#51 Skrevet September 12, 2006 Når en må betale 5000 surt oppsparte kroner for et "grenrør" (som jeg heller vil kalle manifold), og får servert et rør med lekkasjer og tydeligvis fullstendig ubehandlet sveiser innvendig, ja da synes jeg det er på høy tid å si ifra slik trådstarter gjorde.. Hjelper katta om manifolden er "bra nok til effekten", når du egentlig prøver å kjøpe et produkt som skal være av de bedre kvaliteter.. Diameter er ikke alt når det kommer til luftfløde.. Da hadde vi hatt slike kanter i inn/utløp på toppene våre orginalt å... 034 kunne ofret en halvtime med slipemaskinen sin på hver manifold, så hadde de holdt ryktet sitt oppe å.. my 2 cents.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet September 12, 2006 Uten at noen har opplevd nevneverdige problemer med dette produktet er det vel ikke noe poeng å starte en kjip heksejakt?!!! Smell på grenrørene og tut å kjør. Jeg sitter kunn her som teoretikker med litt tuningerfaring og det kan godt hende at denne patenten er bra nokk til deres foremål. Velkommen inn i trimming å tuning. En verden av masse skruing og modifisering av tuningprodukter. Noe som er meget bra med dette grenrøret er at dimmensjonen er en del større enn i en støpjerns manifold. 38mm invendig på det meste org, mens dette grenrøret er 42mm invendig. For å være litt føre var og avlaste sveisene på grenrøret kan dere ta det av ved første symptom på lekksje og planslipe det på en båndsliper. Dette er enkelt og svake punkter (som alltid finnes ved slikt sveisarbeid) slipper å stå i spenn. Nye pakkninger hver gang dere monterer er overkill etter min mening. Så lenge ringene på pakkningen ikke er brent bort så kan den fint brukes om igjen. Lykke til Mvh Magnus Hva mener du med å innføre dette "Heksejakt"-begrepet...??? Du har vel hørt om hvilken kjøpslov som gjelder du også; dersom man er misfornøyd med et produkt har man returrett (noe jeg ikke kunne drømme om ville være aktuelt med produkter fra dette firmaet på forhånd). Du må da også fatte og begripe at jeg som kunde og kjøper av dette produktet har min fulle rett til å så tvil ved produktet når slike opplysninger kommer for dagen. Og om det da viser seg at dette er noe de resterende kjøperne sier seg enig i så får vi se hva VI gjør med dêt....(Ikke hva DU vil gjøre med det). Syns du rett og slett ikke skal blande deg inn i dette her....for du har vel ikke kjøpt produktet du....?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet September 12, 2006 Uten at noen har opplevd nevneverdige problemer med dette produktet er det vel ikke noe poeng å starte en kjip heksejakt?!!! NOEN har faktisk nevneverdige problemer her jo....Hvis du leser hva Steinar skriver i tråden så burde akkurat dêt være åpenbart... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet September 12, 2006 Er ikke så lett å returnere varer kjøpt i USA, kommer ikke langt med kjøpsloven da. Men skjønner godt at dere er skuffa, men var skeptisk fra dag 1. For 5000kr for man jo nesten et skikkelig grenrør og for 5000kr så får man også en helt ny rs2 manifoild. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet September 12, 2006 Da kom det en eksosmanifold i posten til meg og. Sveisene ser bra ut og røret til WG stikker ikke "inn" i resten av eksosmanifolden. 034 burde gjort et raskt etterarbeid innvendig der WG røret møter resten, men jeg ordner det selv med dremmel. Har bare fått sjekket om flatene er plane mot en glassplate, men det ser lovende ut. Blir montering til helgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet September 12, 2006 Har nå fått levert manifolden til plansliping, og karen som mottok det sa "oioioioi, her var det skeivt gitt, flere tideler også!" Når jeg ser på det med blotte øye ser jeg jo ingenting, men der er vel noe med det trente øyet sikkert.. Han mente at det ble greit å spenne fast for å