Nankang NS-2 235/35-19 er dette et dårlig valg?

Anbefalte innlegg

Jeg kjører med NS-II i 20" og er fornøyd med hvordan de oppfører seg på både tørt og vått føre under normal kjøring. De slipper ganske lett i svinger på våt vei med aktiv kjøring, men så lenge man vet om dette, så kjører man deretter. Har ingen problemer med å anbefale dette dekket til andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som skal ha dekk kjører 1.9TDI og ikke S4 med 300-400 hk... Jeg har Nankang NS2 i 235/45-17, og er all over fornøyd med de, tatt betraktning at dei kosta 700 kr/stk. Jeg har kjørt i ganske heavy regnvær og har tilgode å få planing beint fram, men er det mye vann i veien og du har 100-110 så slår abs inn om du trår på bremsa.. Men så er det nok ikke anbefalt med 100-110 heller da når det er mye vann i veien. hehe.. Jeg tror nok at NS2 er det beste av "billigdekkene". Selv skal jeg ha dekk på 19" mine til våren og regner med at jeg da kommer til å kjøpe p-zero eller gsd3. Men blir jeg utrolig blakk på det tidspunktet så har jeg ikke problemer akkurat ved å kjøpe NS2. Dekka har forøvrlig slitt ca 2mm framme og 1mm bake på ca 10 000 km i sommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hardde nankang 2 på A3`n, funka heilt greit med 365 hk fwd, funka fint som faen : rock :

 

Eg trur ein del av dei negative følelsane heng med pga type 1 dekket var rævva!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med TW har senka bilen sin en del med dertil påfølgende camber-vinkel som er helt på trynet så er det vel lite "vits" i å kjøpe verstingdekk som blir utslitt på 10-15 tusen km allikevel. Tror nok Nankang er bra nok til Trond Wiggo sin bruk. Han kjører hverken på autobahn eller på Nürburgring med Touranen :P Har selv valgt et "billigmerke" til Passaten pga cambervinkelen er feil (er ikke mer å justere) så dekkene blir slitt veldig mye på innsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir nye falken FK451 dekk på toura'n igjen... Fikk en grei pris på dem, samt at jeg er skeptisk til bredden på Nankang dekkene... har ikke mer plass enn det må være med Falken dekkene som står på idag... Kjørte ca 18000 på de forrige dekkene og er forsåvidt fornøyd med det..

Litt kjedelig at de blir slitt ut på sidene først og at det egentlig er mye mønster igjen på midten av dekket... men men.. koster litt å ha bil.. så får vel bare leve med d...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå ned en dimensjon og kjøp nankang da hvis du er redd for at du ikke får plass.. hvis det finnes i 225/35-19 da. : klø : Når det kommer til slitestyrke så får du jo 1 nankang på 2 falken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir nye falken FK451 dekk på toura'n igjen... Fikk en grei pris på dem, samt at jeg er skeptisk til bredden på Nankang dekkene... har ikke mer plass enn det må være med Falken dekkene som står på idag... Kjørte ca 18000 på de forrige dekkene og er forsåvidt fornøyd med det..

Litt kjedelig at de blir slitt ut på sidene først og at det egentlig er mye mønster igjen på midten av dekket... men men.. koster litt å ha bil.. så får vel bare leve med d...

 

Jeg har kjørt en sesong på mine ns2 nå og vil ikke anbefale dem. De fungerer greit på tørt,men som anders sier er de ikke noe tess på vått. På rudskogen sist treff kjørte jeg om kapp med frode(sort tt). han har toyo gateslicks og han brukte vel 4 runder på å ta meg igjen med en runde...

Jeg ga 800kr dekket(225/45 17) og kjøpte dem for bruk på våler i mai. De er nesten ikke slitt etter to banetreff så det sier litt om hvor harde de er..

Det blir nye dekk på meg neste år for å si det sånn :)

Har du hørt på tevo dekk da? de åpner vel i morgen i gamlelokalene til ride.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt en sesong på mine ns2 nå og vil ikke anbefale dem. De fungerer greit på tørt,men som anders sier er de ikke noe tess på vått. På rudskogen sist treff kjørte jeg om kapp med frode(sort tt). han har toyo gateslicks og han brukte vel 4 runder på å ta meg igjen med en runde...

Jeg ga 800kr dekket(225/45 17) og kjøpte dem for bruk på våler i mai. De er nesten ikke slitt etter to banetreff så det sier litt om hvor harde de er..

Det blir nye dekk på meg neste år for å si det sånn :)

Har du hørt på tevo dekk da? de åpner vel i morgen i gamlelokalene til ride.

 

Altså... Det var vel hverken snakk om gateslicks eller banekjøring her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte du virkelig ikke å skjønne poenget mitt ?

 

Dekka er dårlige.. Når det er bedre grep med toyo gateslicks enn mine nankang på vått sier det litt.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte du virkelig ikke å skjønne poenget mitt ?

 

Dekka er dårlige.. Når det er bedre grep med toyo gateslicks enn mine nankang på vått sier det litt.: vinke :

Dekkene er ikke dårlige, de suger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha kjørt bilen i ei fuktig rundkjøring uten å gi på noe spess så kan jeg si dekka var noe dritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt sikkert 50.000km med Falken 451 og nogelunde det samme med Nan Kang, både i 18" 19" og 20".

Med tanke på støy er de nogelunde samme men syns NK nesten er bedre iallefall på regn... NK er jo produsert av Yokohama så det er ikke bare dritt..

