Porting av 034 Motorsport "RS2" grenrør?

Anbefalte innlegg

dritt at du skulle bli plaget da : bh : hadde du kjøpt hos jonus og lagt på noen hundrelapper hadde du fått et slikt grenrør jeg har.mitt har bremset 670hk uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh... har du 670 hk i en typ 44?? Nei, hvis jeg ikke får det til nå så skal jaggu det sendes tilbake. Forventer da penga mine straks inn på konto igjen så blir det handla enten av krb eller jonus eller noe slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på det som en selvfølge at du brukte nye pakninger med litt monteringspasta på ?? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Skal sjekke nærmere i morra før jeg påstår noe. Vi var 3 stk som skrudde "på skift", så mulig pastaen kan ha blitt glemt/mangelfullt tatt på. Når vi overhalte bilen til fattern som da er org 200, brukte vi ikke pasta mellom turbo/manifold/wg. Den lekker ikke eksos i det hele tatt og går som ei klokke. Men som nevnt tidligere var det elendig passform på pinneskruene og det var utrolig vanskelig å få det sammen og fast. Til slutt for å tighte dette så satte jeg nøkkel rundt fastnøkkelen og dro til så fastnøklene nesten bøyde seg. Bør jo sitte rimelig ok sammen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh... har du 670 hk i en typ 44?? Nei, hvis jeg ikke får det til nå så skal jaggu det sendes tilbake. Forventer da penga mine straks inn på konto igjen så blir det handla enten av krb eller jonus eller noe slikt..

no no.. ikke krb.di grenrøra han hadde på "tilbud" for ei stund siden måtte portes osv av selger. 670hk i min? tja kanskje halvparten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såvidt jeg vet skal det ikke være pasta el pakning på wastegate

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dritt at du skulle bli plaget da : bh : hadde du kjøpt hos jonus og lagt på noen hundrelapper hadde du fått et slikt grenrør jeg har.mitt har bremset 670hk uten problemer.

 

 

Har Jonus noen hjemmeside med pris og bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såvidt jeg vet skal det ikke være pasta el pakning på wastegate

 

Det var det jeg også mente. Pasta skal vel strengt tatt ikke være nødvendig med mindre det er reperasjoner det er snakk om.. Blir vel et helsike uten like å demontere med pasta imellom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Jonus noen hjemmeside med pris og bilder?

nei. det er jo en skam at han ikke har hjemmeside :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pasta er greit å ha på uansett. Hjelper til å tette litt "ekstra"...jeg har iallfall alltid brukt ved ny pakningsmontering på eksos og slikt. Wastegaten skal vel ikke ha pakning rett på grenrør/manifold,men fleksirøret både inn og ut skal vel ha pakning mener jeg ?? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg også mente. Pasta skal vel strengt tatt ikke være nødvendig med mindre det er reperasjoner det er snakk om.. Blir vel et helsike uten like å demontere med pasta imellom?

 

og turbo til grenrøret skal det vel holde med stål-pakningen som er der.. tror jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monteringspasta for eksosanlegg...

ot: tror du lengter etter femmer-lyden igjen..hehe.kjedelig med passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var hvertfall ikke noe pasta når jeg demonterte der.. På wg er det en trekantet pakning som passer i flensen der i bakkant og ned imot manifolden er det ingenting.. Har snakka med dei som var og hjelpte meg med dette idag og det har ikkje vert brukt pasta. Alle pakninger er da nye. Nærmeste løsning som eg ser er faktisk at høla på flensen ikkje stemmer overens med høla på wastegate og turbo, slik at da eg tighter og tror det er fast så er det kansje 0,5 mm glis som eg ikkje klarte å se i låve lyset som forøvrig var ganske dårlig. Kjøpte på Esso en holts firegum som skal brukes myye av i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående pakninger mellom turbo og grenrør og wastegate. Kjøp en kobberplate på Clas Ohlson og klipp til flensene. Dette funker bra. Hadde dette på min forrige bil. Etter anbefaling fra Frode Jørgensen.

 

Edit: Pass på bruk av pasta... Kjedelig om noe løsniner på innsiden og forsvinner inn i turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående pakninger mellom turbo og grenrør og wastegate. Kjøp en kobberplate på Clas Ohlson og klipp til flensene. Dette funker bra. Hadde dette på min forrige bil. Etter anbefaling fra Frode Jørgensen.

 

Edit: Pass på bruk av pasta... Kjedelig om noe løsniner på innsiden og forsvinner inn i turboen.