dreie ned, og han måtte ta rundt 1 mm for å få alt helt beint. Prisen fikk vi komme tilbake til i ettertid. Han skulle ta dette i morra tidlig, så bilen blei ikke klar til jeg skulle til Ålesund i kveld. Jeg kommer til Eid igjen på søndag så da poster jeg med nytt bilde, og erfaringer da når det blir montert. Når dette er gjort så tror jeg endelig at jeg sitter med et ferdig produkt. Jeg er heldig som har broder som jobber med metall og har utstyr tilgjengelig på jobben, og det var en kompis av han på jobben som skulle plane dette, så alt i alt ender jeg med 4-500 kr skulle jeg tro for å få denne perfekt. Denne prisen hadde nok blitt laaangt høyere for enhver annen som ikke har samme kontakter som meg, og egentlig flaks for Paul G. og 034 at denne manifolden havna hos meg og ikke en som måtte ut med flere tusen for planing, fresing og reparasjon av sveiser/tetting av hull i sveisen. Samtidig så har det faktisk vært en nyttig erfaring å fikse på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet September 12, 2006 NOEN har faktisk nevneverdige problemer her jo....Hvis du leser hva Steinar skriver i tråden så burde akkurat dêt være åpenbart... Hehe, sorry deler ikke den samme oppfattelsen av hva et PROBLEM er. Driver ikke med småtrim heller, så derfor har jeg ikke kjøpt et slikt grenrør! Når det gjelder bruk av ordet Heksejakt så beklager jeg det på det sterkeste! Ikke meningen!!! Og Jon-Christer, lover å aldri blande meg opp i tråder der du har satt din fot. For det har jeg vel pokker ikke noe med vel??? Mvh Magnus ha en fin dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet September 12, 2006 Internett er fine greier.... Dersom noen av de som mottar manifolden får noen problemer kan de kontakte meg på 90530030. Dersom noen har spørsmål i forbindelse med manifolden kan de kontakte meg på 90530030. Dersom noen av de som IKKE har kjøpt er eller har interesse av å kjøpe lurer på noe kan de ringe 90530030 så slipper de å lure mer. Steinar er i løpende dialog med meg og jeg er i dialog med 034 Motorsport. Dersom det oppstår problemer slike som Steinar hår fått så løser vi det. Vi driver med biler og ikke romferger. Jeg kan forøvrig nevne at av de som har bestillt og mottatt er det kun Steinar som har nevnt problemer hittils. Av de som har bestillt og ikke mottat, men har hatt spørsmål i forbindelse med denne tråden så er det kun en som har tatt til vettet og ringt meg. Atter en gang, jeg stiller opp, jeg har startet dette gruppekjøpet og jeg skal fullføre det så alle kan være tilfreds. Ta kontakt hvis dere lurer på noe. Det var flott å høre fra deg Paul. Ventet på en kommentar til dette nå. Dette er jo ikke noe angrep på deg...ikke du som har bygget disse. Det ser vel videre ut til at flere av de andre som mottar produktet er fornøyde da.. Ettersom det er jeg som har blåst mest i "barten" her, så slår jeg meg til ro med dette nå, og venter på å motta min vare. Beklager hvis jeg ropte for høyt, men jeg datt bare litt av krakken når jeg ble oppmerksom på temaet for denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet September 12, 2006 Hehe, sorry deler ikke den samme oppfattelsen av hva et PROBLEM er. Driver ikke med småtrim heller, så derfor har jeg ikke kjøpt et slikt grenrør! Når det gjelder bruk av ordet Heksejakt så beklager jeg det på det sterkeste! Ikke meningen!!! Og Jon-Christer, lover å aldri blande meg opp i tråder der du har satt din fot. For det har jeg vel pokker ikke noe med vel??? Mvh Magnus ha en fin dag Hærregud...ikke drit deg ut da..."Ikke noe problem"...?? Du driver tydeligvis så stort at dette bare er bagateller for deg.. Men at du ikke skjønner at det kommer reaksjoner på slike ting som i denne tråden syns jeg er rart....