Nankang NS-2 235/35-19 er dette et dårlig valg?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan vise til tester av Nankang mot andre dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan vise til egne erfaringer, og det holder i massevis for meg. Når da i tillegg forumbrukere spør om de, så svarer jeg utifra dette.

Jeg har prøvd det meste, og Nankang er så på jumboplass, at uttrykket jumbo har fått en ny og episk dimensjon. Jeg står fast ved at Nankang er såpass dårlig at jeg vil gå langt for at ingen kjøper disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utdrag fra diverse forum....

 

had these on my e36

was very satisfied for what i paid

i bought them because i was selling the car with in the next two weeks and as long as they were new i could careless but i was surprised with how well they performed because i beat the **** out of that poor car

 

Good Tires

I have this Tires on my car and I am happy with them, good treadwear I believe its 350, they also are very quiet. But since the high treadwear(350) they are a good all around street tire, not a track tire. You will get your Bucks worth, They are made in Taiwan.

 

Nankang NS-2's are very good tires and at a bargain price. I have Nankangs on my car right now. I've taken them to the track and had a good experience. They're street tires but do very well under high speed cornering. I also had a pro road-racer drive my car for a few laps and he never complained about my tires.

 

Hope this helps.

 

Also, I think a lot of people on this board won't settle for less than Pirelli, Michelin, or Bridgestones.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan vise til egne erfaringer, og det holder i massevis for meg. Når da i tillegg forumbrukere spør om de, så svarer jeg utifra dette.

Jeg har prøvd det meste, og Nankang er så på jumboplass, at uttrykket jumbo har fått en ny og episk dimensjon. Jeg står fast ved at Nankang er såpass dårlig at jeg vil gå langt for at ingen kjøper disse.

Tviler ikke på at NK er dårligere enn andre dyrere dekk, men om vi kunne legge noen kalde fakta på bordet som viste at NK f.eks har lengre bremselengde, planer fortere osv så hadde vi slipt all den drittslenginen. Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpe NK, har bare dårlige erfaring med "billigdekk" kontra "dyredekk"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar over at Nankang får tildels ok omtale i visse forum, men dette forandrer ikke på mitt svar til Trond, som startet tråden. Spørsmålet var; "Er dette et dårlig valg?" Ja, mener jeg utfra mine erfaringer. Jeg registrerer at flere her ikke takler at jeg har forferdelig dårlig erfaring med disse, og sier det rett fra levra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener jeg ikke kan kjøre? Du sier jo selv at dekkene slipper litt lettere på våt vei. Vet du at jeg er helt uinteressert i å ligge bredt på vått føre all den tid jeg kjører med barn i bilen? At de skulle ha enorm gripeevne på tørr vei, har vel gjort at uttrykket enorm er oppbrukt for all fremtid. Ting som støy, og at de slipper luft, er det helt uvesentlig for deg?

I forhold til det meste annet du får kjøpt, så suger Nankang. Basta!

Jeg kan forresten kjøre.

 

Så så Bård , det var ikke meningen å klage på kjøringen din, men må du apsolutt holde 80 gjennom rundkjøringene i regnvær med unger i bilen?

Husk at vi alle her i denne klubben er venner, selv om vi mener forskjellige ting.

Så kan du ikke bare godta at vi som er fornøyde med dekkene kansje har fått noen som holder høyere kvallitet enn de du var uheldig å fikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar over at Nankang får tildels ok omtale i visse forum, men dette forandrer ikke på mitt svar til Trond, som startet tråden. Spørsmålet var; "Er dette et dårlig valg?" Ja, mener jeg utfra mine erfaringer. Jeg registrerer at flere her ikke takler at jeg har forferdelig dårlig erfaring med disse, og sier det rett fra levra.

 

JEg er fullstendig enig med deg. folk kan si hva pokker dem vil men as far as i can say the tires are rubbish....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da aldri holdt 80 igjennom rundkjøringer med unger i bilen, MEN:

Jeg kjører 4-10 mil hver dag, det meste i by, og jeg må ofte panikkbremse for å ikke få en eller annen tulling i bilen.

Kan være greit å ha de 20 færre cm i bremselengde på sin side.

Og ja, jeg godtar at du er fornøyd med dekkene. Det jeg stusser på er argumenteringen. Du forteller at du har holdt så og så mange km/t i regn med dekkene. OK, jeg tviler da ikke på det, men at de har lengre bremselengde, og sitter dårligere enn endel andre dekk, er vel hevet over tvil.

Det jeg vil frem til, er at jeg setter umåtelig pris på den ekstra sikkerheten ett bedre dekk gir meg, og at jeg slipper å irritere meg over unødvendig støy, de gangene jeg er på langtur.

Dessuten er jeg en bedre sjåfør enn deg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville også sagt at utdrag fra diverse andre forum ellers i verden er irrelevant for vår del....da vi må ta hensyn til klimaforskjeller også....de fleste dekka funker bra med 30 grader i lufta og 50 grader i asfalten....verre blir det når en har 5-10 grader på veien og regn....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns da så tydelig jeg husker fra kjøreopplæringen at jo lavere temperatur, jo bedre gripeevne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns da så tydelig jeg husker fra kjøreopplæringen at jo lavere temperatur, jo bedre gripeevne?

 

Seriøst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst?

Ja, faktisk :P

 

Men er jo bare vranglære på kjøreskolene uansett da : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hiver vi på slicks i Januar!

