut, og heng opp i ditt lokalmiljø :D

treffannonse.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i lokallaget spør om dette. Er det dårlig kommunikasjon eller ?...

I alle fall er det svar med utklipp fra Terminlista som bekrefter planene:

 

30.06.07 - 01.07.07 Youngtimers-Meet 2007 Halden

 

Lykke til med arrangementet ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i lokallaget spør om dette. Er det dårlig kommunikasjon eller ?...

I alle fall er det svar med utklipp fra Terminlista som bekrefter planene:

 

30.06.07 - 01.07.07 Youngtimers-Meet 2007 Halden

 

Lykke til med arrangementet ! Hilsen

 

Hva er du mener? Kommunikasjon med hvem da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig jeg misforstår, og i dette tilfellet er ikke det noe stort problem. Jeg bare oppfattet at det var et ønske om et treff blant våre medlemmer i Østfold i løpet av sommeren. Jeg bare viste til det som er planlagt av "Classic-car-gruppa" og la dermed en-og-en sammen.

 

Det var i denne sammenheng mistanken om manglende kommunikasjon oppsto, fordi jeg trodde at store deler av Østfold lokallagsgruppa deltok i planlegggingen av "Youngtimers-treffet". MEN, jeg bare beklager min eventuelle misforståelse. Bare stå på, det er sikkert rom for både det ene og andre i sommer. Bare et lite apropos:

 

Rudskogen ligger også i Østfold, og det er nok av muligheter for lokallagsgruppa å hjelpe til ved arrangementene, tror jeg. Velkommen til å delta på det som skjer, uansett initiativtager. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere finner oss på ekeberkmarkedet til lørdag :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk pratet med mye folk på Ekeberg, tydeligvis at dette er stedet og treffe likesinnede...

Mange har lyst å komme og vi ser fram til treffet. Håkon Aurlien jobber med å få til en trivelig cruising fra Kambo til Halden lørdag med påfølgende mat og drikke...

 

Sportsbillosjen har sagt seg villige til å sponse premiene i år, noe vi selvsagt sier tusen takk til.

 

ferdig%20logo%20GIF.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lørdag 30.juni

 

12.00 Cruising (se rute)

 

20:00 Sosialt samvær på Fredriksten

 

Søndag 1.juli

 

09:00 Portene åpner

 

11:00 Bedømming av biler starter

 

12:00 Uoffisielt NM i dynamo kasting.

 

13:00 Uoffisielt NM avsluttes

 

13:30 Bedømming avsluttes

 

14:30 Premieutdeling

 

Cruising-rute:

 

cruising moss-halden

 

 

 

kl 12.00 Samling ved Kambo Automobilfabrikk.

(Veibeskrivelse: Kommer du E6 nordfra: Sving av ved skilting til

"Son"-: Ta til venstre over E6 og så gamle E6 mot Kambo. Eller ta til

høyre og kjør om Son: 4km lengre men bompengefritt)

Parkering foran Automobilfabrikken. Utdeling av kart og deltakerkort.

Orientering og omvisning ved Atle Solem. Han bygger tankbilbygger i

lokalene på dagtid, men restaurerer veteranbiler på fritiden, idag en

spesiell VW K70 LS. Fabrikken ble satt opp i 1917 for bygging av Scania

Vabis lastebiler. Fra 1937 ble det satt sammen Chrysler og Plymouth

biler.

 

 

kl 12.30: Videre til Moss og over Mossekanalen (ferdig i 1852) mot

Jeløy og den praktfulle Alby Gård/Galleri F15. Mulighet for

kaffe/Jeløykringle etc i kafeteriaen. Også bademulighet.

 

13:45: Avreise fra Alby. Deltagere fra Vestfold med avgang Horten 13.30

slutter seg til i Moss sentrum.

Rute: Fjordveien/Dyreveien ut av Moss og inn i Rygge. Vi passerer Verne

Kloster og Ryggelandskapet, kjører mot Rygge kirke og inn på Rv118 ved

Halmstad, så Rv 116 videre mot Saltnes og Engelsviken. Videre Rv 117

forbi Hankø om Gressvik og rv 110 til Fredrikstad, gjennom byen, over

Fredrikstadbrua og til Gamlebyen. (Det store lørdagsfrimarkedet i

Gamlebyen nærmer seg avslutning, men det er stor stemning i byen.

Mulighet for by-fergetur på Glomma, evt å "jangle på Vollæne")

 

16:30: Avreise fra Gamlebyen i samlet tropp. Rv 110 mot Skjeberg kalles

også "Oldtidsvegen". Vi krysser E6 ved Solberg og fortsetter til

Skjeberg stasjonsby.

Til høyre inn på gamle E6 mot Svinesund hvor de som vil krysser

riksgrensen på Gamle Svinesundsbrua (bompenger 20kr) for diverse

handling/sightseeing i handelsområdet ca en kilometer inn på svensk

side. De som ikke vil over grensen svinger til høyre og parkerer før

bomstasjonene. Kort spaservei til den gamle Svinesundsbrua (bygget

1937-46). Kafeteria.

 

17:45-18:15: Mulig besøk på veteranbil museum. (ikke klar enda)

 

Individuelt til overnattingssted. Samling på Fredriksten til grilling

kl 20:00.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

17:45-18:15: Mulig besøk på veteranbil museum. (ikke klar enda)

 

 

Besøket på veteranmuseet til Vognaliansen i Tistedalen går desseverre ut. De er en hyggelig gjeng pensjonister og beklaget igår at de ikke fikk til å ta imot oss denne helgen. Men vi er hjertelig velkommen en annen gang.

 

Jeg gleder meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.