Anbefalte innlegg

Heisann..Skal prøve å forklare dette på best mulig måte, men er vansklig å gi noen bra beskrivelse på problemet:Bil Audi S2 92/93.3b.. Det som er da, er at, når jeg har kjørt noen km, kan bli opp til 1 og 2 mil med før lyden kommer...så er det ei forferdelig "boooming" som kommer frammenifra...venstre side etter min mening...Har skiftet hjullager på begge sider, det er nye bremser,(Det kunne hørest ut som om dei hang litt) men klossene glir fint å ingen knip mellom klosser og skiver...Den har samme frekvens om jeg kører 140 eller 1km/t..men står jeg still da forsvinner den..Den forvinner vist jeg bremser, svinger brått eller en krapp sving og når jeg treffer humper i vegbanen...Alle jeg har snakket med har aldri opplevd maken til lyd...Noen sier at d kan vær ventiler i tannstanga som trøbler for servoen funker dårlig når jeg står still..Og så lyser det et (!) i feilmeldingen..

 

Takker for alle svar uansett om det er fornuftige eller ufornuftige svar:)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forandrer lyden seg når du svinger? Er lyden konstant uansett turtall, eller forandrer frekvensen seg ved lavere/høyere turtall?

Er det nok servoolje på bilen? Lampa som blinker tyder på at du har får lite trykk fra sevopumpa og inn på bremseforsterkeren. Er det gammel, eller veldig dårlig servoolje på bilen kan det hjelpe litt å bytte den. Kan det være ett bremseskjold som ligger nesten i skiva? Når delene blir varme utvider de seg så det tar i breseskiva? Kan lage svingninger i metallet i bremseskjoldet som lager en jævlig lyd. Vanskelig å si uten å ha hørt lyden sjøl, men håper det kan være til hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forandrer lyden seg når du svinger? Er lyden konstant uansett turtall, eller forandrer frekvensen seg ved lavere/høyere turtall?

Er det nok servoolje på bilen? Lampa som blinker tyder på at du har får lite trykk fra sevopumpa og inn på bremseforsterkeren. Er det gammel, eller veldig dårlig servoolje på bilen kan det hjelpe litt å bytte den. Kan det være ett bremseskjold som ligger nesten i skiva? Når delene blir varme utvider de seg så det tar i breseskiva? Kan lage svingninger i metallet i bremseskjoldet som lager en jævlig lyd. Vanskelig å si uten å ha hørt lyden sjøl, men håper det kan være til hjelp:)

 

Takker for svaret..men der er ikkje skjold...BWT: Der står rs2 bremser på den...ingenting kan ta borti..har slipt vekk det som VAR nært...Når jeg svinger så går lyden HELT vekk.. samme gjelder bremsing å humper i veien...Uforstållig synest jeg..skal skifte servoolje. pumpa lager ikkje lyd..men har en anelse på dårlig trykk ja..Lyden forandrer ikkje frekvens ved turtal...når jeg trykker inn clutchen så er lyden lik samme gjelder fart som har vært nevnt ovenfor..

 

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men høyaktuelt for min del..

 

Har RS2-bremser på bilen og sliter med denne lyden..vanskelig å forklare, men kan minne om en hjullagerlyd, høres bare inne i bilen, merkes litt i rattet også.

 

Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. ja det er faktisk 3 år siden jeg skrev denne tråden. hehe

 

Jeg sleit med denne lyden ei stund etter jeg skrev tråden, men berre slik plutselig sluttet det: klø :

Når det var funäsdalen i år så skiftet jeg fra Bigreds bremsene til orginalt pga 15" og ishjul.

Når sommern kom igjen i år og skulle sette over bremsene igjen så var jo selvfølgelig klossene mine utslitte, så jeg skiftet dei(orginale RS2 klosser type store). Og etter noen mil kom lyden F#¤"# meg igjen. nå etter noen hundre mil med nye klosser, så sluttet det igjen. Jeg har ivertfall kommet fram til at det e en ressonanse lyd som kommer fra klossene når dem subber i skiven når klossene er relativt nye. Jeg også kjente en liten during i rattet når lyden kom. Jeg pratet med en fra island inn på S2forum og han hadde det samme på sin med RS2 BigReds.

Jeg hadde lyden ned til Våler, men etter helga og på vei oppigjen var lyden vekke og ikke hørt noe siden.

 

Jeg kan ikke fatte hvorfor den kommer og hvorfor den bare forsvinner etter ei stund. Jeg har ivertfall ikke hørt noe på en stund.

 

 

jeg svarte her Vidar så andre kan sjå også isten for å svare på PM: rolleyes

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er RS2 bremsene nye ? eg hadde samme dritten på min , men subbelyd.

Då var det iallefall salt og irr og anna svineri som låg bak glideplatene og på den måten holdt fast bremseklossane.

 

Har overhalt calipera og når er alt i skjønnaste orden :)

Sjekk ut dette vist calipera ikkje er nye/nyoverhalte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er RS2 bremsene nye ? eg hadde samme dritten på min , men subbelyd.

Då var det iallefall salt og irr og anna svineri som låg bak glideplatene og på den måten holdt fast bremseklossane.

 

Har overhalt calipera og når er alt i skjønnaste orden :)

Sjekk ut dette vist calipera ikkje er nye/nyoverhalte.

 

Nei. callipterne er ca 4-5 år gamle, men dei går fint og lett. Det er kun når jeg skifter til nye klosser, så avtar det etter ei stund. Merkelige greier heile opplegget egentlig..

Nå er det iallefall vekk, så får man heller bare sjå på det igjen når klossene og skivene skal skiftes neste gang:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.