Porting av 034 Motorsport "RS2" grenrør?

Anbefalte innlegg

Har demontert på bilen min nå og skal til å sette på grenrøret fra 034 motorsport. Da først legger jeg merke til diverse unøyaktigheter med plassering av flens på røra og at røret til wastegate stikker nedi manifolden.. Flensen mot turbo tok jeg bilde av og er vedlagt.. Dette kan da ikke være optimalt for flowen?

DSC00437 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke optimalt ut dette nei. :( Bar å fyre i gang Dremelen ell nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg og tenkte.. Har ikke peiling på sånt, men er det fare for at sveiseslagget løsner når det blir varmt og blir dratt inn i turboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg og tenkte.. Har ikke peiling på sånt, men er det fare for at sveiseslagget løsner når det blir varmt og blir dratt inn i turboen?

 

Er dette RS2 replica eksos manifoilet til 034?

Med den "policyen" de har på sidene sine, er jeg svært overrasket over at produktet deres ser slik ut?! "The best quality" "We strive to make the best.." bla,bla, bla...

Har du prøvd og kontakte dem med meningen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun snakka med Paul Guillen som jeg kjøpte det av og som er distributør for 034 i Norge. Han sa at wg røret ikke gjorde noe, og at det alltid var sveiseslagg inni røret etter sveisene. Hans grenrør som kosta 10 000 måtte han også frem med dremel å fjerne slagg. Grenrøret ser veldig bra ut ellers da, var dette som jeg pirka på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette var ikke bra.

Har bestillt det samme som deg, og er ikke lysten på å drive å slipe og pusse på sveiseskjøter...

 

Hva skjer hvis man da sliper litt for mye på skjøten f.eks....SPREKK...??

 

Og hvis wg-røret stikker nedi i selve hovedrøret er vel ikke dêt optimalt for exosstrømningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den dårligste finnishen jeg har sett på et grenrør noen gang! Skjønner ikke at det går ann å levere fra seg noe sånt...

Hvis Paul G har kjøpt rør til 10 000 og måtte frem med dremel etterpå vil jeg si at han har blitt lurt.

 

Ser ut som de har hatt fryktelig dårlig tid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge portene(hullene) inn til motoren er større enn røra innvendig i manifolden så er ikke det noe brems av betydning. Og de små sveise guggene ved utgangen der har nok ikke all verdens av betydning de heller. Men dog heller ikke så vanskelig å slipe bort.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok bare slipt ned litt på røret til WG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket nettop med broren min som jobber på West Mekan, et firma som leverer metallkonstruksjoner til båter. Han sa at om han hadde levert fra seg noe slikt så hadde han mista jobben.. Meeen, jeg er bare nødt å fikse litt på dette, han skal ta det med seg på jobben og se hva han får fresa bort. Original manifolden hadde 4 lange sprekker og det er uaktuelt å sveise denne for å sette den på igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg ganske lurt hvis jeg hadde handlet en manifoild til 5000kr og fått den der. Ville heller ha kjøpt meg rs2 manifoild jeg.. men det er kanskje bare meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å kalle det slagg er vel kansje litt galt... dette er jo tig sveiset og da blir det ikke slagg, men det kan derimot bli koksing på baksiden av sveisen om de ikke få fyllt skikkelig med bakgass, ser jo litt sløvt ut at wg røret stikker nedi..

men de røra der er jo uansett ikke laget for max flow, utforminga på de er jo langt fra optimal, men sikkert endel bedre en orginal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig skuffa jeg også.. Men tviler jeg får penga tilbake når dette er spesialbestilt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, hvis man da skal begynne å slipe og styre på dette....er det ikke da fare for at små biter i sveiseskjøtene kan løsne og komme inn i turboen etter litt varm- og hardkjøring da....??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig skuffa jeg også.. Men tviler jeg får penga tilbake når dette er spesialbestilt?

 

Tjaa, hvis vi er misfornøyde alle sammen så må vi jo bare returnere dette produktet. Slikt sett gjelder vel den vanlige kjøpsloven.

 

Gagner vel ikke akkurat 034 å levere noe som ikke holder mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff det så vel ikke helt optimalt ut dette.er det ikke slik det skal se ut : smil :

grenrør  001 komp.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo, men det er jo et grenrør med styrte eksoskanaler. Regner nesten med at det går bra å slipe ned ujevnhetene. Bildet viser jo til det ekstreme da det er tatt så og si inni manifolden. Skal prøve å slipe med en fres. Det er jo ikke sagt at andre sine manifolder også ser slik ut, for min var en av de første som ble laget. : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt kjipt, ble kansje prøving og feiling på din då.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Men tett er den, og porting blir det! Gidder ikke (har ikke tid til) å sende den tilbake der den kom fra så jeg gjør rett og slett det beste utav det. Noen som har tips til bruk av verktøy til denne jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Men tett er den, og porting blir det! Gidder ikke (har ikke tid til) å sende den tilbake der den kom fra så jeg gjør rett og slett det beste utav det. Noen som har tips til bruk av verktøy til denne jobben?

 

Legg gjerne ut bilder og info her om hva/hvordan du gjør denne portingen.

 

(Da jeg, og kanskje andre, mest sannsynlig må gjøre det samme selv...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom hjem i dag og da hadde brodern "lånt" manifolden. Han fant hull i sveisen på syl 5 og mange dårlige avsluttede sveiser. Han sa: "to ord: Amatør Sveisar!". Uansett fiksa han opp manifolden innvendig og nå ser den slik ut. :D

DSC00439 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom hjem i dag og da hadde brodern "lånt" manifolden. Han fant hull i sveisen på syl 5 og mange dårlige avsluttede sveiser. Han sa: "to ord: Amatør Sveisar!". Uansett fiksa han opp manifolden innvendig og nå ser den slik ut. :D
Se der ja!!! Slik skal et skikkelig laga grenrør se ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kom virkelig uttrykket ''bedre enn ny'' til sin rett...

 

Var grusomt slett arbeid det du hadde fått levert ja, kan ikke skjønne at det er butikk i å levere fra seg slikt på sikt.

Du burde overtale broren din til å mekke grenrør siden han vet hvordan dette skal være;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steinar: Kan broder`n din fikse mitt også...?? Dersom det ser likt ut som ditt når jeg får det..??

 

Er ikke så langt ut til Eid fra andre siden av fjellet..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg og tenkte.. Har ikke peiling på sånt, men er det fare for at sveiseslagget løsner når det blir varmt og blir dratt inn i turboen?

 

var ike mye pent detta: klø : , en kompis av meg som jobber med sveising o.l. fikk nesten anfall her av å se den jobben: eek : , for å slippe at det løsner dritt og forsvinner inn så kan du jo for å være sikker bruke "skjærebrenner" og varme den opp og se hva som skjer, vil nå tru at hvis det sku være noe der så brenner det seg nok fast eller forsvinner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan han sikkert, men han vil sikkert ha et par 100 lapper for det.. Nettop komt igjen fra prøveturen etter en del kluss med montering, måtte trikse noe J*VLIG for å få pinneskruene til turboen nedi, dei måtte også kappast for å få det på plass. Tipper at flensene ikke er plane, for det lekker eksos som pokker-f@en-h*lvete ut imellom både turbo og wastegaten. Dette kontrollerte jeg ikke noe spesielt selvfølgelig for det regna jeg faktisk med var ok. Skal demontere i morra for å se om jeg har fått montert det skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.