Anbefalte innlegg

Kjørte en tur i dag og oppdaget en enorm ulyd fremme i motoren. Det viste seg å være vifta til varmeapparatet som er slakk. Det blir kast i vifta og setter allt plastikk rundt i fin ulyd. Lurer på om det er noen som vet om det er noe hokus pokus å stramme den, eller om jeg må kjøpe ny??? Har selvfølgelig ikke lyst på noen ny....Men er ikke noen mekaniker, men tenker at det må da gå an å stramme viften på noe vis???

Bilen er en 98 passat v6....

Håper det er noen som har noen gode ideer....

 

Mvh Jan Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er slark i vifta tror jeg det er lurt å undersøke dette straks. Om slarken er stor nok kan det få vifta til å "eksplodere" når den går rundt. vet ikke hvor stor belastning det er på vifta til varmeapparatet, men slik er det i hverfall på mye annet som går rundt ;)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det jeg frykter jeg og....

Men får ikke noe svar fra mølller( BOMBE).....

Ser at ei ny koster 2000.- Men kan ikke fatte at en må kjøpe ei ny ei???? Må da gå an å stramme den??

Men men, får prøve å ringe igjen. Lei av øystein sunde`s gamle amazon på møllerlinja.....

 

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde forresten problem med vifteapparatet i gt'n. Det kom mange ulyder og jeg trodde det meste hadde skåret seg inni der. Problemet var bare at formotstanden, som det er på de fleste anlegg med vribryter på i hvertfall, var defekt. Skifta den så funka vifta på allle trinnene og ulydene forsvant :)

 

gammel amazon ja....et lite paradoks i seg selv at møller bruker den låta :P

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.