Eller bare beholder Nankangpøkkene... Blir vel ca samme resultat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hiver vi på slicks i Januar!

Eller bare beholder Nankangpøkkene... Blir vel ca samme resultat!

Er dette et bedre dekk da?

 

Falken ZE-512 205/40 ZR17 84W RF med felgbeskyttelse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet ikke jeg, men sikkert noen i klubben som har noe å fortelle om dette.

Uansett så blir vel det ett stykke unna det tråden startet med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som er så missfornøyd med disse dekkene, hvorfor kjøpte dere disse dekkene i første omgang. Sjekket dere ikke div. dekktester og hørte andres erfaring først? Eller var det for å spare noen kroner?

 

Jeg er ikke overbegeistret over disse dekkene jeg heller, men til den prisen synes jeg det er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok så jeg går for disse Nankang dekkene, får jo mye for pengene ser det ut til.

Hadde sikkert ikke merket forskjell uansett om det var dekk til 3 lapper eller 5 lapper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen må prøves, ikke høres på et forum vet du : rolleyes

Det er STOR forskjell, det vet jeg av erfaringer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle dekk støyer med den veistandaren det er i norge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok så jeg går for disse Nankang dekkene, får jo mye for pengene ser det ut til.

Hadde sikkert ikke merket forskjell uansett om det var dekk til 3 lapper eller 5 lapper.

 

Hvilken dimensjon trenger du da? du kan få mine BILLIG... 225/45 17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar frem en oldispost her ettersom jeg føler jeg skylder dekkene jeg har brukte siste sesong på min MR2 Turbo det.

Siden 2003 og frem til desember 2009 kjørte jeg en MR2 turbo, med hiddensprut, og fullboren understellsoppgraderinger fra øverste hylle. De som her inne vet hva en MR2 Turbo er, vet samtidig at dette er en drivers car som er særdeles høytpresterende hva angår veigrep og prestasjoner ellers, kontra noe med tilsvarende prestanda koster.

Videre er denne bilen usedvanlig kresen på riktig valg av dekk, selvfølgelig kommer det an på skikk og bruk, skal det kjøres bane, eller er det NORMAL landeveiskjøring som skal vektlegges, normal landeveiskjøring vektlegges hos 80% av ordinære sjafører.

De resterende 20% har ett ekstra sett med Toyo med seg til banebruk. Der de er outstanding.

 

Helt fra dag 1 med MR2en, bestemte jeg meg for å kjøre high-end linja, jeg valgte Goodyear Eagle GSD3 dekka, i profil 215\40ZR17...en optimal profil for oppsettet på min bil.

Ett gjennomført profft dekk på alle mulige måter, man kan kalle det en slags benchmark på gatedekk mener jeg personlig. MR2en trivdes særdeles godt med disse dekka, men siden motoren er bak og trykket på akslingen bak er stor, så spiste MR2 Turbon opp ett sett bakdekk pr sesong uansett kjørestil.

Siste sommersesongen fikk jeg endel uforutsette utgifter og valgte å prøve NanKang NS2 dekket, siden det var særdeles rimelig, og hadde flere gode referanser.

Opplevelsen jeg satt igjen med etter sommersesongen var som følgende: Ved aggressiv kjøring på våt vei, kunne det følgelig ikke måle seg med Goodyear Eagle-dekket, men for min del kjører jeg pent (i allefall når det er våt veibane) dekkstøyet var en tanke høyere sammenliknet med Eagle, men det som imponerte meg var gripeevnen på tørr vei, der ble jeg imponert siden dekket kostet under halvparten.

 

Konklusjonen min er pr. idag, at når jeg nå til sommeren skal kjøpe nye sommerdekk til Audien for første gang, kommer jeg til å handle Nankang sine dekk, NS2 i profil 235\40ZR-18. disse får jeg levert fra Lillehammer av http://www.interdekk.no og til Harstad for skarve 3000,- og til det NORMALE gatebruket jeg trenger dem til, holder det i massevis...and then some.

Ikke misforstå denne posten, jeg forstår arbeidsfunksjonen til dekket på highperformancebiler,OG jeg vet hva ett møkkadekk er...men til normalt bruk, innenfor rimelighetens grenser så ser jeg personlig ingen hensikt i å blakke meg på dekk 3 ganger prisen hvis alternativene tilfredstiller mine behov.

 

-Marlboro

 

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 235/35-19 Nankang NS-2 å 200'n halvannen sessong jeg.. Helt greit til prisen. Ikke noe ræserdekk, men til vanlig småkjøring funker det helt supert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg for min del ser ut til å havne på ett sett NSII dekk selv denne sessongen, da økonomien ikke er stort å jeg kjører ikke hardere enn det jeg vet bilen og dekkene klarer. med senk og 235/35 19 på golfen tilsier en del forbruk av dekk så da forsvarer jeg ikke å bruke 1500kr pr dekk vs 8-900

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang ns2 leveres dekk med 2 forkjellige treadwear ett med 340 og et med 200 vil tippe at de i denne tråden som klager mest har hatt et dekk med 340 og de som er fornøyd har 200 som er en mykere blanding.

 

Eg er personlig kjempefornøyd å eg tuller ikke:) kjører selv med treadwear 200

 

Sjekk det å kom med en tilbakemelding hadde vært morro å sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.