Anbefalte innlegg

Har en 98 A6 1.8t som har gått 150 000 som det plutselig

har kommet en raklelyd i motoren på. Høres ut som et lager som er gått.

Over 2200 omdreininger blir lyden borte

 

Er det noen som har forslag til hva som kan være galt.??

 

vannpumpe.......dynamo...

 

registerreim er byttet på 120 000 service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett at enkelte verksteder har et stetoskoplignende instrument som de kan høre hvor lyden kommer fra med. Du får sikkert noen til å lytte for deg.

 

Alt. kan du prøve å ta av dynamo-, servopumpe- eller vannpumpereim (vet ikke hvordan reimene er på din motor) og høre om lyden blir borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på enten strammehjul til AC kompressor eller strammehjulet til vannpumpe/dynamo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min, da skiftet de vifta foran grunnet dårlig lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en annen teori, jeg...

 

På den gamle corradoen min, hadde jeg en slik lyd, klarte ikke plassere den, heller ikke verksted klarte dette. Nye eier fikk en kar til å høre litt, og de fant ut at rådelagrene var dårlige, og måtte byttes. Rådebank kalles det. Denne lyden forsvant også (som jeg kunne høre) og var kun mellom 1750 rpm - 3000 rpm. Etter dette var motor lyden så høy at motorlyden overdøvte problemet. Klarte heller ikke få frem denne lyden, uten at bilen var i bevegelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.