'Short shifter kit' og 'Power shifter' (Golf I)

Anbefalte innlegg

Dum som jeg er, så lurer jeg litt på dette rundt 'Short shifter kit' og 'Power shifter' :o

Har det noen stor fordel å ha begge deler montert samtidig? Eller klarer man seg godt med bare den ene?

Er 'Power shifter' den "lange" stangen som går fra selve girspaken og framover til "resten" av giroverføringene (snakker nå om Golf Mk1)?

 

Jeg synes å huske at jeg leste en plass (her på forumet?) at det var større slitasje på girkassen og dens komponenter ved bruk av 'Short shift', da man på en måte "tvang" bilen/girkassen kjappere i gir enn hva normalt er...stemmer dette?

 

 

Har vurdert å bestille dette, i lag med noen andre deler, i fra Canada. Hvordan ligger den canadiske dollaren (CDN) i forhold til den amerikanske dollaren? ...fant ikke denne (CDN) på noen oversikt over valutakurser : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeppz, det er disse valutakursene jeg bruker å forholde meg til også. Men ble litt usikker når prisene var oppgitt i CDN på hjemmesiden til firmaet, mens her står det CAD, men går ut i fra at det er det samme da når du linker dit også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dum som jeg er, så lurer jeg litt på dette rundt 'Short shifter kit' og 'Power shifter' :o

Har det noen stor fordel å ha begge deler montert samtidig? Eller klarer man seg godt med bare den ene?

Er 'Power shifter' den "lange" stangen som går fra selve girspaken og framover til "resten" av giroverføringene (snakker nå om Golf Mk1)?

 

Jeg synes å huske at jeg leste en plass (her på forumet?) at det var større slitasje på girkassen og dens komponenter ved bruk av 'Short shift', da man på en måte "tvang" bilen/girkassen kjappere i gir enn hva normalt er...stemmer dette?

 

 

Har vurdert å bestille dette, i lag med noen andre deler, i fra Canada. Hvordan ligger den canadiske dollaren (CDN) i forhold til den amerikanske dollaren? ...fant ikke denne (CDN) på noen oversikt over valutakurser : klø :

 

 

 

Har hatt et par av disse shortshiftene, og det jeg vet er at hvis det er en "heftig" shortshifter så rekker ikke synkroneringen i "kassa" å henge med og da kan man være litt uheldig kan man si...

 

Men kjører man med måte, og ikke leker blodstrupmoen hele tiden tror jeg ikke dette skulle være noe prob.. Jeg har ikke personlig hatt noe prob med shortshifter hvertfall, power shifter vet jeg ikke noe spes om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar Christoffer. Du bekreftet vel mer eller mindre noe av det jeg lurte på :)

Nå har ikke jeg planer om å leke 'Blodstrupmoen' til enhver tid med bilen, men å prøve den en gang i blant (på treff etc) har jeg vel egentlig planer om ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.