Au au au...uhell i helga...

Anbefalte innlegg

I helga skjedde det som ikke skulle kunne skje!!

 

Etter 20 000km røyk registerreima på min kjære Audi som jeg har hatt i 2 knappe måneder!!!!

 

Noen som har vært bort det samme??

 

Lurer på om jeg klarer å få Audi til å innrømme noe som helst feil siden reima røyk så fort..??

 

Bilen er importert, og regreimskiftet er gjort i Tyskland i følge boka, stempla og signert hos en tysk Audiforhandler.

 

Frykter veldig at både stempel og ventiler har sett bedre dager, og dermed er jeg redd det blir en dyr reparasjon...

 

Noen som har noen tips til pris, omfang eller lignende..??

Har ikke hørt noe fra Viking enda, som henta bilen, gjennom Audis "Mobilitetsgaranti".........

 

Begynner å haste litt også, hvis jeg må prøve å finne byttemotor..Det er jo det værste som kan skje..

Bilen må jo så klart være på veien igjen til den 19.juni, for da skal jeg jo til Våler!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På dieselmotorer pleier det vel ikke gå bra ved registerhavari. Kanskje like greit (og fort) å bytte hele motoren i stedet for å reparere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frykter i grunn det ja.... :(

 

Men da ser jeg jo så klart på muligheta for å ta inn en 2.5TDi i stedet, fra Tyskland og sette i..Snakka med Audi om det, og de sa motoren passet så..

2.7Bi-Turbo frister også så klart..Men det er MYE arbeid..

Men vi får se..Den må jo stå ei stund allikevel så ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bygge om fra diesel til bensin tror jeg blir en passe stor jobb. Er nok mye som må byttes da! Hva med å sette inn er 180hk Allroad diesel motor? Så chippe den....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at den reima er byttet? De er jo som kjent vant til å trikse med forskjellige ting på papir i Tyskland, eller ser reima "ny" ut, utseendemessig og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å si noe om hvor vidt reima er skiftet..Men uansett..

I og med at hele serviceheftet er oppfulgt hos samme Audi-verksted i Tyskland, OG siste service er utført her i Norge for kun 1000km siden, mener NAF jeg har en sterk sak mot Audi.

 

Så klart har jeg en reserveplan.

Den koster 20000,- for motoren, og noen kroner i tillegg for 6trinnskasse.

Da har jeg 2.5TDi motoren med ca 200hk i.

 

Burde bli like artig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en ting som slår meg, en 1.9TDI har vel samme motorfester som VAG 1.6/1.8 plattformen og 2.5TDI som Audi V6erne, det må jo bli et helvettes arbeid å bygge om det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror egentlig ikke du har så sterk sak ovenfor Møller i Norge siden dem ikke har skiftet dette. Det er da ikke dem som gir garanti på bilen. Hvilken garanti har du fått fra Berg Auto da?

 

Hvilken service hadde du for 1000km siden? Var det full service eller bare oljeskift. Bilen din er også trimmet og da gjelder ikke garanti.

 

Dem du heller burde krangle med er dem du har kjøpt bilen hos, for det var Berg Auto I Trondheim eller hva dem nå heter.

 

Om det er dem som har tatt inn bilen så har dem faktisk 5 år reklamasjons rett ovenfor seg. Som du kan bruke ihht til kjøpsloven.

 

Når det gjelder skift av regreim så kan den gå MAX 120 000km eller max 6 år.

 

Er nok ikke bare bare å slenge en 2,5tdi nedi, men passer det gjør den. Det er slik motor i A4 orginalt. Men det er nok mye som må skiftes, tenker på radiotor, pumper, og småtteri som koster penger som regel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt meg og Audi bekjent er ikke bilen trimmet, så jeg vet ikke hvor du har det fra..

Hadde Audi til å kjøre seg en tur i den og plugge på pc'n sin, og de kom frem til at den var helt original.

 

Kjøpte bilen av Jensen Bil, som ligger i samme bygg som Berg Auto, og i kontrakten med han står så klart at garantien ikke gjelder registerreim.

 

Har i grunn slått fra meg å bytte til noe annet enn 1.9, men problemet er fortsatt hvem som skal betale.

 

Har vært i samtale med Møller i dag, og de sier at hvis jeg har, eller kan skaffe, kvittering på servicen der reima ble skifta fra merkeverkstedet i Tyskland, KAN de være villige til å betale DELER av reparasjonen.

Ikke ellers.

