Godkjenning av 9x14 RH Ad Cup på Golf II! Mulig?

Anbefalte innlegg

Har vert på biltilsynet idag og snakket litt med de angående felgene mine!

De var veldig positive men jeg måtte ha papirer fra volkswagen og rh! Rh papirene er nesten i boks, men sliter mer med vw!

 

Det som skal godkjennes er:

Rh Cup 9x14 et 35, med 30mm adapter. (et5)

På en G2

 

Alt av tips og veiledning mottas med takk:)

 

Noen som har klart dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du papirer fra RH om at de er TüV godkjent på Golf 2 er det ingen problemer.

 

9x16" gikk fint med TüV papirer når jeg var inne med min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du papirer fra RH om at de er TüV godkjent på Golf 2 er det ingen problemer.

 

9x16" gikk fint med TüV papirer når jeg var inne med min.

 

Nordisk felgimport er på saken på papirer, men biltilsynet mente jeg måtte ha godkjenning av vw? Er det bare piss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bare bevise at felgene gikk på Golf 2, og det går jo frem i TüV papirene.

 

Er det virkelig Et5 du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjenning fra VW ligger nok i det blå, er jeg redd. Det som derimot kan være veldig til hjelp er en godkjenning fra dekkprodusenten, der vekter, rulleomkrets, felgbredde, ET osv. er oppgitt. Ofte skrives et slikt papir nærmest på bestilling til hver enkelt bil (gjerne oppgitt med bilens chassisnummer).

 

Dette var ikke noe problem å få fra Conti i sin tid (2001). Da hadde Trafikkstasjonen i Drøbak ikke sett seg fornøyde med papirene fra Schmidt (Revo ML 8X15 til Einser). Da jeg fikk papir fra Conti, som nærmest var skrevet for å fjerne ethvert snev av tvil/skepsis, gikk ting endelig min vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg er på vill spor her men med 30mm adapter på 9" og et35 vill vell det bli et 20?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bare bevise at felgene gikk på Golf 2, og det går jo frem i TüV papirene.

Er det virkelig Et5 du har?

 

 

 

Ville tro det da innpresset på felgen er et35, står bak på felgen, også når jeg bygger felgen 30mm ut igjen, vil ikke dette si et5, eller blir det regnet på en måte, mener kanskje jeg har sett det, kanskje jeg bare har øket sporvidden med 30mm pr side?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg er på vill spor her men med 30mm adapter på 9" og et35 vill vell det bli et 20?

 

Mulig, er veldig i tvil åssen jeg regner ut dette selv! Noen som kan vise meg/oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, er veldig i tvil åssen jeg regner ut dette selv! Noen som kan vise meg/oss?

ET35 -30mm Spacer blir ET5

Hvis du skal vise den med spacere på må du ha TUV på de og....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert på biltilsynet idag og snakket litt med de angående felgene mine!

De var veldig positive men jeg måtte ha papirer fra volkswagen og rh! Rh papirene er nesten i boks, men sliter mer med vw!

 

Det som skal godkjennes er:

Rh Cup 9x14 et 35, med 30mm adapter. (et5)

På en G2

 

Alt av tips og veiledning mottas med takk:)

 

Noen som har klart dette før?

 

Hvis du skal få skrevet inn 9x14 ET5 i vognkortet på Golf 2, så tror jeg de som godkjenner dette på Biltilsynet må være broren din eller nærmere...tviler mao på at du får til dette fordi det rett og slett bygger sinnsykt mye lengre ut enn originalt. Det fantes vel noen produsenter som hadde TUV på 9x16 ET15 med G60-bredere, men dine hjul bygger enda 10mm lengre ut...

