Godkjenning av 18" på S2 ?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har S2 sedan med 18" RS4 felger (225/40).. De sto på bilen da han kjøpte den (gamlebilen til Ola G Bråten)..

 

Så lurte han på muligheten til å få de felgene godkjent i vognkortet?

 

Han har jo ikke noe papirer på felgene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må han ta kontakt med en forhandler som selger slike felger som igjen gjør at han får papirer på de......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kontakte fabrikanten, så kanskje du får de på mail.

 

Må man ha tüvpapirer på felger, eller er dette kun aktuelt ved godkjenning? tenker da på event plutselig teknisk kontroll f.eks.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Peder Grande

En kompis av meg har S2 sedan med 18" RS4 felger (225/40).. De sto på bilen da han kjøpte den (gamlebilen til Ola G Bråten)..

 

Så lurte han på muligheten til å få de felgene godkjent i vognkortet?

 

Han har jo ikke noe papirer på felgene..

 

Godbil :) Bruka å ta ei ekstra sløyfe av og til berre for å sjå den bilen når eg er og besøker dama av og til ;):P

 

Han treng no ikkje papir på felgane... Er no vel berre å stikke til biltilsynet å seie at du vil ha 18" skrive inn i vognkortet? :klø:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

Han treng no ikkje papir på felgane... Er no vel berre å stikke til biltilsynet å seie at du vil ha 18" skrive inn i vognkortet? :klø:

 

hadde det vært så enkelt ja..... de fleste biltilsyn er vrange og krever tuv papirer på alt........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HUSk

 

At å få fax etter mail m papiren kan biltilsynet nekta, da de kan kreve org. papirer og ikke kopier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då skulle vel alle felgar bli levert med papir..?

Det er jo så å sei ingen som blir levert med det vel..? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og husk at en ikke alltid får det godkjent med tuv papirer,de kan kreve å få dokumentasjonen på et nordisk språk (noe de er hissige på i kr.sand vertfall)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kristofersen

og husk at en ikke alltid får det godkjent med tuv papirer,de kan kreve å få dokumentasjonen på et nordisk språk (noe de er hissige på i kr.sand vertfall)

 

Etter det jeg vet, så kan de ikke kreve dette..selv om de fleste gjør det da..

 

Og de skal vel følge Tuv..?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda,dette har de lov til å kreve,står i kjøretøy forskriften mener jeg. noen få steder de er pirkete,SOM regel kan de lese tysk å godta tuv dokumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kristofersen

joda,dette har de lov til å kreve,står i kjøretøy forskriften mener jeg. noen få steder de er pirkete,SOM regel kan de lese tysk å godta tuv dokumentet.

 

Javel.. da tar jeg sikkert feil..

 

Hadde problemer med å få godkjent noen felger på BMW'en jeg hadde, og der hadde jeg både Tuv og Godkjenning fra BMW på felga.. De stod på tysk, og de begynte å gærne seg på biltilsynet, ville at jeg skulle få det oversatt, og da var det noen, husker ikke hvem, som sa det at det var ikke min jobb..

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så han KAN stikke på biltilsynet og sjekke. men mest sannsynlig MÅ han ha papirer?

 

Er det papirer fra produsenten som sier at de felgene med det innpresset og den dekk-dimensjonen er godkjent på den bilen da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Peder Grande

Så han KAN stikke på biltilsynet og sjekke. men mest sannsynlig MÅ han ha papirer?

 

Er det papirer fra produsenten som sier at de felgene med det innpresset og den dekk-dimensjonen er godkjent på den bilen da eller?

 

Noe sånt ja..men det pleier jo ikke bli noe problem så lenge hjula stikker på utsiden, eller subber noen plass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.