 

Enden på visa vil vel bli at jeg ber Orkdal Bil om å bytte toppen og ventilene, og for all del setter på ny regreim, og heller tar krangelen om oppgjør etterpå.

Bilen må jo være på veien til 19.juni, det sier seg jo selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei . Da var jeg ikke så langt unna, til å bo i Vadsø uten å ha sett bilen. Jeg snakket med selger før bilen kom til Norge og da sa han at bilen var eller skulle chipes. Er det ikke gjort så er det jo veldig greit. Da er vell ABT edition bare utseende da?

 

Fin bil du har foresten.

 

Når det gjelder garanti overfor selger så er det ikke sikkert at han kan vri seg unna på dette siden bilen er gått så kort fra kjøpsdato. (Jeg vet va det juridiske sier om biler uten garanti)

Ble du opplyst om at det absolutt ikke var garanti på reima, eller står det med små skrift?

 

Har du snakket med dem, om dem ikke kan gi deg noe som helst form for penger tilbake eller delbetaling så syns jeg dette er veldig dårlig. (Jeg styrer salgsavdelingen ved VW i Vadsø)

 

Jensen er jo et firma som profilere seg veldig stert ut som en audi butikk for spesielt intr og burde derfor skjønne at her burde vi ta en avfære slik at kunden er fornøyd senere.

1 ufornøyd kunde er 10 nye tapte salg mens 1 fornøyd kunde er 3 nye salg. Slik er det hos meg iallefall.

 

Vis du da hadde fått litt av Møller og litt av Jensen så hadde du vært langt på vei. Men det billigst er nok å sette inn en brukt motor. Siden bytte av topp koster mer en en brukt motor med garanti omtrent. Da hadde et lite "avslag fra Jensen vært greit å ha med"

 

Disse leverer brukte motorer fra sverige med garanti opptil 12mnd

 

Vara bildemontering

http://www.bildelen.com/index.asp

 

Om du har en spesial avtale med Jensen slik at du omtrent har fått bilen gratis og kastet ut av butikken etterpå så gjelder kanskje ikke det jeg har sagt her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er vel ikke helt på villspor nei :)

 

ABT har vel kun stått for stylingsettet til denne bilen, noe jeg er veldig fornøyd med!

Hyggelig å høre at flere liker den!

 

Eneste "power-oppgradering" på denne bilen er eksosanlegget som er et !Avantgarde sportseksosanlegg, men det vil vel neppe utgjøre noen forskjell.

 

Hva angår garantien på bilen står det i kontrakten at det er 50/50 garanti på motor og drivverk, med minste egenandel på 5000,-

Unntaket er registerreim og slitedeler.

Den har jeg skrevet under på, og dermed regner jeg med han er fri for juridiske bindinger til denne saken i grunn..Uavhengig av hvor langt bilen har gått siden den ble kjøpt.

 

Hadde ingen spesialavtale med Jensen akkurat nei.Bilen ble kjøpt til prisen han forlangte, uten det minste forsøk på pruting eller noe.

 

Skal prøve å oppdrive den kvitteringa fra tyskland på servicen, men jeg skal vel bestille meg ny motor uansett.

Ser for meg at papirmølla i Møller går utrolig sakte uansett, og da får jeg jo aldri tilbake bilen.

Bor 3.5mil fra jobb, og trenger bilen hver eneste dag.

 

Takk for alle gode hint og tips forresten!

 

Tar gjerne mot flere gode råd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mes chassinr skal vel gutta på Møller kunne sjekke bilen på sine systemer så lenge dette er gjort av en Tysk Audiforhandler. Eller en telefon/faks/mail til den aktuelle forhandleren i Tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registerreim er en slitedel og dekkes ikke av garanti.

 

Det som kan berge deg er som Møller allrede har sagt...

Hvis reimen er skiftet på merkeverksted har de en garanti på delen som er benyttet.

 

Er den skiftet på et annet verksted er ikke Møller på noen møte erstatningspliktig.

 

Hvis det står i kontrakten din at reimen er skiftet ved en bestemt kilometerstand kan du kanskje få presset gjennom noe, men det er selger som er ansvarlig, ingen andre.

 

Ta kontakt med ditt lokale Forbrukerkontor, de kan svare på hvor sterkt du står.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så har jeg oppdrevet kvittering fra Audiverkstedet i Tyskland da, og flytta bilen fra et Audi verksted til et annet.

Der skjønner de ikke problemet.