DU har et et meget godt poeng der. Man skal ikke smøre på uante mengder med slik pasta i forbindelse med turboen. Kobber-plate som pakning er jo også helt genialt,men den må glødes hvis den ikke allere der det fra før den plata man kjøper. Men det er ganske sjeldent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gode tips å teste med, og håper det ordner seg etterhvert. Håper jo at det bare er en bagatell, for jeg skal til Ålesund på jobbintervju på onsdags morraen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gode tips å teste med, og håper det ordner seg etterhvert. Håper jo at det bare er en bagatell, for jeg skal til Ålesund på jobbintervju på onsdags morraen.
Bare vær litt sparsom akkurat rundt der hvor turboen kan bli skadet av evt. rester av slik pasta. Er ikke store greiene som skal til :) Tør jeg spørre hvor du skal på intervju ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk minst mulig eksospasta da det er en lettvint forsikring som er porøs å lett blåses bort om det skulle slippe.

 

Håper du har avlastet/festet DP slik at den ikke står å "henger" på det stakkars WG røret på grenrøret ditt.

 

Håper du ikke utsetter denne konstruksjonen for noe trim da, er redd det kommer til å bli litt mye lyder under panseret ditt om kunn kort tid...

 

Mvh Magnus

 

Har ikke festa DP noe mer enn originalt.. Hva mener du med utsette konstruksjonen for trim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg ikke å bruke noe eksospasta i det hele tatt ved montering av eksos på turbobiler! Pastaen tåler hverken temperaturen eller trykket som oppstår i en turbomanifold. Bruk kobberpakning mellom WG/manifold og prøv å få planslipt de to andre flensene.

 

Mitt grenrør er veldig likt dette,(G60 turbo). Det er satt sammen av akkurat de samme t-stykkene som er i denne manifolden. Etter at jeg hadde kjørt et par uker med den manifolden, begynnte det å lekke eksos i huet og ræva. Dels på grunn av at jeg hadde brukt monteringspasta på alle pakninger.. Da jeg tok av manifolden da, var den omtrent like rett som en banan.. Måtte frese av over 5mm på flensen mot toppen for å få den rett igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at noen har opplevd nevneverdige problemer med dette produktet er det vel ikke noe poeng å starte en kjip heksejakt?!!!

 

Smell på grenrørene og tut å kjør. Jeg sitter kunn her som teoretikker med litt tuningerfaring og det kan godt hende at denne patenten er bra nokk til deres foremål. Velkommen inn i trimming å tuning. En verden av masse skruing og modifisering av tuningprodukter.

 

Noe som er meget bra med dette grenrøret er at dimmensjonen er en del større enn i en støpjerns manifold. 38mm invendig på det meste org, mens dette grenrøret er 42mm invendig. For å være litt føre var og avlaste sveisene på grenrøret kan dere ta det av ved første symptom på lekksje og planslipe det på en båndsliper. Dette er enkelt og svake punkter (som alltid finnes ved slikt sveisarbeid) slipper å stå i spenn. Nye pakkninger hver gang dere monterer er overkill etter min mening. Så lenge ringene på pakkningen ikke er brent bort så kan den fint brukes om igjen.

 

Lykke til Mvh Magnus

Må si meg enig med Magnus her.......er jo ikke vits i å starte en heksejakt.........det grenrøret er nok sikkert mer enn bra til den effekten som dere skal ha i bilene deres. Hadde dere skulle hatt 900 hk eller mer hadde nok et annet grenrør vært bedre. Regner med dere er inneforstått med det ?? Det grenrøret fra 034 er nok uansett bedre enn den org. 20v turbomanifolden,for den er tragisk konstruert : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, altså 034 manifolden hadde vært ypperlig den, så lenge som at den ble ferdig produsert og ikke laget i halvfabrikat. Har fått demontert og tatt ut manifolden fra bilen nå, og funnet grunnen til problemet.. Flensen mot turbo har bøyd seg skikkelig og er nødt å planes for at det i det hele tatt skal være brukbart. Håper for dere andres del som har bestilt dette at disse problemene kun rammer meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som husket første turbocontainer som bilsport laget, ble bygget eksos manifoil mye likt denne manifoilen, var mye utrekninger osv.

 

Fikk min i dag, og skal porte noe kanter på den, men det må jeg også med et MTM innsug som koster mye over det doble til et annet prosjekt. Har ikke fått sjekket med rettholt på flatene enda så det vet jeg ikke noe om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.