 

Og 235/30-20 er ikke noe problem på Touran`n min....:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså... Det var vel hverken snakk om gateslicks eller banekjøring her da?

Våtveibane er våtveibane uansett om det er på bane eller vei.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men tviler på det blir holdt 80 rundt bana, i så tilfelle skjønner jeg hvorfor han ble frakjørt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men tviler på det blir holdt 80 rundt bana, i så tilfelle skjønner jeg hvorfor han ble frakjørt..

 

Du trenger hjelp!!!! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal innrømme jeg skriver mange av innleggene i denne tråden på grunn av å kverulere og se hva egentlige argumenter dere har imot dekkene. Det er jo klart at når jeg kjører skarpt i en rundkjøring og gir gass ut av den, så hviner det i dekka?? Det skal liksom gjøre det med 300 hk og quattro. ;) Men ærlig talt så trenger man ikke et hi-performance dekk til normal kjøring i Norge! Det viktigste er da slitestyrke og mønsterdybde, dekka bør jo byttes når det kommer nedpå 3mm eller rundt der. 1,2 mm er for de som leker med livet. Man får kanskje en annen opppfatning av dekka med fwd og lettere bil, men jeg har ALDRI hatt vannplaning med dekka, og jeg har testa litt av hvert på grunn av dårlige rykter som går om de. Og om det skulle være litt dårligere så er det jo bare å ikke ligge midt i svømmebassenget når man skal kjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger hjelp!!!! : bh :

 

:nana: Du skjønte hva jeg mente ikke sant? Var ikke meninga å gjøre noen forbanna, så er det sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt vannplaning med dekkene, men sitter de godt på våt og sleip asfalt? Ikke helvete, det slipper tvert! I forhold til andre merker jeg har kjørt, er dette strykkarakter. Det støyer noe forjævlig i forhold til de fleste (alle) andre dekkmerker. Strykkarakter. Mine slipper i tillegg luft rundt felgkanten, noe som er direkte livsfarlig. Jeg står fremdeles ved at hvis du mener dette er ett bra dekk, bør du seriøst sjekke andre merker.

En annen ting jeg legger merke til, er at her er det en god gjeng med gutter som legger ned hva som helst av penger på totalt unødvendige ting i bilen, men dekk, det skal vi spare på. Drit i komfort og sikkerhet gutter, det er penger å spare. Merkelig, men jeg for min del skal misjonere Nankangs udugelighet til min dødsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:nana: Du skjønte hva jeg mente ikke sant? Var ikke meninga å gjøre noen forbanna, så er det sagt.

 

Den er grei den :)

 

Men mine erfaringer med dekkene er at de alt i alt ikke er brukbare.

Greit nok at jeg fikk dem meget billig,men jeg forventer at et dekk skal kunne brukes under alle forhold(sommer).

 

Negativt : Dem støyer,mye sporing,ubrukelig på vått og ja jeg har hatt vannplaning flere ganger i 80km/t.

 

Og jeg baserer ikke mine erfaringer på hvilke fartsgrenser som er i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte egentlig bare på om noen hadde noen erfaringer med dekkene... Samt om de var brukendes. Prisen på dekkene er ihvertfall helt grei, og desidert billigst..

 

Ser som sagt ut som det blir nye Falken dekk på meg, har kjørt snart 2 sesonger på de jeg hadde sist, har ikke hatt noe problemer med de. Mulig de støyer noe (har ikke forsøkt andre dekk på bilen, så har ikke noe og sammenligne med) syns også at Falken dekkene vannplanet litt lett nå i sommer, men det har mest med at det begynte å bli VELDIG lite mønster igjen...

 

Ikke hugge hodene av hverandre da gutter. La de forskjellige få ha forskjellige erfarigner med dekkene. Vil tro at dekkene oppfører seg forskjellig fra bil til bil og da.. samt hvordan de blir brukt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare hørt negativt om nankang.

Har hørt at de sprekker i sidene.

 

Har 215 eit eller anna Nankang, og eine forhjulet mitt er begynt å sprekka på sida ja. Eller så støyar dei ein del. Veggrep skal eg ikkje uttala meg om hverken eine eller andre vegen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha nye dekk jeg også, utslitte dekk på felgene mine nå.

Vurderer i den forbindelse å gå for Nankang NS-2 i dim 205/40-17.

Felgen er 7x17 ET38 og skal stå på en 3-er Golf.

Får disse for like over 600 kroner per stykk i denne dimen.

Hva bør jeg gjøre?

Forslag til andre dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får disse for like over 600 kroner per stykk i denne dimen.

Hva bør jeg gjøre?

 

Kjøp de. De er langt i fra så dårlige som enkelte i denne tråden skal ha det til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp de. De er langt i fra så dårlige som enkelte i denne tråden skal ha det til.

Høres jo litt skummelt ut da, lekker luft i kanten blant annet : eek :

Men når det er sagt så skal ikke bilen på noe racerbane.

Er ikke akkurat noen S4 med masse hester, men en eldre Golf 3 med 90 dieselhester som ikke akkurat tar av :rolleye:

 

Edit:

Dimensjon 205/40VR17

Loadindex 84

Hastighet V

 

Jeg har vel ikke noe å tape på å bestille de nå, kontra å bestille de i April? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp de. De er langt i fra så dårlige som enkelte i denne tråden skal ha det til.

Joda, de er det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.