Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da har jeg skaffet meg en 2002 VW Sharan 1,9 TDI Highline. Da jeg brukte VAG-COM fikk jeg tilbakemelding fra modul 7M3 815 071. Betyr det at det er installert en dieselvarmer på denne bilen ? Han jeg kjøpte bilen av reklamerte aldri for dette og jeg finner ingen styringsenhet i bilen for den. Vet noen hvor eventuelt denne er installert og eventuelt hvordan man bruker den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ganske sikkert det ja.

Mest sannsynlig ligger den foran venstre forhjul under innerskjermen. Se om det ikke er et eksos utslipp under der. Varmeren starter bare det blir kaldt nok.

Sikkert Webasto Thermotop E. Du får kjøpt det du trenger av kabler etc løst, om du vil styre den enten vha fjernkontroll eller tidsur eller begge deler for den saks skyld.

Koster flesk hos Møller, søk heller på http://www.ebay.de

Du trenger litt kabling: http://shop.kufatec.de/index.php/cat/c160_auxiliary-heating.html samt enten tidsur og eller fjernkontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, der var det mye som tydet på noe ekstra ja. "Eksospotte" på skrå bakover i bilen og masse slanger på kryss og på tvers. Så ellers blankt og fint ut. Skal sjekke om jeg ser hvilket merke det er.

 

Det jeg fant var forran venstre bakhjul. Er det noe annet det kanskje ?

 

Starter når det blir kaldt nok ? Er det ingen måte å tvangsstarte den på originalt ? Det er jo ikke bra om den starter inne i garasjen for.eks. Eksos etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, der var det mye som tydet på noe ekstra ja. "Eksospotte" på skrå bakover i bilen og masse slanger på kryss og på tvers. Så ellers blankt og fint. Skal sjekke om jeg ser hvilket merke det er.

 

Det jeg fant var forran venstre bakhjul. Er det noe annet det kanskje ?

 

Starter når det blir kaldt nok ? Er det ingen måte å tvangsstarte den på originalt ? Det er jo ikke bra om den starter inne i garasjen for.eks. Eksos etc...

Denne starter først når bilen starter og er en tilleggsvarmer som gir deg varmluft i coupeen...

Fåes tilleggssett til den som gjør at du kan bruke den som en coupevarmer uten at bilen er igang.

Enten er det webasto eller ebersprächer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 2001 Sharan sitter også denne ekstravarmeren på venstre side bak. Du får varmluft ut helt nede på venstre side i bagasjerommet : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som flere har vært inne på, så er det nok snakk om en tilleggsvarmer.

På min VWannabe sitter den bak på venstre side.

Den starter automatisk når utetemperaturen blir under 4 grader (pluss).

 

Disse moderne dieselbilene har lite spillvarme. Derfor monteres det ofte slike tilleggsvarmere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min VWannabe sitter den bak på venstre side.

Den starter automatisk når utetemperaturen blir under 4 grader (pluss).

 

Disse moderne dieselbilene har lite spillvarme. Derfor monteres det ofte slike tilleggsvarmere.

 

Da er det den jeg har lokalisert ja. Mener du at den starter uten at bilen går når utetempen kommer under 4 grader ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den starter ikke med mindre tenninga er på/motoren går.

 

Hmmmm : klø :

Det er så lenge siden det var så kaldt at jeg husker ikke helt :)

 

Hvis du monterer styringssett, så vil den fungere som en parkeringsvarmer og selvfølgelig starte uten at tenninga er på/motoren går....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.