(Problemer etter teknisk kontroll)

Anbefalte innlegg

- IC ( det er bare bullshit, du har ingen markant effektøkning ) Du bare tilfører mer kaldluft så du slipper å "dra tom" systemet for luft ved pådrag ! Eller tar jeg helt feil her : klø :

 

Det som er litt interessant er at motronicen høyner trykket når innsugslufta blir varmere for at effekten skal bli jevn uansett utetemp :) Si det til BT-folka og spør så hva de har å utsette på IC'n da : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er vel hva som står på mangellappen du fikk..

Står det "eller dokumentasjon på endringer i motor som han så pent skrev", er det jo ikke FMIC som er problemet eller poenget, denne er nok for dem bare en indikasjon på at "ikke alt er som originalt".. :)

Men står det dokumentasjon på FMIC, så ville jeg ha ringt dem og spurt hva dem ville ha. Så evt bare forklare at denne alene ikke har noe å si for effekten på bilen, og uansett ikke nok til å komme over 10-15% som vel er grensa før man trenger godkjenning/avgifter på det..

En kamerat ble stoppa og fikk påpekt FMIC, han fikk ordna noe papir på denne som gjorde at det passerte, men litt usikker på hva slags papir det var..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke bevist ell dokumentert på noen måte at større IC gir mer effekt i seg selv alene!

Ehhh, jo!! Bilsport hadde tidligere i år en tuning test av en Passat 1,8t, hvor dem da prøvde ut forskjellige tuning-komponenter (som FMIC ++).

Effektøkningen var vel på ca. 7hk/10nm på FMIC alene. Ikke mye, men tross alt ca. 5% økning. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er litt interessant er at motronicen høyner trykket når innsugslufta blir varmere for at effekten skal bli jevn uansett utetemp :) Si det til BT-folka og spør så hva de har å utsette på IC'n da : haha :

 

Hehe, godt poeng det der : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte på biltilsynet i dag og møtte faktisk tro det eller ei på en veldig hyggelig kar! han var faktisk mer eller mindre enig ångående det at større IC i seg selv gir noe særlig mer effektså lenge det sitter en IC der fra før!han ville gjerne ha inn bilen og se litt på om det var ordentlig monter han sa at det kansje ikke var umulig og få godkjent! det viss det så grit ut! angånde det med felga så har jeg funnet en dekkforhandler på gjøvik som kan lage spesifikke Tuv papirer på at de felga passer på akkuarat min bil for meg!han på biltilsynet som jeg snakka med i dag sa at det ikke var noe problem viss jeg skaffa tuv på at de passer på bilen!trenger bare tuv viss innpresset går over +- 7.5mm av det som står i vognkortet på hver felg!altså 15mm på en aksling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, så uflaks du har kim !! Han du møtte på var vel ikke en fyr med litt rødlig hår og briller ? I såfall, han er MEGET skeptisk ! : bråk :

 

Var bare så vidt jeg fikk godkjent Felg/Dekk+Fjører i vognkortet mitt når jeg var nedpå der i fjor ! Men fikk det da til etter hvert, etter 2dager att og fram !

 

Mitt tips til deg :

- Ta deg en tur på Møller bil og få de til å skrive ut orginal dokumentasjon angående orginale felger ( størrelser, typer, ET o.s.v ) fra ETKA, få dem til å stemple og underskrive !

Så finner du ut størrelse/bredde + ET på felgene dine, samt størrelser dekk + hastighetsmerking. Skriv ned dette og legg det fram !

 

Hvis ET og rulleomkrets ( orginal kontra de du har ) ikke varierer så mye så får du dette godkjent !

 

EVENTUELT. Som Håkon Olerud sier, møt opp på piggfri vinterdekk !

 

- Senk ( fjører ) bare å vise frem tüv, og få dem til å kontrollere at det står VA på fjørene foran og HA på dem bak ! Så skulle den være i boks !

 

- IC ( det er bare bullshit, du har ingen markant effektøkning ) Du bare tilfører mer kaldluft så du slipper å "dra tom" systemet for luft ved pådrag ! Eller tar jeg helt feil her : klø :

 

Koster vel 5-600kr om du skal ha dette skrevet inn og godkjent i vognkort !

 

Er endel arbeid om du skal sette tilbake bilen i helt orginal tilstand, så du må nok bare bite i det sure eplet å få det godkjent !

 

Lykke til Kim : smil :

 

JA rødt hår,briller og vestlandsdialekt!! sikkert mishandla som liten ettersom han har blitt så drittsekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor så mange har problemer med å få godkjent ting. Var å fikk godkjent felger å dekk på min bil i år, i fjor senkesett. senkesettet var ferdig sjekket å godkjent på ca 15 min med at han hadde den på bukk å så på fjærene.

 

 

Når jeg skulle godkjenne felgene i år så dro jeg på biltilsynet for å høre omnår dem hadde time. så han ene ute i hallen der, så spurte jeg om hva en måtte ha av dokumentasjon. måtte ha tuv om dem var utenfor 7.5 fra et... hadde det med da. han så på papirene og sa det virket da greit. så på klokken å sa at jeg måtte kjøre inn bilen så skulle han gå inn å se på oversettelsepapirene han hadde på kontoret. (hadde tuv på tysk)

 

Så enden ble at jeg fikk den godkjent med en gang. Det mener jeg er god service!!

 

Slapp å betale en krone for dette også...

Skal en ikke betale for å få innskrevet noe i vognkortet??

 

Har faktisk bare gode ting å si om biltilsynet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor så mange har problemer med å få godkjent ting. Var å fikk godkjent felger å dekk på min bil i år, i fjor senkesett. senkesettet var ferdig sjekket å godkjent på ca 15 min med at han hadde den på bukk å så på fjærene.

 

 

Når jeg skulle godkjenne felgene i år så dro jeg på biltilsynet for å høre omnår dem hadde time. så han ene ute i hallen der, så spurte jeg om hva en måtte ha av dokumentasjon. måtte ha tuv om dem var utenfor 7.5 fra et... hadde det med da. han så på papirene og sa det virket da greit. så på klokken å sa at jeg måtte kjøre inn bilen så skulle han gå inn å se på oversettelsepapirene han hadde på kontoret. (hadde tuv på tysk)

 

Så enden ble at jeg fikk den godkjent med en gang. Det mener jeg er god service!!

 

Slapp å betale en krone for dette også...

Skal en ikke betale for å få innskrevet noe i vognkortet??

 

Har faktisk bare gode ting å si om biltilsynet!

Det skal i teorien koste 550 kroner, ja.. :)

Da betaler man for enkeltgodkjenningen, som inklulderer nytt vognkort, man betaler ikke for selve vognkortet.

 

Hos Biltilsynet møter man nok ofte den innstillingen man selv kommer med. Møter man opp med meningen at Biltilsynet er noen idioter som er satt der bare for å gjøre ditt liv et helvette, så ja, da får man nok det inntrykket når man går igjen også. Men hvorvidt det er Biltilsynet sin feil, er en annen sak. De er satt til å følge et regelverk, og har man problemer med regelverket, hjelper det lite å skjelle ut vedkommende som jobber der. :)

 

Har også kun gode erfaringer med BT, dog er jeg litt inhabil på det området, men har aldri blitt stoppa, og har brukt mine 1100 kroner til godkjenning der, og fått det jeg trenger godkjent inn i vognkortet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.