Knekt del i tenningslås! :(

Anbefalte innlegg

Her er en "artig" historie:

 

Min x -87 A100 ville ikke starte lenger, og man kunne kjenne at nøkkelen ikke ville helt over i start-posisjon. Jeg tenkte selvsagt at det var tenningsbryteren som hadde tatt kvelden og så for meg et kjapt bytte av denne. Etter 5 minutters skruing er tenningsbryteren ute av bilen, og med fulgte det en liten metalldings. Dette er delen som vrir rundt tenningsbryteren, og den later til å være knekt rett av!

Hva gjør jeg nå da?? akte sier at rattlåsen er en del og at nøkkel med låsesylinder og tapp til å dra rundt tenningsbryteren er en del.

Noen som har prøvd å bruke en annen låsesylinder som deledonor og greid å få byttet bare den tappen? Hadde jo vært knas å kunne bruke samme nøkkelen i dører og tenning fortsatt.

 

Og kanskje noen har en låsesylinder liggende? :) Alle A100 83-91 og 200 84-88 passer.

 

bryter slik den kom ut av bilen:

tenningsbryter1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og de to delene fra hverandre:

tenningsbryter2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet jo den på bilen min vet du..

 

Den er da felles på de aller fleste audier fra slutten på 80-tallet og til langt utpå 90-tallet. Kostet ca 5-600kr og byttet på 5min når jeg fant ut hvordan. ;)

 

Den har forøvrig ingenting med selve låsesylinderen å gjøre, jeg brukte samme nøkkel igjen siden.

 

Dersom det er snakk om samme del ja.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Dersom det er snakk om samme del ja.. :D

 

Tror nok jeg hadde greid å stappe inn en ny når jeg fikk ut den gamle Knut Arne ;)

 

Men som du ser på bildet er det dingsen som drar rundt tenningsbryteren som er knekt. Tenningsbryteren+skrujern funker fint for å få start på bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synderen er identifisert...

Og jeg har klart i dele opp tenningslåsen i flere deler enn vag mener er mulig :)

tenningslaas.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.