Ålesund: Teknisk hjelp søkes

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen i lokallaget som kan hjelpe meg måle oljetrykket på bilen min...? Sliter noe grusomt med tikking i motoren og lurer på om det er oljepumpa mi som begynner å bli sliten... Jeg har ikke peiling på hvordan jeg kan måle eller hvor mange bar trykket skal ligge på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster (eller kostet) 300kr å få gjort dette på møller. Regelen er 1 bar per tusen rpm.

 

2000rpm = 2 bar.

5000rpm = 5 bar.

osv osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster (eller kostet) 300kr å få gjort dette på møller. Regelen er 1 bar per tusen rpm.

 

2000rpm = 2 bar.

5000rpm = 5 bar.

osv osv..

 

Ok, da skal jeg ringe møller i morgen å forhøre meg om pris og tid... :) Vet vel ikke pris for ny pumpe + jobb? Må vel ut med bunnpanna og dritt da?

 

Har også hørt rykter om en sil som ligger nedi bunnpanna som har for uvane å fylle seg med litt dritt...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunnpanna må ned ja, nå husker jeg ikke helt på A4 men tror du slipper å løsne travers for å få den ned. Hvis ikke er det jo en enkel operasjon, spesielt om du får den opp i høyden, i løftebukk eller grav. Autohidden sier at bytte av pumpe skal ta ca 3 timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også vær kam kjedet som begynner å bli slitt da vil det tikke en del..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også vær kam kjedet som begynner å bli slitt da vil det tikke en del..

 

Hvordan sjekker jeg det da? Er maks lei den tikkinga.. Den kommer uavhengig av motoren er varm eller kald... Eller hvilket turtall jeg ligger på.... For meg virker det heller ikke ut som ventil tikking...

 

Har hatt bilen inne til sjekk 2 ganger men får som svar at det er normalt at audi tikker.. Men min er helt ekstrem.. Flaut å kjøre med den omtrent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høre det best når bilen går på tomgang. så om du lukke opp panseret da å lytta i bak kant? er vel land stilt dinna motoren der. Men isåfall lytt på ene siden av motoren så hører du fort om det er den. kanskje holde den på rundt 2000-2500 hører den best da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.