De skal få sprettet opp elendigheta og sett litt på det nå, og jeg håper så klart det er en av delene som er byttet i forbindelse med regreimservicen som har gitt seg, for da skulle det være reklamasjonssak.

 

Jeg synes det er merkelig at Audi i Norge ikke stoler på sine medansatte i moderlandet altså....Siden de krever kvitteringer og stempel i øst og vest, når det er stemplet i serviceheftet..men men..

14dagers bestillingstid på delene også fikk jeg fortalt..spøker nesten for treffet på Våler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..bittert...

 

Har aldri hatt noe igjen for Berg Auto jeg da men... for slapp holdning til det meste..lettkjente penger på deres side værtfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å presisere det igjen da : Bilen er ikke kjøpt av Berg Auto, men av Jensen Bil.

De ligger i samme bygg, men har ikke annet med hverandre å gjøre i følge Jensen.

 

Det var han som fiksa kvitteringa for meg fra Tyskland, så servicen er ingenting å klage på synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er imponert hvordan du takler denne saken......

 

hadde det vært meg så hadde kjøpt en ny dyr bil og registerreima hadde vært byttet (etter 20 000km) , så hadde jeg tydd (desverre kanskje) te vold......

 

fikk nesten hjerte attak etter gear kassen røyk på min polo (1 1/2 år etter jeg kjøpte)... nå skal de bytte olje på kassen ++++ gratis)...

 

så ønsker deg lykke til...... halvskummelt og importere bil...

 

Hilsen skeptikeren Erling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mats Langtinn

For å presisere det igjen da : Bilen er ikke kjøpt av Berg Auto, men av Jensen Bil.

De ligger i samme bygg, men har ikke annet med hverandre å gjøre i følge Jensen.

 

Det var han som fiksa kvitteringa for meg fra Tyskland, så servicen er ingenting å klage på synes jeg.

 

At de 2 firmaene ikke har noe mer mellom seg en lokalet har jeg litt hardt for å tro.... menmen.....

 

 

Men hvis du skulle finne på å bytte motor må du jo prøve å få tak i en 130hk... den finnes vel til A4? 150hk'en til vw og seat er vel tverstilt og sikkert forskjellig fra A4 versjonen? leste om en seat 150hk testet i benk. orginal 170hk!

 

Lykke til iallefall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke man kommer så langt med vold akkurat :)

 

Hvilke forbindelser det er mellom Berg og Jensen tar jeg heller ikke så tungt, så lenge han ordner opp for meg, og det gjør han.

 

Får vel høre fra Orkdal bil i løpet av dagen hvordan det blir.

Verkstedmesterne i Kristiansund og på Orkanger er ikke helt enige tydeligvis..Han på Orkdal Bil mener det ikke skulle være noen tvil om hvem som skal betale om det er noen av delene i forbindelse med servicen som hadde sviktet.Så lenge serviceheftet er oppfulgt, Norge eller ikke Norge.Audistempelet er garanti nok.

 

Vi får håpe på ei lykkelig løsning. Skal vel poste litt mer her når jeg vet noe mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg akkurat avslutta samtalen min med Orkdal Bil, og jeg må si jeg er veldig fornøyd!

 

Først og fremst er jeg fornøyd med Jensen Bil, som har hjulpet meg å skaffe frem de papirene som Audi absolutt måtte ha!

Ringte og spurte om han kunne skaffe meg papirene, og det tok ikke mer enn 4-5 timer så hadde jeg dem i hånda!

Det er flott service!

 

Orkdal Bil har også vært kjempemessige :

Nå har de bestilt delene (dvs. ny topp + +), og DE tar på seg regninga på slepinga, og sender regninga på reparasjonen til Bilsentrum i Kristiansund!

Det må jeg si jeg er VELDIG fornøyd med!!

 

Det som erger meg er at Bilsentrum har vært så utrolig vanskelige oppi alt dette, og som en følge av det vil bilen min aldri havne der igjen, men heller bli kjørt til Orkdal Bil.

Der ordner de opp for folk!

 

Så ser det ut til at det blir en lykkelig utgang på tragedien, og at bilen kanskje blir klar til hovedtreffet allikevel, selv om tida er knapp på å ta siste finish.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aldri noe så hyggelig som en god løsning, dessuten er jo dette et godt eksempel på at butikkene etc tjener på god service ved at kunder kommer igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så nå er du fornøyd med frostrøykbygda Mats.... Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.