'97 A4 1.8TQ med litt startvansker

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lurer på om noen har noen ideer.

 

Har skjedd 2 ganger nå etter at jeg har parkert at bilen ikke starter opp igjen.

Virker nesten som startsperra ikke blir deaktivert for bilen tenner ikke i det hele tatt.

 

Første gang tok det bare et par min før den startet igjen, mens i går stod jeg uten for teateret i oslo og kverna i 5-10 min før den våknet : rolleyes

 

Når den først starter hoster og harker den litt i noen sekunder, men så går den klokkerent igjen.

 

Funderer på om det kan være plugger kanskje? Men bilen går jo helt fint etterpå.

Bensinpumpe?

 

Poster med håp om at noen kan komme på noe lurt.. :) Bilen er forøvrig chipet hos TS, har ny eksos og luftfiltererstatning fra TS. (eksosen er ikke fra TS men betyr vel ikke stort).

 

-Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at bilen skulle startet og gått et par sek om den innebygde startsperra ikke slo ut. Defa'en skal vel ikke ha startsperre engang siden det er innebygd i bilen og iflg manualen skal det ikke være defa m. startsperre heller.

 

Hrrm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var likedan. Spesielt etter å ha stått parkert i sola i sommer. I tillegg hadde jeg suselyd fra tanklokket da motoren gikk. ( vakum på bensintanken )

 

Følgende var feil på min: Taktventilen for aktiv kullfilter. En ventil som tar seg av tankutluftingen og lagrer eller forsyner motoren med bensindamp fra tanken og manifolden. Dette pga miljøhensyn. ( Dampen kan ikke slippes ut i fri luft )

 

Ventilen er plassert i en slags gummistrikk på toppen av luftfilterboksen, og har en slange inn og ut. Kan aktiveres og styres via selvdiagnose.

 

Søk evt. litt på aktiv kullfilter og du finner mer om ventilen og filteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm okay, takk for tips. Skal sjekke det med suselyd fra tanken.

Har sikkert den ventilen jeg også, men ikke helt sikker på hvor lenger da jeg jo har fått nytt luftfilter fra TS :). Men finner den nok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm okay, takk for tips. Skal sjekke det med suselyd fra tanken.

Har sikkert den ventilen jeg også, men ikke helt sikker på hvor lenger da jeg jo har fått nytt luftfilter fra TS :). Men finner den nok :)

Tipper den sitter på akkurat samme plass ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den sitter på akkurat samme plass ;)

 

Hehe okay.

 

Fikk sjekket litt i helgen og jaggu er det ikke vakum på bensintanken gitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.