Anbefalte innlegg

Hva har du shoppet da? Kun komponenter og forsterker, eller skal du lure inn en sub også? Spec's?

 

Roar skal ikke ha sub sier han, tror det var snakk i Rockford Fosgate komp. sett og JL Audio forsterker (?), men Roar kan vel oppdatere dette når han ser det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leveringstiden på RF-elementene var ca 6 uker, så kjører JBL hele veien. 6,5" komponentsett foran, 6,5" 3veis bak og en 4-kanals forsterker på 4x75W RMS.

Sub har jeg ikke plass til. frakter litt for mye greier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok...man kan jo klare seg uten sub om man har gode nok komposett... I Saab'en jeg hadde før hadde jeg et frontsett bestående av 1"+4"+2x6,5" i hver dør, alt fra Focal, med egenkomponert delefilter og 2x200W til å drive det. Funket greit når jeg tok ut sub'en og slo av highpassen, mange som trodde jeg hadde sub i bilen da. Det var tider det...hadde i tillegg to 13" Focal drevet med litt over 800W i 1,5ohm, pluss 5 1/42 Focal mellomtoner i hattehylla for litt rearfill...var nok lyd ja.

 

 

Roar, man får ALLTID plass til sub bare man er kreativ nok! ;) Jeg har enda til gode å ikke få inn en sub i en bil hvis jeg har prøvd. Bortsett fra Volvoen som jeg ikke har anlegg i.

 

 

Sitter nå på autodb og kikker på gamle Passat stasjonsvogner. 1995-96 modell tdi. De kommer jo ikke ned i pris, ligger fra 40k og opp. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har også planer om å bygge annlegg i løpet av vinteren: smil :

men vi har kjøpt hus som trenger sin pleie så det kommer vel først.. ifølge sambo hehe. Har jo neste 50Kvm garasje å koze meg på...

 

Jeg hadde planer om å bygge noe spesielt, men trur det blir vanelige greier som man ikke trenger utdannelse for å bygge;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har også planer om å bygge annlegg i løpet av vinteren: smil :

men vi har kjøpt hus som trenger sin pleie så det kommer vel først.. ifølge sambo hehe. Har jo neste 50Kvm garasje å koze meg på...

 

Jeg hadde planer om å bygge noe spesielt, men trur det blir vanelige greier som man ikke trenger utdannelse for å bygge;)

 

Jeg er nybegynner på stereo, men jeg gir glassfibern et verdig forsøk! :P

Er faktisk ikke så vanskelig når man starter som man gjerne tror.. Er jo bare å smøre på! ;)

50kvm garasje er bare en våt drøm for meg som bor i borettslag : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bygget noe anlegg før og jeg har testet ut glassfiber. Det går helt greit, men denne gangen bygger jeg kasse av MDF plater.

Det er greit å bruke glassfiber i hjulbrønn hvis du har den i metall. men det er ikke lurt hvis den er i plast som på A6a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bygget noe anlegg før og jeg har testet ut glassfiber. Det går helt greit, men denne gangen bygger jeg kasse av MDF plater.

Det er greit å bruke glassfiber i hjulbrønn hvis du har den i metall. men det er ikke lurt hvis den er i plast som på A6a

 

Legger jo bare slippmiddel eller maskering i plastbrønnen, så går det så fint så. På broren min sine to forrige A6 Avanter så la jeg bare 3 lag asfaltmatter i selve reservehjulsbrønnen og lagde plate over som jeg trakk i fint stoff og limte fast med sikaflex11FC. Han solgte bilen med subkassen i den siste...ikke så lett å få ut, men han fikk alt vekk i den første. Ble knallbra lyd, så det funker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da blir det fyllatur på mæ t tromsø dn 9-12 november.

Blir vel ikje seanes stort edru da nei. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen Jan Henrik er en kjernekar!

Nå sitter jeg dritings HJEMME takket være go gutten i taxien kom å kjørte meg hjem med EN GANG : smil :

 

Lurer bare på hvor Mats Remi blei av...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Henrik er en kjernekar ja:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, jeg er og hjemme,.. har ikke peuiling på hvordaen jeg kom meg hjem, men våkna på badgulvet full av flismerker og det brant som fdaen av varmekablene... og en ting til! jeg er faenmeg dritings! se på klokka! hahha... eid helg : smil : : smil : : rock : : rock : :nana: :nana:

 

P.s i dette øyeblikk spretter jeg meg en til øl :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom jo som et sjokk at du e dritings når du våkne... Og at du velge å reparere... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E d nån her i klubben som har en svart A6/s4 avant som har tvilsomme kunnskaper når det gjelder lastsikring?

Va en sånn - med klubben sine klistremerka i sidevinduan bak - som kom forigårs i rundkjøringa i Breivika med henger med en palle med nåkka som ligna på benkeplater i heltre...og alt lå laust oppå hengern! Tenke sæ tel en bråstopp/sleng på hengern....: dum :

 

Ikke lurt..........................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha vært ei S6+? : haha :

 

EDIT: Med en helvetes gromlyd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer det nåkka i byen i helga da? Sitt å telle på fingran om eg skal kjøre heim, eller kokkelure her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ jobbe hele helga! Kordan funke tven?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ut i helga, om det teller for eller mot å kjøre hjem må du bedømme selv:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg å Audun var å RÆV kjørte på NAF banen idag!!! Det var kult som F!

 

Greide 84 kmt på langstrekka. Han trodde det var rekord:) (ansatt)

 

Brukte 5 liter bens på 2 kilometer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg å Audun var å RÆV kjørte på NAF banen idag!!! Det var kult som F!

 

Greide 84 kmt på langstrekka. Han trodde det var rekord:) (ansatt)

 

Brukte 5 liter bens på 2 kilometer:)

 

Korsen fikk dokker lov til å få kjøre der?! : rock :

 

84kmt e jo jævla fort da! Hadde vel 75kmt på glattkjøringa når æ kjørte opp, det va jo fort nok bare det : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF hadde åpen dag igår!

 

Å det finn æ ut no : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. hejja! jeg er ok full... sitter og reparerer med øl :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.