(mulig det er bare meg da...) Og, det du skriver i de to siste setningene dine kunne du spart deg. Send meg heller en PM. Dette blir for dumt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet September 12, 2006 Hold dere til topic og diskuter rundt dette... Vi er da voksne folk her inne vel? Hadde en prat med Paul idag og ble enig om godtgjørelse for mine problemer, vi kom til en løsning som jeg er fornøyd med. Når manifolden blir planet i morra så regner jeg med at det er mange store smilefjes her i tråden.. Blir nok NOE forskjell på denne og en original manifold med 6 (SEKS) velfødde sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet September 13, 2006 Hold dere til topic og diskuter rundt dette... Vi er da voksne folk her inne vel? Hadde en prat med Paul idag og ble enig om godtgjørelse for mine problemer, vi kom til en løsning som jeg er fornøyd med. Når manifolden blir planet i morra så regner jeg med at det er mange store smilefjes her i tråden.. Blir nok NOE forskjell på denne og en original manifold med 6 (SEKS) velfødde sprekker. FLOTT å høre...ingenting er som når ting ordner seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet September 13, 2006 Bra det ser ut til å ordne seg da Steinar Prata selv med Paul igår og han sa at 034 tok selvkritikk på finishen, og lovde å gjøre bedre etterarbeid på neste sending.. Høres bra ut, så er det bare å håpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet September 13, 2006 Nå har jeg fått min og det var noe skuffende bla løse stål biter inni ,rester etter sand/glass etter en elendig finish som løsna etter at jeg hadde trykka tommelen hardt inni rørene. Jeg har nå kjørt cnc fres i 8 år nå og kan se at kvalitet er bra på utforming av flenser. De er frest pent ang utforming noe som har fordyra prosessen litt vil jeg tro i med det hadde vært bedre og vannskjært dem ut,billigere. Alle pakningsflater er slipte noe som gjør at mine flenser er hvertfall ikke rette. Ser også at her skal det først opp i fresen i helga tror jeg for og frese vekk litt div sveiser i collector. Og så porte,har ordna med riktigt slipeutstyr så at alle overganger er smooodte og glatte.For så og se om jeg får trykktesta den. Til slutt skal jeg se om jeg kan få varmebehandla den for og få ut evt spenninger og så planfrese alle pakningsflater til slutt. Vil bare montere den en gang: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet September 14, 2006 Hm, kanskje varmebehandle hadde vært lurt ja. Løse biter inni?? Oioioi.. Bra du oppdaga det før du monterte da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet September 15, 2006 Nå har grenrøret funnet seg til rette i motor rommet, stressa fælt med å få bilen ferdig så glemte først å skru på vann koblingen på undersida av turbo, og etterpå fant jeg ut at slangeklemme på slange mellom turbo og ic var lurt.. Heh. Uansett, sliter med å få trykk, samme innstilliger på wastegate og boostcontroller som med org manifold og jeg ladder bare 1 bar. Med den sprukne manifolden var det 1,2 men desto mer variabelt og ustabilt, til dels rykkete. Noen tips om noe jeg kan ha gjort galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet September 16, 2006 Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men... Fikk høre at i og med at dimensjonen på røra er øka (42 mot 38 originalt) så vil eksosen få lavere fart inn i turboen.. Dette vil i sin tur kunne føre til senere spoolup.. Men om det utgjør så mye at ladetrykket synker vet jeg ikke da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet September 16, 2006 Spoolup er så og si lik. men har problemer med å få opp trykket dit jeg vil ha det: 1,5-1,7 bar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet September 16, 2006 Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men... Fikk høre at i og med at dimensjonen på røra er øka (42 mot 38 originalt) så vil eksosen få lavere fart inn i turboen.. Dette vil i sin tur kunne føre til senere spoolup.. Men om det utgjør så mye at ladetrykket synker vet jeg ikke da Tror ikke 4 mm større rør fører til seinere spoolup En liten historie: En kamerat av meg har en S4 som han først satt på RS2 turbo på,dvs org AAN manifold. Så kjøpte han en RS2 manifold,ble ganske bra forskjell kontra den orginale. Lada mye tidligere med RS2 manifold........mye bedre drag.....holdt trykket litt lenger......og lyden ble helt annerledes 034 grenrøret kan godt sammenlignes med RS2 manifold. Se jo bare på resultatene Geir Beurling Løland fikk på sin S4 med RS2 manifold på sin motor. Seinere spoolup ?? Neppe..