#1 Skrevet Mai 15, 2004 Her er en "artig" historie: Min x -87 A100 ville ikke starte lenger, og man kunne kjenne at nøkkelen ikke ville helt over i start-posisjon. Jeg tenkte selvsagt at det var tenningsbryteren som hadde tatt kvelden og så for meg et kjapt bytte av denne. Etter 5 minutters skruing er tenningsbryteren ute av bilen, og med fulgte det en liten metalldings. Dette er delen som vrir rundt tenningsbryteren, og den later til å være knekt rett av! Hva gjør jeg nå da?? akte sier at rattlåsen er en del og at nøkkel med låsesylinder og tapp til å dra rundt tenningsbryteren er en del. Noen som har prøvd å bruke en annen låsesylinder som deledonor og greid å få byttet bare den tappen? Hadde jo vært knas å kunne bruke samme nøkkelen i dører og tenning fortsatt. Og kanskje noen har en låsesylinder liggende? Alle A100 83-91 og 200 84-88 passer. bryter slik den kom ut av bilen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2004 og de to delene fra hverandre: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2004 Jeg byttet jo den på bilen min vet du.. Den er da felles på de aller fleste audier fra slutten på 80-tallet og til langt utpå 90-tallet. Kostet ca 5-600kr og byttet på 5min når jeg fant ut hvordan. Den har forøvrig ingenting med selve låsesylinderen å gjøre, jeg brukte samme nøkkel igjen siden. Dersom det er snakk om samme del ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Dersom det er snakk om samme del ja.. Tror nok jeg hadde greid å stappe inn en ny når jeg fikk ut den gamle Knut Arne Men som du ser på bildet er det dingsen som drar rundt tenningsbryteren som er knekt. Tenningsbryteren+skrujern funker fint for å få start på bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2004 Synderen er identifisert... Og jeg har klart i dele opp tenningslåsen i flere deler enn vag mener er mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...