 

Sett på 7x15 ET30 og vis bilen med de er mitt tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel om du får papirer fra vw med det ET, er jo ikke akkurat orginal ET lenger....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en golf 2 med maxx wheels 8x14 og 9x14 et15(tror jeg..), og gikk enormt mange runder på biltilsynet, med diverse papirer, både tuf og noen papirer fra volkswagen, men det var plent umulig å få godkjent, uansett hvilket biltilsyn jeg var innom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står dekk dim og rulle omkr. i tuv papirene samt innpress, adapterne står også i tuv papiret siden alle nye Rh hjul blir levert med adaptersystem! Skal bli artig å se hva som skjer visst jeg får tak i papirer på felger hvertfall!

 

Tror ikke det er mange golfer med godkjent 9x14 i vognkortet, det hadde hvertfall vert godt å fått det inn der! For jeg blir helt sikkert stoppa av politiet og får mangellap, kjedelig å reise på biltilsynet annenhver uke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en golf 2 med maxx wheels 8x14 og 9x14 et15(tror jeg..), og gikk enormt mange runder på biltilsynet, med diverse papirer, både tuf og noen papirer fra volkswagen, men det var plent umulig å få godkjent, uansett hvilket biltilsyn jeg var innom...

 

Hvorfor nektet dem da? Hva brukte dem som argumentasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slipper du med biltilsyn annenhver uke kjører du ikke nok... :) Erfaring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal få skrevet inn 9x14 ET5 i vognkortet på Golf 2, så tror jeg de som godkjenner dette på Biltilsynet må være broren din eller nærmere...tviler mao på at du får til dette fordi det rett og slett bygger sinnsykt mye lengre ut enn originalt. Det fantes vel noen produsenter som hadde TUV på 9x16 ET15 med G60-bredere, men dine hjul bygger enda 10mm lengre ut...

 

Sett på 7x15 ET30 og vis bilen med de er mitt tips.

 

 

men de ser ikke så mye bredere ut enn 9x16 jeg hadde ifjor egnentlig! Har jo G60 breddere jeg også!

Se på prosjekt mitt for å se bilder å sånn!

 

Jeg fikk litt trua jeg, siden dem var så sinnsykt positive på biltilsynet!

 

Time will show

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulleomkrets, måtte justere speedometeret, felga var for breie for en så liten bil, dekka var for smale for felga, TÜV sto ikke på engelsk, det ene etter det andre... Dem fant på en del ja... Tror det hadde mye med kunnskap og vilje... Eller MANGEL på kunnskap...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulleomkrets, måtte justere speedometeret, felga var for breie for en så liten bil, dekka var for smale for felga, TÜV sto ikke på engelsk, det ene etter det andre... Dem fant på en del ja... Tror det hadde mye med kunnskap og vilje... Eller MANGEL på kunnskap...

 

 

Hehe, de er ikke snaue!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg love deg, hadde g60-bredding en gang, og da gikk IKKE felgen utafor, og da var g60-breddinga feil... Jippi... Og første gang jeg var der fikk jeg beskjed om at TÜF har ABSOLUTT INGENTING å si... :) Gratulerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg love deg, hadde g60-bredding en gang, og da gikk IKKE felgen utafor, og da var g60-breddinga feil... Jippi... Og første gang jeg var der fikk jeg beskjed om at TÜF har ABSOLUTT INGENTING å si... :) Gratulerer...

 

 

Hehe, lever i håpet foreløbig, går det ikke så viser jeg den med 7x15: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men når felga dine stikker 27 mm lengre ut pr side, så er all sammenheng med dette papiret borte for lengst ;)

 

Derfor må jeg jo skaffe papirer på 9x14 med adapter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, er veldig i tvil åssen jeg regner ut dette selv! Noen som kan vise meg/oss?

 

mine BBS felger er med ombygd kant

originalt har den 0,5" kant 1,25cm og ET 33

mine har fått 2,5"kant bak (6,25cm)

så trekker du av den halve tommen som er på felgen std 1,25cm

det blir da 51mm så deler du det på 2 25,5mm

det trekker du av ET33 som er std innpress

= ET 7,5

litt usikker på om det kansje stemmer siden du ikke endrer bredden på felgen ??

litt usikker...

men er ikke akkurat det jeg prioritere mest å lære meg heller ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.