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet September 16, 2006 Opplevde at bilen gikk mye jevnere og på en litt annen måte på en måte... Men mangler dette kosetrykket da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet September 16, 2006 Etter det jeg kan se av bildene av 034 manifolden sammenlignet med original rs2 manifold, så vil jeg bli svært overrasket om ikke rs2 manifolden er bedre når det gjelder spoolop. Ble igrunn overrakset over hvor bra kollektoren i rs2 manifolden var når man tar i betraktning den korte avstanden fra flens til flens (hode-turbo), de har greid å vri gass flowen mye i rett retning inn mot turboen. Det er også tilfelle for den manifolden som Geir Beurling Løland har, den er en mye bedre rs2 kopi enn 034 manifolden. Hva som skjer på høye effekter er litt uklart, men gitt at toppen er original og med 38 mm eksosport, så vil jeg tro at det også her vil merkes at gassen har bedre retning i en rs2 manifold enn på 034 manifolden. Så lenge man har en 38 mm restriksjon i toppen, så vet jeg ikke hvor mye det hjelper å gå opp på dimensjonen på grenrøret, tror det er viktigere å unngå at eksospulsene kan gå fra en sylinder til en annen, og her tror jeg rs2 grenrøret er bedre enn 034. Merk at jeg kun har bildene av 034 manifolden å forholde meg til, har ikke sett den i virkeligheten. Og husk at det er flere som har bremset over 500 hk med rs2 grenrør, det gjenstår å se hva 034 versonen er god for. At den er et billigere alternativ enn rs2 manifold (nytt) er sikkert, det er sikkert også bedre enn original AAN/3B/ABY manifold, men at det skal være en god manifold har jeg problemer med å se, til det virker maskinering, design og kollektor for dårlig. Men jeg er meget nysgjerrig på hvordan det funker for de som har kjøpt dette, kom gjerne med mer hidden etterhvert som dere får tested de bedre. mvh, Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet September 16, 2006 Opplevde at bilen gikk mye jevnere og på en litt annen måte på en måte... Men mangler dette kosetrykket da! Gir det en mer progressiv spool-up da eller? Kan hende det da virker litt mer "kjedelig" da du ikke får like mye ketchupeffekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet September 16, 2006 Wastegateskruen er i bunn og har skrudd på boostcontroller i tilleg men får ikke mer enn 1.0 bar uansett! VDO måler. Spoolup er litt raskere enn før, men kommer ikke fullt trykk før ca 3000 rpm. 1.0 bar holder hele veien oppover stabilt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet September 16, 2006 Wastegateskruen er i bunn og har skrudd på boostcontroller i tilleg men får ikke mer enn 1.0 bar uansett! VDO måler. Spoolup er litt raskere enn før, men kommer ikke fullt trykk før ca 3000 rpm. 1.0 bar holder hele veien oppover stabilt. Du må ha en ganske stor lekkasje et sted.. enten eksos lekkasje foran turbo, eller en på trykksiden som hindrer deg i å få nok effekt ut av motoren.. Sjekk asap, før du overruser turbo, man vet jo aldri.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet September 16, 2006 Og slik ble min etter litt sliping: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet September 16, 2006 Bård: Får du montert i helga? Spent på å høre hvordan den går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...